Jak założyć sklep internetowy?

jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy? Czy rozpoczęcie pierwszego wirtualnego biznesu to zadanie trudne, czy wręcz przeciwnie, to przysłowiowa bułka z masłem? Okazuje się, że przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii założenie sklepu internetowego jest całkiem proste. Wystarczy wiedzieć, które z narzędzi będą nam potrzebne i jak je wykorzystać. Jednak taka wiedza to dopiero połowa sukcesu, gdyż liczy się jeszcze pomysł, dobry kontakt z dostawcami, atrakcyjny towar, przygotowanie kampanii promocyjnej oraz interesujących dla odbiorców treści. Warto też pamiętać, że rynek e-commerce cały czas się rozwija i należy być cały czas na bieżąco, by nasz sklep nadążał za konkurencją. A na koniec warto poznać formy promocji takie jak: pozycjonowanie, content marketing, analityka czy reklamy Google. #wiemyjak

Jak założyć sklep internetowy – liczy się pomysł!

Konkurencja wśród e-sklepów jest ogromna. Praktycznie w każdej branży znajdziemy po kilkaset a nawet kilka tysięcy sklepów, które próbują się wybić wśród podobnych stron. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji należy sprawdzić w jakiej branży założenie sklepu internetowego będzie najbardziej opłacalne. Jeżeli znamy się na branży niszowej to warto wybrać właśnie ją i założyć sklep specjalistyczny. W przypadku, gdy chcemy założyć sklep w bardziej popularnej branży, wówczas należy dokładnie przemyśleć strategię prowadzenia kampanii promocyjnej, a także wybrać element wyróżniający nasz sklep na tle konkurencji – może to być np. specjalizacja tylko w jednym z produktów. Przykładowo w branży dziecięcej możemy wyspecjalizować się w sprzedaży sprowadzanych z zagranicy nosidełek czy fotelików samochodowych, których nie ma w innych sklepach.

Na założenie sklepu internetowego coraz częściej decydują się osoby, które prowadzą już biznes stacjonarny. Takie rozwiązanie pozwala na dotarcie do większej ilości klientów, szczególnie jeśli połączymy sprzedaż na platformie sklepowej ze sprzedażą przez konto sklepu na serwisie aukcyjnym.

Właśnie dlatego, zanim zaczniemy się zastanawiać jak założyć sklep internetowy, należy przemyśleć kwestię tego, co będzie oferował nasz sklep i czym będzie miał się wyróżniać na tle konkurencji.

Założenie sklepu internetowego jest często poprzedzone przygotowaniem odpowiedniego biznesplanu i otworzeniem działalności gospodarczej (o ile już jej nie prowadzimy). Ważne jest także przygotowanie listy narzędzi, które będą nam pomocne w czasie otwierania i późniejszego prowadzenia sklepu internetowego.

Założenie sklepu internetowego – co będzie nam potrzebne do uruchomienia witryny?

Kiedy wiemy już jak założyć sklep internetowy i dokonaliśmy wszelkich formalności możemy podjąć kolejne działania. Jednym z najważniejszych wyborów jest oprogramowanie dla sklepu internetowego. Można zdecydować się na:

  • oprogramowanie dostępne za darmo, bez dodatkowych opcji;
  • oprogramowanie płatne, dostępne wraz dodatkowymi opcjami w tym utrzymaniem sklepu;
  • oprogramowanie dedykowane, czyli takie, które będzie przygotowane specjalnie dla naszego sklepu.

Istotny jest też wybór domeny oraz hostingu dla naszego sklepu. Najczęściej właściciele sklepów internetowych decydują się na domenę z nazwą firmy, bez słów kluczowych. Wybierając hosting warto skonsultować się ze specjalistą, który dokładnie oceni wymogi sklepu i pomoże wybrać odpowiedni pakiet hostingowy. Do hostingu można, a nawet warto dokupić certyfikaty zabezpieczające, które pozwolą na lepszą ochronę danych zbieranych w bazach sklepu.

