Black Hat SEO kontra White Hat

Czym jest SEO?

Termin ten oznacza skuteczną optymalizację strony www, która ma prowadzić do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Klienci mają często do wyboru dwa rodzaje optymalizacji – black hat  i white hat SEO. Który warto wybrać?

W sieci nietrudno znaleźć firmy pozycjonerskie, które obiecują osiąganie wysokich wyników w bardzo krótkim czasie. Jest to oczywiście możliwe, ale po pierwsze wynik takiego pozycjonowania jest zazwyczaj bardzo krótkotrwały, a po drugie istnieje bardzo duże ryzyko poniesienia ogromnych strat przez właściciela strony. Black Hat SEO, czyli stosowanie metod niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarek, jest bowiem bezwzględnie karane, zwłaszcza przez Google. Nietrudno także wykryć jego stosowanie. Strona, która była pozycjonowana w sposób niezgodny z zasadami, może zostać nawet kompletnie usunięta z wyników wyszukiwania. A to w świecie internetu, oznacza totalną klęskę.

Co odróżnia Black Hat od White Hat SEO?

White Hat SEO to działania zgodne z wytycznymi wyszukiwarek. Dziś najlepsze firmy na rynku przede wszystkim stosują metody takie, jak content i inbound marketing, które uznawane są za najskuteczniejsze. Idą za tym wartościowe treści oraz stałe aktualizowanie strony. W tej metodzie nie korzysta się z niskiej jakości zaplecza, określanego mianem presell pages. White hat seo to rozbudowanie serwisu, dbanie o web usability strony, tak aby była przyjazna dla użytkownika.

Jakie zatem techniki stosowane są w black hat, a więc niezgodnym z regulaminem wyszukiwarek? Przede wszystkim wymiana mało wartościowych linków, polegająca albo na korzystaniu z systemów wymiany linków albo na korzystaniu z dziesiątek setek linków przychodzących z bezwartościowych stron (zaplecza niskiej jakości). Typowe dla Black Hat SEO jest także ukrywanie linków i słów kluczowych, które są najczęściej w kolorze strony, przez co są zupełnie niewidoczne dla użytkownika.

Kolejne działanie BHS które może fatalnie skończyć się dla właściciela strony, to tzw. cloaking. Polega on na tym, że robotom Google lub innej wyszukiwarki przedstawiana jest zupełnie inna treść, niż ta, którą zawiera strona. Podobną praktyką jest także stosowanie słów kluczowych, które absolutnie nie są związane z treścią strony.

Za praktykę, zaliczaną do black hat seo, uważa się także ogromną, znacznie przesadzoną ilość słów kluczowych, umieszczonych w treści strony (choć równocześnie dopuszczalne jest tagowanie i to nie tylko przez właściciela strony, ale także przez komentujących).

Za praktyki niezgodne z regulaminem wyszukiwarek uznawane są także przekierowania automatyczne, które przenoszą użytkownika na inne strony, bez pytania go o zgodę.

Istnieją pewne kontrowersje, dotyczące ostatniej praktyki, która przez jednych uważana jest za zaliczaną do black hat seo, a przez innych nie. To kupowanie linków, prowadzących do pozycjonowanej strony.Wyszukiwarki mogą akceptować takie linki wtedy, gdy kupujący je stosuje się do podstawowej zasady – kupuje je ze stron o wysokiej jakości (wysoki Page Rank, wysokiej jakości treści) i strony te posiadają podobną tematykę.

Dlaczego klienci decydują się na BHS?

Zapewne z niewiedzy. Reklamy firm stosujących te metody obiecują wysokie miejsce w wyszukiwarce w szybkim czasie. Każdy, kto chce zarabiać w internecie, chciałby znaleźć się szybko na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Twierdzi się, że stosowanie Black Hat SEO może opłacić się w bardzo nielicznych przypadkach, na przykład wtedy, gdy pozycjonowana strona działać ma przez krótki czas (może być to przykładowo strona, związana z incydentalnym wydarzeniem medialnym).

Zagrożenia, które wiążą się ze stosowaniem Black Hat SEO

Pozycjonowanie stron niezgodnie z zasadami jest bardzo ciężko karane. Strona może zostać wykluczona z indeksu, jej pozycja w rankingu wyszukiwania może zostać obniżona, a w szczególnych przypadkach może zostać całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania.

Dlatego zawsze warto pytać, jakie metody stosuje firma, która ma pozycjonować Twoją stronę. White Hat SEO to znacznie więcej czasu, poświęconego na pozycjonowanie (SEO), ale osiągnięty efekt będzie znacznie trwalszy. Jeśli strona jest wartościowa, będzie dodatkowo samoistnie budować bazę linków, prowadzących do niej w naturalny sposób. Plusem jest także to, że sieć przestaje być tolerancyjnym miejscem dla stron, nie mających jakiejkolwiek wartości. W końcu każdy wiele razy, szukając czegoś w sieci, natknął się na strony, na których znajdował się nic nie znaczący bełkot.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem