Think Analytics 2014!

W dniu 21 października Filip Kaźmierczak miał przyjemność uczestniczenia w konferencji Think Analytics organizowanej przez Google w Warszawie. Było to największe wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej dotyczące analityki internetowej. Pojawili się zagraniczni goście m.in. z Grecji, Chorwacji, Serbii, Ukrainy, Czech i Węgier. Jak przystało na event tej wielkości, cała oprawa i organizacja były na najwyższym poziomie. Konferencję poprowadziły znakomite osobistości zajmujące się analityką internetową w Google: Justin Cutroni, Piotrek Rudnicki, Agata Pilacińska-Jakubowska, Asia Czekaj, Toby McAra, Przemek Modrzewski, Paweł Matkowski oraz Mariusz Gąsiewski.

thinkJustin Cutroni wystąpił z dwiema prelekcjami. W pierwszej opowiedział pokrótce, jak wyglądał rozwój Google Analytics w ostatnim roku – Google wprowadziło w tym czasie ponad 70 zmian udoskonalających swoje narzędzie! W drugiej prelekcji, Cutroni przedstawił genezę powstania Google Analytics Premium oraz omówił, co otrzymujemy dodatkowo w tej wersji GA w porównaniu do wersji darmowej. Pierwszym polskim akcentem na konferencji był Piotrek Rudnicki, który pokazał, że dzięki niedawno wprowadzonemu Universal Analytics, niemożliwe staje się możliwe. Na wyrazistych przykładach przedstawił możliwości nowego narzędzia. Podpięcie lodówki do Google Analytics? Proszę bardzo! Podpięcie samochodu do Google Analytics i śledzenie jego położenia wraz z charakterystyką jazdy kierowcy? Nie ma problemu. Piotrek Rudnicki dobitnie pokazał, że analityka internetowa, to już nie tylko strony www. Wkraczamy z Google Analytics do świata rzeczywistego. Agata Pilacińska-JakubowskaAsia Czekaj poprowadziły wspólnie jedną prelekcję. Temat miał nieco inny charakter niż pozostałe. Panie podzieliły się swoim poglądem na to, jaki wpływ na analitykę ma czynnik ludzki i jak ważni są analitycy w kontekście nowoczesnego biznesu.

think3

Toby McAra przybliżył uczestnikom konferencji temat Adometry. Projekt został wykupiony przez Google by stworzyć jeszcze większe możliwości dla reklamodawców. Potencjał Adometry zaprezentowany przez Toby’ego zrobił na słuchaczach duże wrażenie. Narzędzie pozwala na mierzenie skuteczności wielu kanałów, w tym: radia i TV. Na konferencji zostały przybliżone również bardziej szczegółowo najnowsze funkcje Google Analytics, m.in. measurement protocol. Prelekcję poprowadził Paweł Matkowski, który na konkretnych przykładach pokazał, gdzie nowe funkcje mogą zostać wykorzystane i jak należy je poprawnie wdrożyć. Śledzenie użytkowników między urządzeniami jest na wyciągnięcie ręki, a jeszcze niedawno wydawało się to tylko pobożnym życzeniem. Na sam koniec wystąpił Mariusz Gąsiewski, którego prelekcja dotyczyła analityki mobilnej. Naszym zdaniem Mariusz dobitnie udowodnił, że analityka mobilna nie jest tylko patrzeniem na statystyki ruchu z mobile. Użytkownicy bardzo różnią się zachowaniami na poszczególnych urządzeniach. Biorąc pod uwagę niesamowitą dynamikę wzrostu ruchu mobile, nie należy traktować tego tematu po macoszemu, co niestety zdarza się wielu firmom.

Z Think Analytics można wynieść nową, świeżą dawkę energii do wdrażania i testowania nowych rozwiązań. Mamy nadzieję, że za rok również spotkamy się na tym wydarzeniu!

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz