Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce – jakich narzędzi użyć, by wypromować swój sklep?

Przemyślane, odpowiednio dobrane działania marketingowe w internecie, to niemal obowiązek każdej firmy, która chce nie tylko zaistnieć w świadomości konsumentów, ale i osiągnąć realny przychód. Reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce zdaje się być podstawą – wartość wyszukiwarki Google jest dziś nieoceniona, bo to właśnie w tym miejscu skupiają się działania internautów. Zdecydowana większość osób rozpoczyna poszukiwanie produktów właśnie poprzez jej użycie. Aby reklamowanie sklepu internetowego było skuteczne, warto podjąć co najmniej kilka działań, które całościowo mogą przynieść naprawdę dobre efekty. Sprawdźcie, jakie to działania – przedstawiamy wybrane z nich. #wiemyjak

Reklama sklepu internetowego - narzędzia promocji

POZNAJ naszą ofertę na reklamy Google AdWords

Skuteczna reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce – które działania są najważniejsze?

Niestety nie jest możliwe określenie jednego „złotego środka”, który sprawi, że dotrzemy do grupy docelowej i wywołamy pozytywne reakcje. Dzieje się tak, ponieważ na reklamowanie sklepu internetowego składa się kilka elementów, które powinny być dostosowane m.in. do klientów, którzy znajdują się w jej targecie oraz specyfiki firmy. Są to przede wszystkim:

  • optymalizacja sklepu pod wyszukiwarkę (pozycjonowanie),
  • reklamy Google’a,
  • firmowy blog oraz obecność w mediach społecznościowych.

Znaczenie mogą mieć również porównywarki cenowe oraz katalogi. Natomiast bardzo istotne są także działania z zakresu content marketingu. Zobacz, jak wykorzystać Content marketing w sklepie internetowym.

Optymalizacja sklepu internetowego, czyli zaczynamy od podstaw

Jeśli chcemy być widoczni dla naszych klientów oraz móc oferować im swoje usługi, musimy zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce. W tym celu niezbędna będzie optymalizacja naszej witryny, którą najlepiej powierzyć agencji SEO. Duże znaczenie będą mieć tutaj właściwie dobrane słowa kluczowe, które powinny znaleźć się w treściach na naszej stronie. Na samym początku, warto również zwrócić uwagę na łatwe do zapamiętania, przyjazne adresy podstron. Nie lekceważmy też jakości tekstów (m. in. opisów produktów)  – te ważne będą zarówno dla samej wyszukiwarki, jak i naszego klienta. Chcesz wiedzieć, Jak promować sklep internetowy?

Reklama Google, czyli skuteczna reklama sklepu internetowego

Kampanie reklamowe Google Ads, reklama Google Shopping czy kampanie remarketingowe, to wręcz obowiązkowe działania marketingowe, od których zależy skuteczna reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce.

Tradycyjne linki sponsorowane

Linki sponsorowane to inaczej kampanie PPC (płatne za kliknięcie w reklamę). Pojawiają się one nad oraz pod wynikami organicznymi. Linki te pozwalają różnicować reklamy ze względu na ich profil oraz charakter, a także umożliwiają precyzowanie przekazu reklamowego oraz docieranie z nim właśnie do tego klienta, który może być zainteresowany naszą ofertą.

Reklama Google Shopping

Reklama Google Shopping (znana również jako Google Zakupy) polega na prezentacji produktów wraz z ich zdjęciami oraz cenami. W przeciwieństwie do Google Ads, Google Shopping nie działa w oparciu o słowa kluczowe, lecz Product Listing Ads – listę produktów, które chcemy reklamować.

Do uruchomienia reklam Google Shopping potrzebne jest konto Google Ads, połączone z Google Merchant Center. Duże znaczenie dla kolejności wyświetlanych produktów ma tutaj Wynik Jakości oraz maksymalna stawka za kliknięcie. Jeśli optymalizacja naszego serwisu została wykonana prawidłowo, możemy liczyć na dobry wynik (dla Google’a bardzo ważna jest jakość strony docelowej), czyli skuteczną reklamę naszego sklepu internetowego.

Kampanie remarketingowe – klasyczne i dynamiczne

Kampanie remarketingowe mają na celu przypomnienie użytkownikowi o dokonanej wcześniej wizycie w naszym sklepie. Zawsze wymagają one stworzenia specjalnej strategii oraz planu, który pozwala określić, do kogo chcemy dotrzeć oraz co chcemy mu przekazać (w zależności od tego, jakie były jego działania na naszej stronie). Wyróżniamy dwa rodzaje kampanii remarketingowych:

  • klasyczne – przygotowane wcześniej, w oparciu o konkretne grupy użytkowników, ich zainteresowania oraz zachowania; mogą być wykorzystywane przez strony internetowe, sklepy stacjonarne, internetowe i inne,
  • dynamiczne – tworzone automatycznie i w czasie rzeczywistym, na podstawie analizy oglądanych przez użytkownika produktów; mogą być wykorzystywane tylko przez sklepy internetowe, gdyż potrzebna jest tu wykorzystywana przez te sklepy baza danych.

Reklama sklepu w  internecie

Działania wspierające reklamowanie sklepu internetowego

Skuteczna reklama sklepu internetowego nie musi opierać się jedynie na działaniach wykorzystujących płatne narzędzia. Istnieje kilka darmowych możliwości, które można wykorzystać w marketingu. Warto jednak pamiętać, że darmowa reklama sklepu internetowego często wiąże się z naszą indywidualną pracą nad danymi elementami reklamy.

