Dlaczego warto wdrożyć linkowanie wewnętrzne – 3 korzyści

linkowanie-wewnetrzne-korzysci

Decydując się na linkowanie skupiamy się najczęściej na linkach zewnętrznych, czyli takich, które umieszczane są na innych stronach i mają kierować do naszej witryny. Równie istotne jest także linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczania linków prowadzących do podstron naszego serwisu w obrębie naszej strony. Czy takie działanie ma sens, czy powinno być częścią strategii pozycjonowania i optymalizacji? Czy linkowanie wewnętrzne daje wymierne korzyści? Dzisiaj przedstawiamy najważniejsze informacje związane z tą kwestią. #wiemyjak

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie linków do podstron w różnych miejscach jednej strony. Takie działanie ma na celu przede wszystkim ułatwienie nawigacji – poruszania się po stronie i maksymalne skrócenie czasu „przejścia” z jednej zakładki do drugiej. Jest to ułatwienie nie tylko dla osób odwiedzających Twoją stronę, ale i dla robotów wyszukiwarki, które w ten sposób mogą ją szybciej zaindeksować, a co za tym idzie, szybciej będzie ona widoczna w wyszukiwarce.

Jakie zalety ma linkowanie wewnętrzne?

Dobrze przeprowadzone linkowanie wewnętrzne pozwala przede wszystkim:

  • na sprawne poruszanie się po stronie zarówno użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek;

  • na ustalenie hierarchii informacji na stronie i jej podstronach;

  • na poprawę użyteczności witryny;

Linkowanie wewnętrzne – jaką strategię wybrać?

Specjaliści realizujący na co dzień pozycjonowanie i optymalizację wskazują na trzy możliwości wyboru strategii linkowania wewnętrznego:

  • linkowanie skupiające się na robotach wyszukiwarek – strona zostaje przygotowywana w taki sposób, aby roboty wyszukiwarki mogły łatwo się po niej poruszać. Linki umieszczane w taki sposób muszą być widoczne w kodzie strony w postaci czystego HTML, jednak takie rozwiązanie nie sprawdza się w przypadku dużych serwisów. Co więcej, przeładowanie strony takimi linkami oraz słowami kluczowymi może prowadzić do nałożenia kary na stronę;

  • linkowanie skupiające się na użytkownikach – linki tego typu są dynamiczne i powinny być wyraźnie oznaczone, aby osoba poruszająca się po stronie mogła bez problemu znaleźć odnośnik do interesującej ją sekcji strony;

  • linkowanie będące kompromisem pomiędzy powyższymi opcjami – takie rozwiązanie daje najwięcej korzyści, gdyż stanowi równowagę pomiędzy ukierunkowaniem na roboty, a użytkownika. Pozwala to zyskać w oczach Google i jednocześnie ułatwia użytkownikom poruszanie się po witrynie.

Jak prawidłowo wykonać linkowanie wewnętrzne?

Oto kilka najważniejszych zasad dotyczących linkowania wewnętrznego:

  • tekst zakotwiczenia powinien być dobrany do tematyki strony;

  • linki powinny prowadzić do treści powiązanych z konkretnym wpisem;

  • linki nie powinny być nachalne;

  • warto linkować do podstron, które chcemy aby zostały dodatkowo odwiedzone;

  • możesz linkować zarówno z nowych wpisów do starszych jak i na odwrót;

  • unikaj umieszczenia linku pod słowami czytaj więcej, gdyż są to często stosowane słowa i może to wprowadzić roboty wyszukiwarki w błąd.

Linkowanie wewnętrzne – najczęściej popełniane błędy

Linkowanie wewnętrzne może być bardzo przydatne, jednak musi być przeprowadzone w prawidłowy sposób. Przy tego rodzaju czynnościach najczęściej popełniane są następujące błędy:

  • podstrony serwisu dostępne są jedynie z poziomu wewnętrznej wyszukiwarki;

  • treści anchorów są źle dobierane;

  • linki wewnętrzne posiadają atrybut nofollow, co powoduje, że roboty Google nie śledzą strony;

  • pojawiają się błędy (literówki) w adresie i nie jest to sprawdzane;

  • linki są wprowadzane nachalnie, w miejscach w których nie pasują;

  • odnośniki mają formę obrazków.

Jeżeli będziemy unikać tych podstawowych błędów i stosować się do zasad prawidłowego linkowania wewnętrznego, poruszanie się po stronie będzie o wiele łatwiejsze, jej struktura bardziej przejrzysta, a widoczność konkretnych podstron będzie rosła. Jak więc widać warto przygotować wewnętrzne linkowanie dla swojej witryny, gdyż ma to bardzo wymierne korzyści dla firmy i powinno być częścią strategi pozycjonowania strony www.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

POZNAJ OFERTĘ

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem