Google post – nowa funkcja do promocji firm lokalnych

Posiadasz małą lub średnią firmę i chcesz dotrzeć do Twoich lokalnych odbiorców? Google właśnie wprowadziło bezpłatną usługę Google post, dzięki której bezpośrednio w wyszukiwarce poinformujesz swoich klientów o promocjach, produktach i wydarzeniach związanych z Twoją firmą. Jeśli chcesz dowiedzieć się na czym polega usługa Google posts, jak z niej skorzystać oraz co możesz dzięki temu zyskać, przeczytaj artykuł i wykorzystaj posty w swojej firmie! #wiemyjak

google post

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Co to jest Google post?

Google post – po polsku posty Google lub wpisy Google to usługa umożliwiająca publikację krótkich postów zawierających tekst oraz zdjęcie bezpośrednio w wizytówce Gogole Moja Firma, wyświetlających się w wyszukiwarce oraz mapach Google. Nowa funkcja dedykowana jest przede wszystkim małym i średnim firmom, nie posiadającym swoich stron internetowych, ale z powodzeniem może być również wykorzystana przez duże firmy.

Początkowo usługa ta była testowana podczas wyborów w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku. Wówczas kandydaci mogli przesyłać w formie Google post ważne aktualizacje pojawiające się natychmiast w wynikach wyszukiwania czy mapach. Następnie usługę tą testowały firmy i placówki oferujące dostęp do sportu, muzyki, teatru oraz wszelkich dóbr kultury, a ostatecznie w czerwcu 2017 roku dostęp do Google posts uzyskały wszystkie firmy posiadające wizytówkę w Gogole Moja Firma. Jeśli jej nie posiadasz, poniżej odsyłamy do artykułu, który zdradzi zalety jej posiadania i powie jak ją utworzyć! Sprawdź: Zwiększenie widoczności lokalnej, czyli o Google Moja Firma

Jakie korzyści płyną z publikowania postów w Google?

Dzięki wpisom w Google moja firma możesz między innymi:

  • poinformować klientów o specjalnej ofercie lub bieżących promocjach i zachęcić do skorzystania z nich,
  • promować wydarzenia związane z Twoją firmą w okolicy,
  • promować najlepsze produkty oraz nowości w Twojej ofercie,
  • udostępnić rezerwację biletów, noclegów, zapis do newslettera,
  • poinformować o sytuacjach losowych, na przykład chwilowej zmianie godzin otwarcia lokalu,
  • udostępnić oferty pracy,

a jedną z największych zalet jest fakt, że jest to zupełnie darmowe i pojawia się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Wpisy w Google to dla właścicieli firm dodatkowy sposób na szybką komunikację z potencjalnymi bądź obecnymi klientami i promocję swojej firmy. Dla użytkowników z kolei to przystępny sposób na znalezienie informacji bez konieczności przeglądania wielu stron.

Google posts a SEO

Możliwość reklamy i szybka komunikacja z klientami to nie jedyne zalety postów. Ogólną koncepcją usługi Google Moja Firma jest pozycjonowanie stron i możliwość zwiększania widoczności w wyszukiwarce małych i średnich firm lokalnych. Idea ta została zachowana również w przypadku google post.

Jednym z czynników mogących wpływać na widoczność strony w wyszukiwarce jest CTR, czyli współczynnik klikalności i to właśnie w nim powinniśmy upatrywać szansy na wpływ Google posts na SEO. Choć jeszcze jest za wcześnie, żeby przedstawić wiarygodne dane, ponieważ funkcja istnieje dopiero od czerwca, można mieć nadzieję, że prawidłowo utworzone posty Google będą przyciągać uwagę i zachęcać użytkowników do kliknięcia, a tym samym zwiększać CTR.

A szansa, że użytkownicy będą klikać w takie post jest spora. Po pierwsze dlatego, że wizualnie posty wyglądają znacznie lepiej niż wyniki organiczne, na przykład dzięki dodaniu automatycznie odtwarzającego się GIFa. Po drugiego dlatego, że nawet jeśli użytkownik nie zna do końca Twojej marki, to wyniki wyświetlane przez Google są dla większości wiarygodne, więc będzie bardziej skłonny kliknąć w Twój wpis.

Jak śledzić zaangażowanie użytkowników?

Zaangażowanie użytkowników w publikowane przez Ciebie posty możesz śledzić poprzez:

  • dane o wyświetleniach dostarczane przez Google w panelu Google Moja Firma,
  • tagowanie adresów URL dodanych do wpisów.

Jak utworzyć Google post w Google Moja Firma?

Google post możesz utworzyć poprzez panel Google Moja Firma na desktopie lub też przez aplikacje na Androida i iOS. Do zakładki z wpisami możesz dostać się na dwa sposoby. Jeśli jesteś zalogowany na konto Google posiadające uprawnienia do wizytówki, wpisy możesz edytować bezpośrednio z wyszukiwarki w widoku wizytówki. Druga opcja to standardowe zalogowanie się do Google Moja Firma i przejście do zakładki „Wpisy”.

google post

Każdy utworzony post może składać się z 300 znaków. Google dało nam również rozmaite możliwość uatrakcyjnienia wpisu poprzez dodanie do niego grafiki oraz call to action: więcej informacji, zarezerwuj, zarejestruj się, kup, skorzystaj z oferty. Możemy również nasz wpis oznaczyć jako wydarzenie, a wówczas dodatkowo mamy możliwość określenia nazwy eventu, daty jego rozpoczęcia oraz zakończenia.

google post

Dobre praktyki tworzenia Google post

1. Zrezygnuj z mocnego języka promocyjnego. Google nie lubi stosowania nachalnej reklamy. Zamiast informować o „-50% na suszarki do włosów!!!”, udostępnij tą informację w delikatniejszy sposób, aby nie sprawiała wrażenia spamu.

2. Uwzględnij jak najwięcej informacji tworząc Google post. Wypełnij wszystkie dostępne pola, dodając angażujący nagłówek oraz przejrzysty obraz. Nie zapominaj wypełnić pola z opisem – być może Google indeksuje tą treść, aby określić wartość posta dla zapytań z użyciem konkretnych słów kluczowych.

3. Personalizuj swoje posty i dbaj by były one zawsze aktualne. Możesz w dowolnym momencie edytować lub usunąć post. Jest to szczególnie przydatne przy reklamowaniu akcji o określonym czasie trwania.

Ze względu na krótki czas istnienia usługi nie można dokładnie przewidzieć w jakim stopniu posty Google wpłynął na widoczność firm w wyszukiwarce. Pewne jest jednak, że stworzenie posta to minimalna inwestycja z naszej strony, którą warto podjąć ze względu na potencjał nowej funkcji Google posts.

#wiemyjak pozycjonować Twoję stronę

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Ciekawa opcja. Ostatnio zaczęłam testować i powiem szczerze, że spodobała mi się ta funkcja, ale na obiektywną opinię jest jeszcze zbyt wcześnie. Czas pokaże.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem