ZAPOZNAJ SIĘ Z PUBLIKACJĄRzeczywistość e-commerce z
perspektywy sklepów internetowych

Reklama banerowa w Google AdWords

Reklama banerowa Google AdWords jest jednym z najskuteczniejszych sposobów reklamy, która przyciąga wzrok osób odwiedzających witryny internetowe. Banery mogą mieć różne rozmiary, a stosowana tutaj reklama może mieć formę statyczną (jeden, nieruchomy obrazek) lub dynamiczną (proste animacje w formacie gif lub filmiki w formacie flash), o czym piszemy w dalszej części artykułu.

Co to jest baner reklamowy?

Baner reklamowy to plik graficzny o określonym rozmiarze, który jest elektroniczną wersją reklamy Twojej firmy. Musi mieć określony rozmiar (dostępnych jest wiele opcji o różnych rozmiarach) i niewielką „wagę” – nie może mieć więcej niż 150kb (chodzi o to, aby strony internetowe nie były przeciążone wyświetlaniem plików graficznych o bardzo dużej rozdzielczości).

Odpowiednio zaprojektowany baner to gwarancja zainteresowania treścią odbiorcy. Sama treść nie wystarczy, oczy potencjalnego klienta zawsze przyciąga obrazek. Wszystko zależy od kreatywności Twojej lub grafika w firmie, w której zlecisz prowadzenie kampanii reklamowej. Dlatego też nie dziw się, ze ktoś, produkując artykuły chemii budowlanej, umieszcza na banerze zdjęcie pięknej i mocno roznegliżowanej dziewczyny. Baner reklamowy ma zawsze wielką przewagę nad typową reklamą tekstową – o wiele bardziej przyciąga wzrok.

Reklama graficzna- statyczna czy dynamiczna?

Baner może być statyczny – wtedy przez określony czas wyświetla się jeden obrazek. Taki baner zapisuje się w popularnych formatach PNG, JPG i JPEG. Można tez zastosować nieco bardziej interesujący i przyciągający wzrok baner reklamowy w formie pliku GIF, pozwalający na tworzenie prostych animacji. Ruch z pewnością przyciągnie uwagę reklamobiorcy, Twojego przyszłego klienta.

Najbardziej zaawansowaną formą są banery reklamowe, stworzone w technologii Flash. Ta technologia umożliwia stworzenie materiału reklamowego przypominającego film. Taka reklama graficzna z pewnością będzie działać jak przysłowiowy magnes. Animacja Flash nie może trwać więcej niż trzydzieści sekund (po tym czasie musi się zatrzymać, może się zacząć odtwarzać od nowa) i jej prędkości nie może być wyższa, niż dwadzieścia klatek na sekundę. Z kolei animacje GIF nie mogą mieć większej prędkości niż pięć klatek na sekundę. W reklamach graficznych nie wolno wykorzystywać efektów stroboskopowych i migania.

Jak skutecznie wykorzystać reklamę banerową Google Adwords?

Najprostszy i najskuteczniejszy sposób na skuteczną reklamę banerową w Google Adwords polega na wynajęciu profesjonalnej firmy, która w odpowiedni sposób poprowadzi całą kampanię reklamową: przygotuje odpowiednie banery reklamowe (chwytliwe hasła, odpowiednie grafiki), dobierze odpowiednio strony internetowe na których reklamy będą wyświetlane (co pozwoli na dotarcie do najszerszego grona klientów). Można również samodzielnie stworzyć własne banery reklamowe, ustalić grupę stron, na których będą one wyświetlane, ustalić budżet i rozpocząć kampanię.

Korzyści

Warto wiedzieć, że wielką korzyścią dla reklamodawcy jest to, że może dobierać tematyczne strony internetowe, na których mają być wyświetlane jego reklamy banerowej. Dzięki temu np. reklamy części samochodowych nie będą wyświetlane na stronie, której główną tematyką są sporty rowerowe.

Wielkim plusem reklam banerowych w Google Adwords jest stała kontrola nad budżetem, albowiem przed rozpoczęciem kampanii reklamowej, reklamodawca ustala jego wysokość.

Gdy przeznaczone środki wyczerpią się, reklamy po prostu przestaną się wyświetlać, a żadne koszty nie będą naliczane.

Koszty

Reklamodawca może wybrać dwie formy rozliczenia w sieci reklamowej Google. Pierwsza opcja to rozliczanie za kliknięcia (CPC), natomiast druga dotyczy rozliczeń za 1000 wyświeteń.

Reklama graficzna w Google to gwarancja dostępu do atrakcyjnych stron

Google zawsze sprawdza strony wydawców, którzy przystępują do programu i weryfikuje, czy reklamy graficzne są porozmieszczane we właściwy sposób (czy nie ma zbyt dużego zagęszczenia, czy nie zlewają się z tłem, czy wydawca nie zachęca w jakikolwiek sposób do klikania w reklamy itd.). Google bardzo szybko wykrywa także nieuczciwe praktyki wydawców, polegające na przykład na samodzielnym klikaniu w reklamy graficzne Google czy uruchamianiu tzw. sztucznego ruchu.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem