Pomysły na remarketing w wyszukiwarce

Remarketing to narzędzie o bardzo dużych możliwościach. Niestety podobnie jak kampanie AdWords są prowadzone przez amatorów, przez co są nie skuteczne.

Większość osób używa remarketing w sposób najprostszy, co wcale nie oznacza najlepszy: „wszystkim to samo”. Tak skonstruowany remarketing w wyszukiwarce nie będzie najczęściej docierał z odpowiednim przekazem do grupy docelowej i nie będzie skuteczny.

Idea remarketingu zakłada bowiem dwie równie równoważne akcje:
– dotarcie do osób które odwiedziły naszą stronę,
– z odpowiednio dopasowanym dla nich przekazem.

Remarketing pozwala na tworzenie precyzyjnych grup remarketingowych (odbiorców reklam) i decydowanie kiedy, z jaka intensywnością i z jakim przekazem przypominamy o naszej firmie czy sklepie.

Zasady remarketingu

Poniżej kilka sprawdzonych pomysłów na wykorzystanie remarketingu w wyszukiwarce.

„Wróć i skorzystaj z naszej oferty”

Działalności inne niż sklepy internetowe z dużym powodzeniem mogą wykorzystywać remarketing. Często bowiem czas podjęcia decyzji o wyborze usługodawcy jest dłuższy niż byśmy podejrzewali. Na przykład osoba która chce kupić nowe okna lub szafę na wymiar, najpierw będzie zbierać wyceny od rożnych firm. Potem musi je porównać i w tym momencie powinniśmy znów pojawić się my ze swoją reklamą remarketingową. Przypomnieć o swojej ofercie, możliwości ponownej wyceny, czy stworzeniu projektu na miarę portfela klienta.

„Wróć i dokończ zakup”

Jeżeli zależy nam na osobach, które włożyły produkt do koszyka, ale go jednak nie kupiły – nie dokonały zamówienia, możemy zachęcić je do powrotu i dokończenia zakupu. Pomoże nam reklama mówiącą o indywidualnym rabacie, darmowej dostawie lub innej zachęcie jak darmowy prezent.

„Wróć i kup coś jeszcze” , czyli cross-selling

Cross-selling to technika sprzedaży produktów komplementarnych. Kupując aparat fotograficzny w sklepie stacjonarnym, sprzedawca od razu zapyta nas czy chcemy dokupić pokrowiec czy statyw. W sklepie internetowym możemy podczas składania zamówienia podpowiedzieć Klientowi co „pasuje” do wybranego produktu. Istnieje jednak ryzyko, że klient nie zdecyduje się od razu na zakup produktów uzupełniających. Tutaj ponownie z pomocą przychodzi remarketing w wyszukiwarkach. Pozwala on na przygotowanie akcji promocyjnej dla naszych klientów i po zaplanowanym czasie od zakupu, wyświetlane mu będą reklamy z produktami komplementarnymi.

„Wróć i kup coś lepszego”, czyli up-selling

Up-selling to oferowanie klientowi produktów o wyższym standardzie. Technikę tą można wykorzystywać podczas procesu sprzedaży na stronie internetowej, ale również w remarketingu. Kiedy klient ogląda produkt w sklepie internetowym, na przykład pralkę za 850 zł, wówczas dzięki odpowiednio przygotowanej kampanii, można do niego kierować reklamy z informacjami o zaletach pralki za 1 100 zł lub zestaw obejmujący pralkę, zapas proszku do prania i żelazko, który jest tańszy niż w przypadku kupna poszczególnych elementów oddzielnie.

„Wróć i ponów zakup”

Wykorzystując remarketing w wyszukiwarce możemy zasugerować klientom średni okres użycia kupionego wcześniej przez nich produktu bądź przypomnieć o konieczności dokonania okresowych badań czy przeglądów technicznych. Na przykład prowadząc sklep zajmujący się sprzedażą tuszy i tonerów do drukarek, możemy przypomnieć klientowi w przewidywanym okresie zużycia toneru o możliwości złożenia kolejnego zamówienia. Podobnie może być z firmami zajmującymi się sprzedażą wag czy gaśnic i ich przeglądami. Wówczas reklama powiadomi osoby, które zakupiły podobne produkty o zbliżającym się terminie przeglądu i specjalnej ofercie cenowej na tą usługę.

„Wróć i zostaw swoje dane”

Ten sposób wykorzystania remarketingu jest bardzo podobny do „odzyskiwania” porzuconych koszyków. Zdarza się, że użytkownicy rezygnują z wypełniania formularza rejestracyjnego czy kontaktowego. Jest to dla nas sygnał, że nasz formularz wymaga poprawy, ale jednocześnie reklama remarketingowa może pomóc w zachęceniu do powrotu i wypełnienia formularza w zamian za darmowy prezent czy rabat.

„Wróć i skorzystaj z promocji na ulubioną markę/ produkt”

Ramarketing pozwala na monitorowanie jakie produkty oglądają osoby na naszej stronie. Część z nich ogląda konkretne marki czy produkty. Tym osobom możemy wyświetlać reklamy z informacją o aktualnych lub indywidualnych promocjach na oglądane produkty. Na przykład osobie, która oglądała buty Nike, można wyświetlić reklamę z informacją o promocji przez najbliższe 7 dni, właśnie na oglądane przez niego buty.

Pomysłów na wykorzystanie remarketingu w wyszukiwarce jest wiele więcej. Dobrze zaplanowany i prowadzony pozwala na zwiększenie wolumenu sprzedaży i wzrost rentowności działań marketingowych.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem