Dlaczego warto wdrożyć linkowanie wewnętrzne – 3 korzyści

linkowanie-wewnetrzne-korzysci

Decydując się na linkowanie skupiamy się najczęściej na linkach zewnętrznych, czyli takich, które umieszczane są na innych stronach i mają kierować do naszej witryny. Równie istotne jest także linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczania linków prowadzących do podstron naszego serwisu w obrębie naszej strony. Czy takie działanie ma sens, czy powinno być częścią strategii pozycjonowania i optymalizacji? Czy linkowanie wewnętrzne daje wymierne korzyści? Dzisiaj przedstawiamy najważniejsze informacje związane z tą kwestią. #wiemyjak

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie linków do podstron w różnych miejscach jednej strony. Takie działanie ma na celu przede wszystkim ułatwienie nawigacji – poruszania się po stronie i maksymalne skrócenie czasu „przejścia” z jednej zakładki do drugiej. Jest to ułatwienie nie tylko dla osób odwiedzających Twoją stronę, ale i dla robotów wyszukiwarki, które w ten sposób mogą ją szybciej zaindeksować, a co za tym idzie, szybciej będzie ona widoczna w wyszukiwarce.

Jakie zalety ma linkowanie wewnętrzne?

Dobrze przeprowadzone linkowanie wewnętrzne pozwala przede wszystkim:

  • na sprawne poruszanie się po stronie zarówno użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek;

  • na ustalenie hierarchii informacji na stronie i jej podstronach;

  • na poprawę użyteczności witryny;

Linkowanie wewnętrzne – jaką strategię wybrać?

Specjaliści realizujący na co dzień pozycjonowanie i optymalizację wskazują na trzy możliwości wyboru strategii linkowania wewnętrznego:

  • linkowanie skupiające się na robotach wyszukiwarek – strona zostaje przygotowywana w taki sposób, aby roboty wyszukiwarki mogły łatwo się po niej poruszać. Linki umieszczane w taki sposób muszą być widoczne w kodzie strony w postaci czystego HTML, jednak takie rozwiązanie nie sprawdza się w przypadku dużych serwisów. Co więcej, przeładowanie strony takimi linkami oraz słowami kluczowymi może prowadzić do nałożenia kary na stronę;

  • linkowanie skupiające się na użytkownikach – linki tego typu są dynamiczne i powinny być wyraźnie oznaczone, aby osoba poruszająca się po stronie mogła bez problemu znaleźć odnośnik do interesującej ją sekcji strony;

  • linkowanie będące kompromisem pomiędzy powyższymi opcjami – takie rozwiązanie daje najwięcej korzyści, gdyż stanowi równowagę pomiędzy ukierunkowaniem na roboty, a użytkownika. Pozwala to zyskać w oczach Google i jednocześnie ułatwia użytkownikom poruszanie się po witrynie.

Jak prawidłowo wykonać linkowanie wewnętrzne?

Oto kilka najważniejszych zasad dotyczących linkowania wewnętrznego:

  • tekst zakotwiczenia powinien być dobrany do tematyki strony;

  • linki powinny prowadzić do treści powiązanych z konkretnym wpisem;

  • linki nie powinny być nachalne;

  • warto linkować do podstron, które chcemy aby zostały dodatkowo odwiedzone;

  • możesz linkować zarówno z nowych wpisów do starszych jak i na odwrót;

  • unikaj umieszczenia linku pod słowami czytaj więcej, gdyż są to często stosowane słowa i może to wprowadzić roboty wyszukiwarki w błąd.

Linkowanie wewnętrzne – najczęściej popełniane błędy

Linkowanie wewnętrzne może być bardzo przydatne, jednak musi być przeprowadzone w prawidłowy sposób. Przy tego rodzaju czynnościach najczęściej popełniane są następujące błędy:

  • podstrony serwisu dostępne są jedynie z poziomu wewnętrznej wyszukiwarki;

  • treści anchorów są źle dobierane;

  • linki wewnętrzne posiadają atrybut nofollow, co powoduje, że roboty Google nie śledzą strony;

  • pojawiają się błędy (literówki) w adresie i nie jest to sprawdzane;

  • linki są wprowadzane nachalnie, w miejscach w których nie pasują;

  • odnośniki mają formę obrazków.

Jeżeli będziemy unikać tych podstawowych błędów i stosować się do zasad prawidłowego linkowania wewnętrznego, poruszanie się po stronie będzie o wiele łatwiejsze, jej struktura bardziej przejrzysta, a widoczność konkretnych podstron będzie rosła. Jak więc widać warto przygotować wewnętrzne linkowanie dla swojej witryny, gdyż ma to bardzo wymierne korzyści dla firmy i powinno być częścią strategi pozycjonowania strony www.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

POZNAJ OFERTĘ

04/07/2016
Jakub Lisiecki

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to