Regulamin sklepu i polityka prywatności

Niezwykle istotnym elementem tworzenia sklepu internetowego jest jego regulamin. Jego przygotowanie warto zlecić specjaliście z zakresu prawa, specjalizującemu się w sprzedaży internetowej. Pozwoli nam to uniknąć błędów, które mogą nas sporo kosztować. Już niejeden raz można było usłyszeć, że klienci wykorzystywali luki w regulaminie, aby mieć jak najwięcej korzyści dla siebie.

Przygotowując sklep internetowy do otwarcia należy także pamiętać o zgłoszeniu bazy klientów do GIODO, czyli Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Na stronie powinny być też umieszczone informacje dotyczące polityki prywatności oraz dotyczące polityki wykorzystywania plików cookies. Klient powinien też wiedzieć, a jaki sposób są zabezpieczane jego dane osobowe, które są wymagane przy złożeniu zamówienia. Musi mieć też dostęp do wzorów pism związanych z odstąpieniem od umowy sprzedaży dokonanej na odległość oraz pisma reklamacji.

Sprawna obsługa klienta – podstawą sukcesu Twojego sklepu

Sprawna obsługa klienta jest podstawą, jeżeli chcemy odnieść sukces na rynku e-commerce. Właśnie dlatego wiele osób decyduje się na wprowadzenie do swojego sklepu płatności elektronicznych, które znacznie ułatwiają przepływ pieniędzy pomiędzy klientem a sklepem. Pozwala to na szybszą wysyłkę towaru, gdyż pieniądze są księgowane na koncie sklepu już praktycznie w momencie wpłaty przez klienta, niezależnie od tego, w jakim banku posiada on konto.

Kolejnym krokiem do sprawnej obsługi klienta jest wysyłka towaru. Warto wybrać sprawdzonego dostawcę, który będzie dostarczał towar do klientów. Jednocześnie klient powinien mieć możliwość wyboru najdogodniejszej dla niego formy dostawy towaru np. list polecony, paczka lub wysyłka kurierem.

Zwiększenie widoczności sklepu internetowego

Sklep wystartował, ale kto będzie w nim kupował? Musisz dotrzeć do potencjalnych klientów, czyli zwiększyć widoczność sklepu w internecie. Wybór strategii marketingowej dla sklepu internetowego to równie ważny krok co wszystkie wcześniejsze. Im lepiej promujesz sklep tym, większe zyski wygenerujesz – a przecież po to go otwierałeś, prawda? Jednym z pierwszych kroków jest często optymalizacja i pozycjonowanie, które pozwolą Ci zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Nie obejdzie się też bez interesujących treści – content marketingu. Warto też przemyśleć inwestycje w reklamy Google. Więcej na temat promocji sklepu internetowego znajdziesz na naszym blogu.

Jeśli chcesz, już od pierwszych dni funkcjonowania sklepu docierać do potencjalnych klientów – możemy Ci w tym pomóc. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą pozycjonowania stron!

 

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Karol pisze:

    Ja założyłem sklep internetowy, ale okazało się, że muszę mieć też regulamin – nie wiedziałem tego wcześniej. Zresztą sklep długo nie postał, bo okazało się, że miałem mnóstwo klauzul niedozwolonych w tym regulaminie sklepu i nie byłem w stanie zapłacić kary od UOKiKu..

    Wniosek: Polecam faktycznie zwrócić uwagę na regulamin..

  2. Seba pisze:

    Założenie sklepu wiąże się z milionem rzeczy na głowie… przynajmniej na starcie. Przy dobrze postawionej stronie, odpowiednim marketingu i przede wszystkim mocnym produkcie sukces murowany. U mnie rozkręcenie biznesu zajęło około roku. Obecnie sprzedaję już w Wielkiej Brytanii z pomocą firmy Nowe Kolory.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem