Strategia social media, która pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż

Strategia social media

Obecnie promocja w social media stała się nieodłącznym elementem funkcjonowania większości firm w internecie – nie oznacza to jednak, że przygotowanie odpowiedniej strategii social media jest łatwym zadaniem. Wręcz przeciwnie! Osiągniecie zamierzonych celów możliwe jest dzięki dokładnemu poznaniu mechanizmów rządzących światem mediów społecznościowych. Można wymienić wiele czynników, od których zależy, czy prowadzona kampania social media zakończy się powodzeniem. #wiemyjak

Facebook i ruch na stronie – poznaj zależność

Portale społecznościowe stały się wartościowym polem sprzedażowym dla wielu firm. Już od dawna wiadomo, że przodujący jest Facebook i jego moc potwierdza wiele badań; w ostatnim czasie znaczenia nabiera też np. Instagram. Według badań Shareaholic (2015) Facebook jest zdecydowanym liderem wśród innych portali i pod koniec 2014 roku generował 26,64% ruchu pochodzącego z linków. Ten potencjał prosi się o wykorzystanie w budowaniu strategii social media – firmy inwestują więc swoje środki reklamując się za jego pośrednictwem. Na jakie elementy trzeba jednak zwrócić uwagę, aby działania przyniosły korzyści?

Dobre praktyki strategii social media

Zanim przejdziemy do konkretnych działań, warto zastanowić się nad celem jaki ma spełniać strategia social media – zadaj sobie pytanie: co chciałbyś osiągnąć? A także pomyśl nad zastosowaniem wybranych portali społecznościowych i dobierz je pod kątem grupy docelowej. Poniżej przedstawiamy przykładowe cele:

– zgromadzenie społeczności wokół marki,
– zwiększenie sprzedaży,
– dialog i aktywną komunikację z klientem,
– budowanie pozytywnego wizerunku danej marki.

Każdy z nich wymaga wdrożenia nieco innych działań, wiadomo jednak, że niektóre są zbliżone i pewne działania mogą przyczynić się do dążenia do kilku celów jednocześnie. Warto jednak zastanowić się, który z nich jest dominujący.

Na samym początku aktywności w social media np. na Facebooku zapewne będzie to zgromadzenie społeczności wokół marki, żeby w ogóle mieć do kogo trafiać ze swoim przekazem. Liczy się tu oczywiście publikowanie wartościowej treści, ale też odpowiednia dystrybucja. Następnie w miarę upływu czasu można zdecydować w jaki sposób prowadzić fanpage i kampanię social media – przykładowo, gdy chcesz budować pozytywny wizerunek marki warto prezentować wszelkie pozytywne osiągnięcia, sukcesy i mocne strony. Jeżeli upatrujesz w Facebooku źródło dodatkowego zysku, warto poznać kilka zasad, które Ci pomogą osiągnąć taki cel.

Promocja w social media i zwiększenie sprzedaży jest moim celem

Przejdźmy w takim razie do konkretów. Podajemy przykładowe pomysły na zwiększenie sprzedaży dzięki promocji w social media, a w szczególności na Facebooku:

  • Podziel się wartościowymi treściami. Zastanów się jaki content może zainteresować Twoich odbiorców i taki właśnie udostępniaj, najlepiej podając przykłady na praktycznie wykorzystane Twoich produktów/usług i korzyści, które płyną z ich wykorzystania. Eksperymentuj z rodzajem dodawanych treści i sprawdzaj zasięg. Istotne jest odwołanie się do zasady 70/20/10 – według niej 70% postów na firmowych fanpage’ach powinny odnosić się do zainteresowań grupy docelowej, 20% mogą stanowić różne inne udostępnienia, a 10% może mieć czysto sprzedażowy charakter.
  • Postaw na reklamę. Aby dotrzeć z treścią do większej ilości odbiorców stwórz płatną reklamę, a także poszerzaj zasięgi swoich postów. Facebook daje duże możliwości kierowania reklam do wybranych grup odbiorców i docierać do użytkowników zainteresowanych wybraną branżą. Pamiętaj o odpowiednim przekazie, grafice i swojej grupie docelowej.
  • Odpowiednia komunikacja. Dbaj o regularny kontakt ze swoimi fanami, a także zachęcaj ich do interakcji. Za pośrednictwem Facebooka możesz zorganizować konkurs, czy rozpromować inne wydarzenie i zaprosić do nich wybranych użytkowników. Komunikacja odnosi się również do włączania się do dyskusji w komentarzach i odpowiadanie na wszelkie wątpliwości. A co robić w momencie pojawienia się negatywnych opinii? Zapoznaj się z naszym wcześniejszym artykułem, który podsuwa rozwiązania dotyczące takich sytuacji.
  • Informuj o promocjach i ofertach przeznaczonych tylko dla fanów. O Twoich promocjach powinno być głośno, a ogłaszanie ich poprzez social media może pomóc Ci w zyskaniu większej ilości udostępnień i zachęceniu odbiorców do dokonania transakcji. Warto przygotować też niespodziankę wyłącznie dla Twoich fanów – to wpływa na pozytywny wizerunek firmy i zapewnienie, że warto lubić Twój fanpage.
  • Poznawaj dodatkowe narzędzia dostępne dla reklamodawców. Facebook daje dodatkowe możliwości reklamodawcom – jakiś czas temu na korespondującej z Facebookiem platformie Atlas pojawiły się nowe narzędzia pomiarowe pozwalające na analizę związku pomiędzy sprzedażą offline a reklamami. O pojawiających się nowościach często informujemy w kategorii „Aktualności z branży”, a wspomniane narzędzia opisane są w tym miejscu.

Dobrze opracowana strategia social media zdecydowanie zwiększa szansę na sukces i może wesprzeć sprzedaż. Na sukces ten składa się wiele czynników i social media może być bardzo dobrym dodatkiem do innych działań promocyjnych.

Chcesz zwiększać swoją widoczność w internecie? Nasi specjaliści dobiorą najlepsze metody promocji pod kątem Twojego biznesu i celów, jakie chcesz osiągnąć. Zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania stron. >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem