Targetowanie reklam to bardzo istotny sposób docierania do klientów, którzy będą zainteresowani naszą ofertą. Możliwości targetowania jest wiele, przykładowo może to być wiek, płeć, zainteresowania, czy zachowania. Obecnie z oryginalnym pomysłem wyszedł Twitter, na którym rozpocznie się targetowanie pod kątem… emotikonów!
To dość zaskakujący pomysł, który obecnie budzi kontrowersje i jest głośno komentowany w sieci. Czy to rozwiązanie przebije się wśród innych i reklamodawcy otrzymali właśnie nieocenione możliwości? #wiemyjak
Emotikony widzimy na każdym kroku
Komunikacja w internecie zrodziła potrzebę lepszego wyrażania emocji, dlatego z pomocą przyszły emotikony – obecnie widzimy je praktycznie wszędzie. Buźki i oznaczenia pomagają w komunikacji, a ich różnorodność daje użytkownikom duże możliwości. Wykorzystywane są również na Twitterze i okazuje się, że od 2014 roku umieszczono je we wpisach już ponad 110 mld razy. Użytkownicy serwisu coraz częściej umieszczają różne symbole we wpisach, co wyraża ich obecne samopoczucie i humor. Te dane przekonały specjalistów do przygotowania rozwiązania w którym emotikony można wykorzystać reklamowo – według Twittera takie kryterium targetowania to szansa na odpowiednio szybką reakcję z przekazem reklamowym, który trafi w obecny nastrój użytkownika. Serwis ten dysponuje liczbą 1100 emotikonek – w tym różnych symboli, gestów, buziek, flag państw, itp.
Nowe możliwości dla reklamodawców
Reklamodawcy zyskają od Twittera nowe pole manewru – marki będą mogły kierować przekaz reklamowy na podstawie emotikon, które użytkownicy dodają we wpisach. A wykorzystanie emocji może być cenne dla reklamodawców – zyskują możliwość kontaktu opartego na odczuciach użytkownika. Taka komunikacja na pewno nie jest łatwa – w końcu używanie buziek czasem może być ironiczna, stąd kwestia odpowiedniego dopasowania reklamy będzie mieć kluczowe znaczenie.
Twitter poinformował o nowości za pośrednictwem swojego bloga.
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.