Podsumowanie Kongresu Online Marketingu 2015

Mieliśmy przyjemność uczestniczenia w jednym z najważniejszych wydarzeń związanych z marketingiem internetowym w Polsce – IX Kongresie Online Marketingu 2015. Kongres odbył się w Warszawie 12 marca. Spora frekwencja (około 500 uczestników) stworzyła niepowtarzalny klimat, przesiąknięty specjalistyczną wiedzą dotyczącą e-marketingu. Kongres stanowił również szczególną okazję do wymiany doświadczeń z innymi ekspertami, co zdecydowanie poszerzyło nasze doświadczenie oraz zainspirowało do opracowywania nowych pomysłów i wdrażania ich w innowacyjny sposób. Prócz znakomitej atmosfery, należy zwrócić uwagę na prelegentów, którzy tego dnia byli głównymi gwiazdami programu.

kongres1Pierwszą prelekcję rozpoczął znany dziennikarz, Marcin Prokop z przemówieniem: „Dekalog budowania marki w mediach”. Marcin Prokop zaprezentował 10 zasad, którymi należy się kierować przy promocji produktu w mediach masowych. Wystąpienie było cenne że względu na to, że dziennikarz powoływał się na własne doświadczenia – zero teorii, sama praktyka. Marcin Prokop występując jako pierwszy, rozgrzał publikę i tym samym przygotował dobry fundament dla kolejnych prelegentów.

Następnie na scenie pojawił się Marcin Maj (OS3 Group) z bardzo ciekawym tematem: „Nowy konsument i nowe zasady Gospodarki”. Tytuł sam w sobie wiele nie mówił, ale po rozpoczęciu wystąpienia, temat okazał się niesłychanie ciekawy. Marcin Maj omówił zjawisko sharing economy (ekonomia dzielenia się) i jego wpływ na gospodarkę. W skrócie ekonomia dzielenia się polega na omijaniu ofert firm i świadczeniu wzajemnych usług między prywatnymi ludźmi. Dobrym przykładem jest tutaj aplikacja mobilna Uber, która powoli zaczyna odbierać klientów licencjonowanym taksówkarzom. W aplikacji rejestrują się osoby prywatne, które chcą sobie dorobić poprzez transport innych ludzi. Klienci Ubera mogą zamówić „taksówkarza” kilkoma kliknięciami na telefonie, co jest bardzo wygodne i jednocześnie do 30% tańsze niż korzystanie z usług taxi korporacyjnego. Szacuje się, że w ostatnim roku rynek ten wzrósł aż o 25% i ciągle dynamicznie rośnie. Czy nowy model usługowy zagrozi wielkim firmom? Z pewnością przekonamy się o tym już w przeciągu kilku najbliższych lat.

Kolejnym prelegentem był Michał Górecki z koszulkowo.com. Przemowa dotyczyła tematu: „Czy jesteś pewien, że Twoja firma jest w internecie?”. Można ocenić, że wystąpienie miało charakter motywacyjny. Michał Górecki przekonywał, że działając w internecie, trzeba być dynamicznym i dążyć za nowym. Prelegent stawiał się na nieco straconej pozycji firmy, które przespały erę wchodzenia z biznesem w internet. Na pewno jest w tym wiele racji.

Po Michale Góreckim, na scenie pojawił się gość specjalny – Profesor Jerzy Bralczyk. Profesor przedstawił temat: „Język marketingu w reklamie”. Co ciekawe, Profesor Bralczyk jako jedyny przemawiał bez prezentacji multimedialnej, a jego wystąpienie oceniamy najlepiej ze wszystkich. Grono zebrane na sali było pod wielkim wrażeniem Profesora, który nie potrzebował nowych technologii by omówić swój temat w niebanalny i niezwykle ciekawy sposób.

kongres3

W programie głównym wystąpiło czterech prelegentów. Po wystąpieniu Profesora Jerzego Bralczyka, zebrani podzielili się na dwie grupy – „Ścieżka MŚP” i „Ścieżka duże firmy”. Organizatorzy w ten sposób dostosowali dalszą część wydarzenia do uczestników. Dzięki temu małe i duże firmy skorzystały z faktycznie dopasowanej pod siebie treści. Podsumowując, Kongres Online Marketing uważamy za udany i mamy nadzieję wziąć udział w następnej edycji.

zdjecie1

Strona Kongresu: http://kongres-online.pl/

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz