Jak działają nowe narzędzia Facebookowe zwiększające sprzedaż?

Facebook coraz częściej informuje o różnych udoskonaleniach, a także wprowadza wiele narzędzi usprawniających sprzedaż. Rozwiązania te przygotowywane są głównie w oparciu o panujące trendy i oczekiwania odbiorców. Tak było i tym razem – Facebook niedawno zaprezentował nowe funkcje pozwalające zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Odpowiedź Facebooka na panujące trendy

Wszechobecne tablety i smartfony kreują dzisiejszą rzeczywistość i warto zauważyć coraz bardziej umacniające się tendencje pokazujące, że użytkownicy coraz częściej kupują właśnie za pośrednictwem takich urządzeń. Według raportu Facebooka, aż 80% dochodów z reklam pochodzi z urządzeń przenośnych. Mark Zuckerberg dostrzega tą zależność i wychodzi naprzeciw reklamodawcom przygotowując nowe funkcje pozwalające w jeszcze lepszy sposób dotrzeć do użytkowników. #wiemyjak

Jest to odpowiedź na dwa silne trendy dotyczące odkrywania produktów przez konsumentów – po pierwsze ludzie coraz częściej i dłużej korzystają z urządzeń mobilnych i tam przeglądają produkty/usługi, a po drugie mobile jest kanałem który pozwala na odkrycie, sprawdzenie i zakup nowych produktów.

Nowe narzędzia

reklamy FB

W ostatnim czasie na Instagramie pojawił się nowy format reklamy, jednak to nie koniec zmian – zagoszczą one również na formatach reklamowych, gdzie pojawią się pewne udoskonalenia. Poniżej przedstawiamy nowości zaprezentowane przez Facebooka:

1. Dynamic Ads na Instagramie. Format wcześniej dostępny na Facebooku, teraz powiększa swoje zasięgi obejmując również Instagram. Reklamy dynamiczne mają za zadanie dotrzeć do użytkownika, który wcześniej był zainteresowany danymi produktami i tak właśnie zadziałają na Instagramie – pokażą się automatycznie użytkownikom, którzy wcześniej obserwowali wybrany produkt lub np. dodali go do koszyka.

2. Facebookowe „grupy niestandardowych odbiorców z witryny”. Ta opcja była już dostępna wcześniej jednak teraz Facebook proponuje pewne udoskonalenia w zakresie filtrów identyfikujących konsumentów, które mają stać się bardziej dokładne. Umożliwią one dotarcie do klientów ze względu na:

  • Częstotliwość, z jaką dana osoba np. wchodzi na stronę,
  • Czas przeznaczony na pewną czynność, np. przeglądanie wybranej podstrony,
  • Kwotę wydaną przez osobę,
  • Rodzaj urządzenia.

Facebook podkreśla, że „Grupy niestandardowych odbiorców z witryny” zostały przetestowane np. podczas współpracy z Allegro i korzystanie z tego rodzaju reklamy faktycznie przełożyło się na wzrost wskaźnika ROI.

3. Dynamic Ads dla branży turystycznej. W związku z natężeniem wyszukiwania ofert wakacyjnych za pośrednictwem urządzeń mobilnych Facebook zwrócił się w kierunku branży turystycznej i przygotował nowe funkcje formatu Dynamic Ads. Pojawiły się nowe kryteria, takie jak cel podróży i zakres dat.

Więcej informacji dostępnych jest w tym miejscu.

30/05/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to