Firmowy blog – budowanie relacji z klientem

O ile zamieszczone na naszej stronie opisy poszczególnych produktów mają charakter typowo marketingowy, tak tekstom na bloga można raczej przypisać rolę komunikatów wizerunkowych. Blog nie jest bezpośrednim narzędziem do sprzedaży. To miejsce, gdzie prowadzimy z naszym klientem swego rodzaju dialog, w którym doradzamy mu, pomagamy rozwiązywać problemy, odpowiadamy na jego potrzeby, rozwiewamy wątpliwości. Na takim blogu mogą więc pojawić się poradniki dotyczące wyboru konkretnych rodzajów produktów, propozycje ich wykorzystania czy instrukcje dotyczące właściwego użytkowania (np. pielęgnacji lub konserwacji). Reklamowanie sklepu internetowego przez bloga firmowego polega bardziej na nawiązywaniu kontaktu i budowaniu relacji pomiędzy marką a klientem.

Media społecznościowe, czyli 5 minut dla klienta i dobra reklama sklepu

Kolejnym ważnym elementem, mającym znaczenie dla promocji sklepu internetowego, są media społecznościowe. To właśnie tam gromadzą się użytkownicy Internetu, i to tam najłatwiej do nich dotrzeć. Media społecznościowe mają dziś ogromny zasięg, z dnia na dzień powiększając liczbę użytkowników.Przy wyborze portalu, na którym rozpoczniemy działalność, warto kierować się typem treści, które chcemy udostępnić. Przykładowo, Instagram jest idealnym portalem, gdy operujemy głównie obrazem. Pamiętajmy też o sprawdzeniu aktywności klientów – to oni mogą pomóc nam w wyborze odpowiednich mediów społecznościowych.

Warto przeanalizować ile kont jest nam potrzebne. Czasem jeden czy dwa dobrze prowadzone profile są skuteczniejsze niż wykorzystywanie kilkunastu różnych platform.

Nie bez znaczenia są także fora – bywa, że użytkownicy szukają na nich porad, rozwiązań bądź po prostu wymieniają się opiniami. Jeżeli chcemy zainwestować w reklamę na forach należy zadbać o to, by nie była zbyt nachalna i narzucająca się użytkownikom. Dobrym rozwiązaniem może być skorzystanie z marketingu szeptanego.

Inne sposoby na reklamę w internecie

Porównywarka cenowa to szybki i skuteczny sposób promocji – zwłaszcza, gdy oferujemy niską, konkurencyjną cenę. Obecność sklepu w porównywarce cenowej może okazać się strzałem w dziesiątkę – dla wielu klientów to właśnie czynnik finansowy jest podczas zakupu najistotniejszy, wręcz decydujący.

Popularne w Internecie katalogi to kolejne miejsca, które sprzyjają reklamie sklepu internetowego. Możemy zamieszczać w nich adres naszej strony internetowej, dane kontaktowe, informacje o ofercie, a nawet zdjęcia. Taka wizytówka jest zaproszeniem do zapoznania się z zawartością naszej strony oraz oferowanymi przez nas produktami.

Geotargetowanie to ciekawy sposób na dostosowanie reklam do użytkowników w zależności od ich lokalizacji. Po przeanalizowaniu zachowań klientów jesteśmy w stanie docierać do nich w czasie rzeczywistym z reklamą, która idealnie wpasowuje się w ich aktualne potrzeby. Geotargetowanie możemy wykorzystać zarówno przez social media, jak i Google Ads.

Na jakie obszary reklamy sklepu internetowego stawiacie?

 

#wiemyjak wypromować Twój biznes

Artykuł zaktualizowany

Ocena artykułu:
5/5 (14)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Agata pisze:

    Bardzo merytoryczny artykuł, chociaż dopisałabym jeszcze coś na temat geotargetowania, ono tez ma duży potencjał przy reklamie sklepu internetowego. Reklamując sklep online z butami, można kierować komunikat do osób będących w pobliżu stacjonarnych sklepów obuwniczych. Fajna sprawa.

  2. Krzysiek pisze:

    Fajnie, że wymieniliście tyle możliwości, ale warto podkreślić, że nie wszystko należy stosować. Narzędzia trzeba dostosowywać do swojej działalności, a nie na odwrót.

  3. Magda pisze:

    Zgadzam się zdecydowanie z autorem, by uzyskac najlepszy efekt warto połączyć płatne i darmowe działania.

  4. Piotr pisze:

    Dodałbym od siebie influencer marketing. Sporo można zyskać, nawet jeżeli nie dotrzemy do najbardziej popularnych influencerów.

  5. Hej.

    Swietny artykul.

    Ktos nademna napisal ze nie trzeba wykorzystywac tych wszystkich narzedzi, które wymieniliscie, a ja sie z tym w ogole nie zgadzam. Dlaczego? Poniewaz Im wiecej kanalow z których pozyskujemy traffic tym wieksza szansa na wyzsza sprzedaz. Ale pod warunkiem, ze ruch na stronie sklada sie z osob, których naprawde interesuje nasz produkt.

    Pozdrawiam

  6. Krystian pisze:

    Hej.

    No dobrze. A Jezeli ja nie za bardzo znam sie na promowaniu sklepu w internecie to lepiejbedzie samemu sie nauczyc (tylko ile to zajmie), Czy może zatrudnić jakas agencje multimedialna, ktorazrobi to za nas? Co sadzicie?

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak