Optymalizacja strony pod Google – działania techniczne vs. kreatywne

Optymalizacja strony pod Google to szereg regularnie wykonywanych działań mających na celu jak najlepsze przystosowanie witryny do wymagań wyszukiwarki. Najczęściej pierwszym skojarzeniem z optymalizacją strony i pozycjonowaniem są techniczne działania, na przykład poprawa kodu strony i jej struktury. Poza nimi istnieją również niezbędne dla widoczności witryny czynności o charakterze kreatywnym. Obydwa warianty, choć różnią się strategią są potrzebne, a zachowanie między nimi równowagi jest kluczem do osiągnięcia skuteczności w pozycjonowaniu. Przeczytaj artykuł i poznaj efektywne sposoby jak o to zadbać! #wiemyjak

optymalizacja strony pod google

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Techniczne działania SEO w optymalizacji stron

Przystosowanie strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki, czyli właśnie optymalizacja, stanowi fundament. Podobnie jak w budownictwie jest on niezbędny do powstania domu, tak w marketingu internetowym stanowi punkt wyjścia do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarce.

Dawniej optymalizacja i jej techniczne działania opierały się przede wszystkim na nasyceniu strony słowami kluczowymi i pozyskaniu jak największej ilości linków, niejednokrotnie wykorzystując nieetyczne metody. Znaczący zwrot nastąpił po aktualizacji algorytmu Pingwin w 2013 roku, który ma za zadanie ograniczyć spam w sieci i wyeliminować pozycjonowanie stron www zakazanymi technikami, na przykład takimi jak: wykorzystywanie stron zapleczowych niskiej jakości czy pozyskiwanie linków za pomocą systemów SWL.

Jako przykładowe działania techniczne można wymienić: projektowanie struktury witryny, tworzenie mapy witryny, uzupełnianie meta tagów, tworzenie struktury adresów URL, linkowanie wewnętrzne i optymalizacja linków, tworzenie pliku robots.txt, implementowanie danych strukturalnych, wykonywanie przekierowań i wiele innych czynności, które skupiają się przede wszystkim na umożliwieniu robotom poprawnego indeksowania strony. Sprawdź: 6 sygnałów wskazujących, że potrzebujesz SEO

Kreatywne działania SEO

Ze względu na obniżenie skuteczności metod Black Hat SEO i niebezpieczeństwo kar od Google za ich stosowanie, wypadły one z łask. Od tego momentu liczy się nie ilość, a jakość działań wykonywanych na stronie i do głosu doszły również bardziej kreatywne działania służące optymalizacji strony pod Google, takie jak: content marketing i link building. Obecnie techniki content marketingu i link buildingu wraz z SEO na czele a także analityką internetową równorzędnie tworzą proces jakim jest pozycjonowanie stron.

Do przykładowych działań kreatywnych można zaliczyć: dobór słów kluczowych, tworzenie i optymalizacja treści na stronie, dystrybucja treści, optymalizacja zdjęć, link building i wszystkie działania służące temu, aby strona była wartościowa dla wyszukiwarki i przyjazna użytkownikom. Przeczytaj: Jak działa content marketing?

Techniczne działania vs. kreatywne podczas optymalizacji stron

Technicznie i nietechnicznie działania podczas optymalizacji strony pod Google nigdy nie powinny być prowadzone wbrew sobie, ponieważ oba mają kluczowe znaczenie dla kondycji witryny i efektów pozycjonowania. Techniczne SEO to ramy, na których zbudowana jest wartościowa treść, gwarantujące że każdy fragment witryny jest uporządkowany i zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania i użyteczności. Co można zrobić, aby działania techniczne i kreatywne były spójne?

1. Uwzględniaj techniczne SEO we wszystkich działaniach

Techniczny dział SEO to specyficzny obszar w firmie, który może pomóc w realizacji działań pozostałych działów. Na przykład, gdy dział marketingu pracuje z programistami nad wprowadzeniem zmian na stronie, oni znają dokładnie ograniczenia witryny i trafnie doradzą czy zmiany nie zaszkodzą witrynie. W wielu firmach specjalistów od technicznych zadań SEO wykorzystuje się dopiero, gdy pojawią się błędy na stronie, a można byłoby im zapobiec, gdyby brali oni czynny udział w planowaniu zadań. Dlatego bardzo istotne jest, aby angażować techniczny dział SEO w ustalanie działań marketingowych firmy. Jest to również wskazówka, jeśli współpracujesz z zewnętrzną agencją SEO. Aby zapewnić spójność działaniom agencji oraz na przykład Twojego działu marketingu, warto informować się wzajemnie o planowanych czynnościach i współpracować przy ich realizacji.

2. Określ zadania technicznego i kreatywnego SEO

Niektóre zadania bez wahania można przyporządkować do konkretnego typu, na przykład linkowanie wewnętrzne do zadań technicznych, podczas gdy tworzenie i optymalizacja treści będą należały do roli SEO kreatywnego. Są jednak obszary, które mogą wykonywać obydwa działy, np. optymalizacja zdjęć. Jeżeli nie określisz dokładnie kto za nie odpowiada, mogą zostać pominięte a optymalizacja będzie wówczas niepełna. Jeżeli współpracujesz z agencją SEO, poproś o pomoc w stworzeniu listy obowiązków, które wykonują dla Ciebie jej pracownicy i listę, jakie działania mogą wykonać Twoi pracownicy, tak aby nie pokrywały się z zadaniami agencji, ale wzajemnie uzupełniały i wspierały.

3. Stwórz przewodnik działań kreatywnych zgodny z zasadami SEO

Stworzenie takiego przewodnika będzie pomocne dla osób zajmujących się content marketingiem oraz link buildingiem i pomoże w dostosowaniu jakości ich działań do wymogów wyszukiwarki. Jak wyznaczać słowa kluczowe oraz jak umieszczać je w tekście? Kiedy i jak używać nagłówków H1, H2, H3, optymalizacja obrazów – te oraz szereg innych wskazówek zebrane w jednym dokumencie będą doskonałym odniesieniem dla zespołu zajmującego się kreatywną częścią optymalizacji strony pod Google.

Strategie technicznych i kreatywnych działań SEO znacząco się od siebie różnią. Przeważnie nad jednymi i drugimi pracują oddzielne zespoły, czasem pracownicy firmy wspierani są przez zewnętrzną agencją SEO i na odwrót. Najważniejsze jest znalezienie sposobów na współpracę w tych dwóch aspektach, bo dopiero ich przecięcie się na wspólnej drodze do optymalizacji strony daje największe możliwości. W czasie tak ogromnej konkurencji w wynikach organicznych i częstych aktualizacji algorytmów, optymalizacja strony pod Google jest trudnym zadaniem. Jedynie umiejętne połączenie technicznych działań ze sztuką content marketingu umożliwia znalezienie się na szczycie.

#wiemyjak pozycjonować Twoję stronę

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Wiktor pisze:

    Interesuje mnie optymalizacja witryny. Jakie działania możecie podjąć w tym kierunku i jaki jest koszt usługi, termin wykonania.

  2. Iga Katulska EACTIVE pisze:

    @Wiktor

    Jeżeli jesteś zainteresowany optymalizacją, zachęcamy do wysłania zapytania przez formularz kontaktowy. Nasz doradca będzie mógł się wtedy z Tobą skontaktować, żeby ustalić szczegóły i konkretnie określić Twoje oczekiwania. W oparciu o to przygotuje ofertę.

  3. Taka forma optymalizacji mi odpowiada, ponieważ jej wdrożenie nie jest tak skomplikowane. Dzięki :)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem