Jak przywróciliśmy widoczność dla czaszegarkow.pl i zdobyliśmy nominację European Search Awards?

CEL DZIAŁAŃ: Głównym celem działań było odzyskanie ruchu sprzed spadku widoczności. Przed samym spadkiem uzyskiwaliśmy około 1400/1500 kliknięć z wyszukiwarki. Według danych z Ahrefs serwis był widoczny na około 1550 fraz kluczowych w TOP3. Po spadku, według Ahrefs, widoczność w TOP3 wyniosła 270 słów kluczowych, a ruch spadł do około 300 kliknięć z wyszukiwarki Google. Naszym zadaniem było przywrócenie widoczności i ruchu przynajmniej do tego samego poziomu, który mieliśmy przed spadkiem.

Przywrócenie widoczności do poziomu 2000 fraz w TOP3

O naszym kliencie

Czas Zegarków należy do szwedzkiego Scandinavian Luxury Group — jednego z największych w Europie internetowych sprzedawców ekskluzywnych oraz markowych zegarków. Celem ich działalności jako e-commerce jest połączenie bezpiecznych zakupów, niskich cen, szerokiego asortymentu oraz szybkiej obsługi klienta. Od powstania w 2006 roku dostarczyli dzięki zakupom online już ponad 45.000 zegarków.

Strategia

Nasza strategia koncentrowała się głównie na znalezieniu przyczyn spadku. Było to utrudnione również ze względu na fakt, że nie cały serwis zanotował spadek. Niektóre adresy URL odnotowały nawet wzrosty (mimo spadku prawie całego serwisu).

W takich sytuacjach działamy w trzech obszarach:
1. Content Specialist weryfikuje treść na stronie oraz jej indeksację.
2. SEO Off-site Specialist weryfikuje spadki ważnych linków, przekierowania, duże przyrosty linków z kategorii SPAM.
3. Technical SEO Specialist weryfikuje wszystkie szczegóły techniczne, które mogły mieć wpływ na spadki.

Opis działań

Po przeprowadzeniu analiz uzyskaliśmy następujące informacje:

  • Analiza treści wykazała, że ​​wszystko jest w porządku. Nie ma problemu z indeksacją, treści się nie zmieniły, a w sieci nie pojawiły się żadne niebezpieczne duplikacje treści.
  • Analiza off-site nie wykazała żadnych nieprawidłowości. Linki były odpowiednie, żadnych linków SPAM, żadnych innych niepokojących sygnałów.
  • Analiza techniczna – najbardziej obszerna, nie wykazała duplikacji, kanibalizacji, problemów z crawlowaniem serwisu czy indeksowaniem witryny, żadnych wirusów ani problemów z kanonizacją.

Mieliśmy wrażenie, że coś umyka naszej uwadze. W celu pozyskania informacji spotkaliśmy się z naszym klientem i zapytaliśmy o podobne sytuacje w przeszłości. Naszą uwagę zwrócono na sytuację z maja 2018 roku. I wtedy zauważyliśmy to w Google Search Console:

wyniki google search console

Nasza intuicja podpowiedziała nam, że zaistniała sytuacja będzie dotyczyła serwera. Problem występował przy bardzo dużych przeciążeniach serwera, które trudno byłoby wywołać ręcznie.

Zaczęliśmy robić mocne testy przeciążeniowe. Okazało się, że gdy serwer był przeciążony z jednego adresu IP, to domena robiła przekierowanie 301 na stronę weryfikacyjną captcha-czas-zegarkow.pl (nazwa przypadkowa) i po dodatkowej weryfikacji użytkownik wracał na stronę czaszegarkow.pl przyciskiem (czego GoogleBot nie był w stanie zrobić).

Po wdrożeniu mocniejszego serwera problem został rozwiązany.

Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że podczas aktualizacji, Google przy niektórych serwisach mocno podnosi crawl budget oraz przelicza wszystkie wartości. Po zweryfikowaniu całej sytuacji i naprawieniu błędu w końcu uzyskaliśmy bardziej szczegółowe dane. Okazało się wtedy, że gdy GoogleBot otrzymywał kilkanaście zwrotów 301 pod rząd, to poprzestawał na tym i nie crawlował adresów URL ze swojej kolejki.

Wyniki

Efektem naszych działań było nie tylko odzyskanie widoczności i wzrost ruchu, ale także ich zwiększenie. Widoczność w TOP3 według Ahrefs urosła do około 2000 słów kluczowych. A liczba kliknięć z wyników wyszukiwania wzrosła do ponad 2000 dziennie.

wyniki widoczności dla czaszegarkow - eactive

Przedstawiony case dotyczył nietypowego problemu, w którym nawet wykonanie analiz z wykorzystaniem prawie wszystkich możliwych narzędzi nie pomogło. Dodatkowo nie mieliśmy dostępu do serwera, a jednak dzięki wyczuciu i połączeniu faktów znaleźliśmy przyczynę spadku ruchu i widoczności.

Nominacja European Search Awards

Opisaną wyżej kampanię: EACTIVE #wiemyjak & Czas zegarkow — An unusual error caused a 90% drop in SEO zgłosiliśmy do European Search Awards 2021. Nasze działania zostały docenione i to case study znalazło się wśród finalistów w kategorii The Best Use of Data (SEO). O zdobytej nominacji informowaliśmy również w naszej sekcji Z życia, we wpisie: EACTIVE finalistą European Search Awards 2021

Sprawdź, jak możemy zwiększyć widoczność Twojej strony!

Zapoznaj się z naszą Ofertą Pozycjonowania Stron.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.9/5 (8)

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem