Czy znasz 5 korzyści pozycjonowania stron?

korzysci pozycjonowaniaPozycjonowanie stron cały czas jest jednym z głównych elementów promowania firmy w sieci. Jeśli jest dobrze wykonane, pozwala osiągnąć wymierne korzyści dla marki. O tym, czym jest pozycjonowanie stron i jak je prawidłowo wykonywać pisaliśmy na blogu już niejednokrotnie. Dzisiaj skupimy się na tym, jakie są zalety pozycjonowania stron, które jest wykonane w prawidłowy sposób, zgodnie z wytycznymi Google. #wiemyjak

Poniższe zalety pozycjonowania są widoczne przy długotrwałej strategii, która jest efektywnie wprowadzana w życie. Warto pamiętać, że korzyści pozycjonowania widać dopiero po jakimś czasie. Nie możemy oczekiwać szybkich i spektakularnych efektów już po pierwszych poczynionych krokach. Pozycjonowanie wymaga czasu, jednak długofalowe efekty i stopniowe zwiększanie pozycji w wyszukiwarce daje o wiele bardziej wymierne korzyści dla strony i Twojej firmy.

Do najważniejszych korzyści pozycjonowania strony zaliczyć należy przede wszystkim:

  • zwiększenie ruchu na stronie – to jedna z ważniejszych korzyści pozycjonowania. Większy ruch na stronie, który stopniowo wzrasta oznacza, że Twoją ofertą jest zainteresowanych coraz więcej osób, czyli potencjalnych klientów, którzy teraz lub w przyszłości skorzystają z niej i zakupią proponowany przez Ciebie towar lub usługę. To czy ruch na stronie wzrasta można sprawdzić w łatwy sposób dzięki narzędziom analitycznym, o których pisaliśmy w innych wpisach. Dzięki takim analizom możesz również sprawdzić, czy zwiększenie ruchu na stronie przekłada się na zwiększenie konwersji, a co za tym idzie Twoich zysków.
  • zwiększenie zaufania do marki – internauci ufają Google i innym wyszukiwarkom. Powszechnie panuje przekonanie, że strony znajdujące się najwyżej w wynikach wyszukiwania są najbardziej godne zaufania i to też dlatego klienci chętnie w nie klikają korzystając z oferty na nich przedstawionej.
  • rozwój biznesu – to kolejna z istotnych zalet pozycjonowania. Odpowiednio prowadzone pozycjonowanie stron sprawia, że informacje na nich zawarte trafiają do szerokiego grona odbiorców. W internecie nie ma granic, więc teoretycznie Twoimi klientami mogą zostać osoby z całego świata. Daje to praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju. Jeżeli biznes prowadzony jest lokalnie, trafiają do Ciebie klienci jedynie mieszkający w regionie. Dobrze wypozycjonowana strona sprawia, że Twoimi klientami są osoby zamieszkujące w innych miastach naszego kraju, co nie byłoby możliwe bez odpowiedniego pozycjonowania.
  • możliwość poznania preferencji klientów – pozycjonując stronę wykorzystujemy odpowiednie słowa kluczowe. Mogą one pomóc nam również w poznaniu preferencji klientów i tego, co najczęściej jest wyszukiwane w naszej branży, daje to wymierną wiedzę na temat branży i pozwala lepiej przygotować stronę i firmę na cały czas zmieniające się trendy. Dużą wiedzę o zachowaniach klienta daje nam dodatkowo inwestycja w analitykę internetową, która powinna być integralną częścią działań z zakresu pozycjonowania.
  • budowanie świadomości marki – nawet jeśli klient nie kliknie za pierwszym razem w link do Twojej strony, ale będzie go widział wysoko w wynikach wyszukiwania i będzie miał świadomość istnienia marki, tak jak to zostało wyżej wspomniane. Odpowiednio prowadzone pozycjonowanie sprawi, ze zaczniesz pojawiać się pod wieloma słowami kluczowymi, w wielu miejscach, a dzięki temu klient zacznie Cię kojarzyć.

Korzyści pozycjonowania – co jeszcze warto wiedzieć?

Pozycjonowanie stron warto połączyć również z innymi technikami promocji firmy w sieci. Korzyści pozycjonowania mogą być jeszcze większe gdy wzbogacimy je dodatkowymi metodami promocji, jak np. reklamy Google.

Wymierne zalety pozycjonowania to także długotrwałe efekty. Kampania pozycjonowania strony może potrwać długo, ale prowadzona cały czas i w dobry sposób, przez specjalistę pozwoli uzyskać długotrwałe rezultaty, które sprawią, że strona będzie utrzymywała się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Zostawiasz w tyle swoją konkurencję – im wyżej jest Twoja strona, tym niżej w wyszukiwarce będą znajdowały się strony konkurujących z Twoją firm. Coraz większa widoczność w internecie zwiększa szansę, że to właśnie Twoją witrynę odwiedzi internauta i zostanie Twoim klientem

Warto pamiętać również o tym, że oferty proponujące szybkie wyniki i gwarancję określonego miejsce w wyszukiwarce są nieuczciwe i nie warto z nich korzystać, bo może to się skończyć np. zablokowaniem strony w wyszukiwarce.

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Dodałbym jeszcze wzrost wartości domeny, bo jak wiadomo wraz ze wzrostem przyrostu naturalnych linków wartość samej domeny również może wzrosnąć o kilkaset albo nawet kilka tysięcy procent.

  2. Karol Dębek pisze:

    Myślę, że zalety pozycjonowania będą się różnić w zależności od branży. Działam w branży stolarskiej i u mnie było trochę inaczej niż Państwo piszecie – reklamy Google pojawiły się jako pierwsze a dopiero później zainwestowałem w pozycjonowanie. Już pomijając to, po pewnym czasie widzę u siebie korzyści z pozycjonowania (i reklam google) o których piszecie.

  3. Dobrze, że odpowiadasz na pytanie co daje pozycjonowanie. Niektórzy niestety nadal nie są otwarci na to, by przekonać się do pozycjonowania. Działania, które prowadzimy pomagają nie tylko nowym firmom, ale również tym istniejącym, które chcą zwiększych ruch na stronie oraz swoją sprzedaż. Mimo wszystko w ostatnich latach zauważyłem, że coraz wiecej pojawia się na prawdę świadomych klientów, co dobrze rokuje na przyszłość. Zarówno dla nas pozycjonerów, jak i dla nich.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem