Audyt SEO strony internetowej www – analiza konkurencji

Od czego musi zacząć specjalista, który ma zamiar pozycjonować stronę internetową? Od dokładnej analizy działań konkurencji swojego klienta. To podstawa i sposób na zebranie danych, od których będzie zależało całe dalsze postępowanie przy pozycjonowaniu strony.

Przypomnijmy, skuteczne pozycjonowanie (SEO) to cały szereg działań, które muszą trwać długo i są wykonywane cyklicznie. A do tego wszystkiego jeszcze muszą to być działania, które cechują się wysokim poziomem (dotyczy to w szczególności jakości serwisów, z jakich prowadzą linki i jakości treści, jakie znajdują się na pozycjonowanej stronie).

Bliższe poznanie przyszłego przeciwnika, czyli audyt strony internetowej

Analiza strony www i działań konkurencji to coś w rodzaju rozpoznania sił przeciwnika, stosowanego w wojskowości. Dobrze przeprowadzone rozpoznanie a ściślej audyt strony konkurencj pozwala na przygotowanie odpowiedniej ilości wojsk i sprzętu i skierowanie najważniejszych jednostek tam, gdzie są najbardziej potrzebne. I tak samo jest przy pozycjonowaniu. Kiedy wiemy, jakimi siłami dysponuje przeciwnik, możemy jasno określić, jakich sił nam potrzeba, aby go pokonać.

Analiza działań konkurencji polega na sprawdzeniu, jak wiele sił i środków trzeba poświęcić, aby dana strona mogła wybić się na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, pokonując konkurentów. Jeśli frazy, na które dana strona ma być pozycjonowana, są mało popularne i konkurentów jest niewiele, profesjonalna firma za sprawą kompleksowego działania dość szybko wybije stronę klienta na bardzo wysoką pozycję.

W niektórych przypadkach konkurencja może być bardzo silna, a to będzie wymagało ogromu pracy, aby móc pokonać jej działania. Wystarczy sobie wyobrazić, jak wiele pracy będzie trzeba włożyć w wypromowanie na przykład nowego serwisu informacyjnego, który będzie musiał pokonać kilkadziesiąt znanych i niezwykle popularnych internetowych serwisów, działających od lat.

Ile kosztuje analiza konkurencji?

Analiza strony konkurencji pozwoli na ustalenie kosztów, jakie klient będzie musiał ponieść w związku z pozycjonowaniem jego strony internetowej. To pozwoli na szacunkowe określenie całości budżetu nawet na rok w przód, co dla wielu firm może być bardzo ważne.

Działania, polegające na analizowaniu strony konkurencji prowadzone są oczywiście w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce internetowej Google. Analizuje się zazwyczaj strony www największych konkurentów, może to być na przykład pierwsza dziesiątka w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe, które są najważniejsze dla klienta.

Jak analizować konkurencję?

Analizując konkurencję musimy zwrócić uwagę na nazwy domen. Jeśli zawierają one w swojej nazwie słowo kluczowe, to mogą być wartościowe dla Google, a zatem pozycjoner będzie miał przed sobą wymagającego przeciwnika. Wykonując audyt stron internetowych , należących do konkurencji, zwraca się także uwagę na ich wiek. Domeny starsze mogą być bardziej wartościowe, jeśli prowadzą do niej wartościowe linki i nie mają nałożonych kar.

Druga sprawa to ilość i jakość linków, jakie są kierowane do strony konkurencji. Jakość, albowiem jak już wspomnieliśmy w jednym z wcześniejszych wpisów, bardziej wartościowy będzie jeden link ze strony o mocnym PR, zgodnej tematycznie ze stroną konkurenta, niż parędziesiąt linków z niskiej jakości zaplecza, wypełnionego bezwartościowym tekstem jakości preclowej.

Ilość linków oraz jakość treści, znajdująca się na stronach zawierających odnośniki do witryn konkurencji, pozwoli także na sprawdzenie, czy strony konkurencji osiągają duża popularność wśród czytelników i czy łatwo zdobywają tak zwane naturalne linki, czy też zupełnie odwrotnie, swoją pozycję w wyszukiwarce zawdzięczają przede wszystkim pozycjonowaniu.

Bezpośrednia analiza strony www konkurencji pod kątem SEO. Analizuje się dokładnie ich budowę, ilość i jakość zamieszczonej tutaj treści, ilość występujących w niej słów kluczowych. Uwagę zwraca się także na to, czy strona jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem robotów wyszukiwarek. Pod uwagę brane są również linki wewnętrzne. Audyt strony internetowej konkurenta, zwraca uwagę nie tylko na treść, ale również i na zdjęcia oraz inne multimedia, na ich jakość, otagowanie itd.

Dziś, kiedy miliony osób na świecie korzystają z serwisów społecznościowych, osoba analizująca stronę www konkurencji, nie może także zapomnieć o dokładnym sprawdzeniu, w jakich serwisach strona ta jest obecna, jak duża społeczność z nich korzysta i jakiego rodzaju komunikacja jest prowadzona. Ważne jest także sprawdzenie, czy dana strona korzysta z płatnych kampanii reklamowych, jakie są to kampanie i na jakie produkty kładziony jest specjalny nacisk. Więcej informacji na temat audytu seo można przeczytać na naszym blogu.

analiza strony konkurencji

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem