Facebook coraz częściej informuje o różnych udoskonaleniach, a także wprowadza wiele narzędzi usprawniających sprzedaż. Rozwiązania te przygotowywane są głównie w oparciu o panujące trendy i oczekiwania odbiorców. Tak było i tym razem – Facebook niedawno zaprezentował nowe funkcje pozwalające zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Odpowiedź Facebooka na panujące trendy
Wszechobecne tablety i smartfony kreują dzisiejszą rzeczywistość i warto zauważyć coraz bardziej umacniające się tendencje pokazujące, że użytkownicy coraz częściej kupują właśnie za pośrednictwem takich urządzeń. Według raportu Facebooka, aż 80% dochodów z reklam pochodzi z urządzeń przenośnych. Mark Zuckerberg dostrzega tą zależność i wychodzi naprzeciw reklamodawcom przygotowując nowe funkcje pozwalające w jeszcze lepszy sposób dotrzeć do użytkowników. #wiemyjak
Jest to odpowiedź na dwa silne trendy dotyczące odkrywania produktów przez konsumentów – po pierwsze ludzie coraz częściej i dłużej korzystają z urządzeń mobilnych i tam przeglądają produkty/usługi, a po drugie mobile jest kanałem który pozwala na odkrycie, sprawdzenie i zakup nowych produktów.
Nowe narzędzia
W ostatnim czasie na Instagramie pojawił się nowy format reklamy, jednak to nie koniec zmian – zagoszczą one również na formatach reklamowych, gdzie pojawią się pewne udoskonalenia. Poniżej przedstawiamy nowości zaprezentowane przez Facebooka:
1. Dynamic Ads na Instagramie. Format wcześniej dostępny na Facebooku, teraz powiększa swoje zasięgi obejmując również Instagram. Reklamy dynamiczne mają za zadanie dotrzeć do użytkownika, który wcześniej był zainteresowany danymi produktami i tak właśnie zadziałają na Instagramie – pokażą się automatycznie użytkownikom, którzy wcześniej obserwowali wybrany produkt lub np. dodali go do koszyka.
2. Facebookowe „grupy niestandardowych odbiorców z witryny”. Ta opcja była już dostępna wcześniej jednak teraz Facebook proponuje pewne udoskonalenia w zakresie filtrów identyfikujących konsumentów, które mają stać się bardziej dokładne. Umożliwią one dotarcie do klientów ze względu na:
- Częstotliwość, z jaką dana osoba np. wchodzi na stronę,
- Czas przeznaczony na pewną czynność, np. przeglądanie wybranej podstrony,
- Kwotę wydaną przez osobę,
- Rodzaj urządzenia.
Facebook podkreśla, że „Grupy niestandardowych odbiorców z witryny” zostały przetestowane np. podczas współpracy z Allegro i korzystanie z tego rodzaju reklamy faktycznie przełożyło się na wzrost wskaźnika ROI.
3. Dynamic Ads dla branży turystycznej. W związku z natężeniem wyszukiwania ofert wakacyjnych za pośrednictwem urządzeń mobilnych Facebook zwrócił się w kierunku branży turystycznej i przygotował nowe funkcje formatu Dynamic Ads. Pojawiły się nowe kryteria, takie jak cel podróży i zakres dat.
Więcej informacji dostępnych jest w tym miejscu.
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.