Łatwiej, szybciej, skuteczniej czyli Google Tag Manager

google tag manager

Setki niewiele mówiących znaczników HTML, skomplikowane reguły tworzenia skryptów, a do tego konieczność nieustannej ingerencji w kod witryny – wizja własnoręcznego dodania nowego tagu Google lub jakiegokolwiek skryptu wydaje się „czarną magią” dla osób niezwiązanych z działem IT. Na szczęście właściciel najpopularniejszej przeglądarki internetowej postanowił pomóc osobom nieposiadającym wiedzy i umiejętności programistycznych, udostępniając narzędzie Google Tag Manager. Dzięki niemu w kilka chwil dodasz własny tag na stronę bez ingerencji w jej kod źródłowy!

Zapewne niejednokrotnie spotkałeś się z sytuacją, gdy gotowy tag mogący być przełomem w prowadzonej przez Ciebie kampanii marketingowej musiał czekać na zamieszczenie w kodzie strony, bo dział IT miał wyjątkowo dużo pracy. Czas leci, klient dzwoni niezadowolony, a rozwiązanie, które mogłoby odmienić sytuację wciąż czeka… Znasz to, prawda? A czy wiesz, że mogłeś uniknąć takiej sytuacji? Wcale nie musiałeś czekać. I nie, nie napiszę Ci, że powinieneś zacząć się uczyć znaczników, dziwnych kodów czy niewiele mówiących znaczków (choć mógłbyś) by samodzielnie zrobić to, co należy do działu IT. Wystarczyłoby, że posłużyłbyś się narzędziem Google Tag Manager.

Czym jest Google Tag Manager?

W skrócie – jest lekarstwem na Twoje problemy z brakiem czasu w dziale IT. To dzięki temu narzędziu bez problemu umieścisz tagi np. Google Analytics czy tagi śledzenia konwersji AdWords bez pomocy z zewnątrz. I co najważniejsze, nie będziesz potrzebował do tego fachowej wiedzy i umiejętności. Ba, nie będziesz musiał ingerować w kod źródłowy strony – wszystko skonfigurujesz z okna przeglądarki internetowej.

Jakie możliwości oferuje?

Google Tag Manager jest kontenerem tagów Google. Dzięki temu wystarczy umieścić tag kontenera w źródle strony, by później, już bez ingerencji w źródło, korzystać z różnych tagów w witrynie. Nie będziesz musiał każdorazowo prosić dział IT o pomoc, gdy zechcesz umieścić tagi Google Analytics, Floodlight czy AdWords. Przy użyciu Menadżera tagów Google wybierzesz interesujące Cię tagi, skonfigurujesz sposób ich działania etc. i z okna przeglądarki je zaimplementujesz. #wiemyjak

Łatwiejsza praca i oszczędność czasu

Korzyści płynące z używania Google Tag Managera są oczywiste. GTM wyeliminuje konieczność korzystania z pomocy działu IT, jeśli zechcesz umieścić w stronie jakikolwiek tag. W ten sposób zarówno Ty będziesz zadowolony, bo wszystko zrobisz na czas, ale również informatycy, bo przestaniesz „zawracać” im głowę.

Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że korzystając z GTM odciążasz stronę przed nadmiarem skryptów śledzących. Narzędzie, eliminując śledzenie z kodu HTML, pozwala na znaczne przyśpieszenie czasu ładowania się strony. A przecież im szybciej ładująca się witryna, tym większa szansa na konwersję.

GTM w wersji mobilnej

Co istotne w dzisiejszych czasach, w których smartfony i tablety mają coraz większy udział w rynku, menadżer tagów Google jest przydatny w zarządzaniu aplikacjami mobilnymi. Dzięki niemu będziesz mógł zrezygnować ze stałych wartości w aplikacjach, a skorzystać z wartości dynamicznych. Wówczas, używając GTM, bez problemu dokonasz zmian tych wartości by działały zgodnie z Twoim zamysłem. Przykładowo, z łatwością dokonasz zmian w ustawieniach gier, interfejsie użytkownika czy ustalisz wymiar i lokalizację reklam wyświetlanych w aplikacji.

Google Tag Manager – jestem na TAK!

Obok korzyści płynących z wykorzystania GTM nie można przejść obojętnie – poprawa szybkości działania strony, brak konieczności ingerencji w kod witryny, a co za tym idzie możliwość samodzielnego dokonywania zmian nawet bez wiedzy i umiejętności programistycznych to zaledwie kilka z wielu zalet tego rozwiązania. A wszystko to obsługiwane z okna przeglądarki, klikalne, podane w intuicyjnym interfejsie. Czy można chcieć czegoś więcej?

Znamy wszelkie tajniki Google AdWords i wiemy jak stworzyć kampanię, która przyniesie Ci zyski. Zapoznaj się z naszą ofertą Google AdWords >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem