Jak tworzyć skuteczne teksty SEO?

Wartościowa treść to obecnie niezbędny element jeśli zależy nam na dobrze wypozycjonowanej stronie, dzięki której klienci będą mogli zapoznać się z ofertą świadczonych przez nas usług. Aby pozyskać tego typu treści, które pozytywnie wpłyną na pozycję strony w wyszukiwarkach, powinniśmy zainwestować w teksty SEO. #wiemyjak

teksty seo

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Artykuły SEO są tworzone pod indywidualne wymagania klientów. Ich przygotowaniem zajmują się najczęściej profesjonalni copywriterzy. Jednak tekst SEO nie zawsze równa się wysokiej jakości treści, która przynosiłaby wartość dla potencjalnego czytelnika. Czasami teksty SEO przypominają źle przetłumaczony tekst z języka obcego (słowa są nie odmienione, powstają dziwne konstrukcje zdaniowe) niż dobrej jakości materiał. W jaki sposób dbać o to, aby pisanie tekstów SEO było działaniem skutecznym i dobrze wykonanym? Jak przemycać słowa kluczowe w wysokiej jakości treści artykułów SEO?

Jaką wartość mają artykuły SEO?

Artykuły zamieszczane w internecie można podzielić w sposób bardzo ogólny na trzy rodzaje:

1. Materiały całkowicie niezależne, których autorzy skupiają się na przekazaniu wartościowej treści;
2. Teksty SEO nastawione na wysoką jakość przekazywanej treści;
3. Artykuły SEO nastawione wyłącznie na pozycjonowanie stron www, zawierające bardzo dużo słów kluczowych przy niskiej jakości treści.

Pierwsza grupa tekstów jest tworzona zwykle pod potrzeby niezależnych portali, które działają na zasadzie serwisów informacyjnych. Takim portalom zależy przede wszystkim na przekazaniu wartościowej wiedzy czytelnikom. Autorzy tekstów nie zwracają uwagi na słowa kluczowe i tworzą teksty według własnego uznania.

Teksty SEO natomiast charakteryzują się tym, że oprócz treści, która powinna być wartościowa dla czytelnika, przemycają dodatkowo słowa kluczowe, za pomocą których czytelnicy mogą trafić na daną stronę, gdzie umieszczony został tekst. W sytuacji, gdy internauta wpisze w wyszukiwarce poszukiwaną frazę zawierającą słowa kluczowe, w wynikach wyszukiwania ukaże się dany artykuł SEO.

Wartość dobrych tekstów SEO wynika z tego, że po pierwsze przekazują ciekawe treści czytelnikom, ale także potrafią wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i zwiększać ilość wizyt na stronie. Dla przykładu prowadząc sklep internetowy warto prowadzić również bloga, na którym będą umieszczane przydatne wskazówki dotyczące sprzedawanych przez nas produktów. Aby blog ten był wartościowy zarówno dla użytkownika jak i wpływał na widoczność strony w wyszukiwarce, musimy przygotować artykuły tak, aby stały się one tekstami SEO, na przykład poprzez zawarcie słów kluczowych i odpowiedniej optymalizacji tekstu. Sprawdź: Jak zoptymalizować bloga pod kątem SEO?

Czy każdy artykuł może stać się artykułem SEO?

Pisząc materiał na dowolny temat przy pomocy odpowiedniego narzędzia, bądź po skorzystaniu z pomocy profesjonalisty praktycznie każdy artykuł o wysokiej jakości można przemienić w artykuł SEO. Jedyny problem mogą stanowić artykuły naukowe, zawierające treść popularnonaukową, ale i w nich będzie można zastosować słowa kluczowe i frazy pod wyszukiwanie.

Narzędziem, którym możemy Cię wspomóc przy pisaniu artykułów pod frazy, jest planer słów kluczowych Google AdWords. Narzędzie wskazuje nam, jakie frazy wpisują internauci w wyszukiwarkę, poszukując artykułów i stron związanych z danym tematem. Tworząc artykuł na pewien temat, wystarczy w odpowiednim polu narzędzia od Google wpisać frazy powiązane z tematem naszego materiału i po chwili dowiemy się z jakich korzystają użytkownicy. Narzędzie pokazuje także miesięczną liczbę wyszukań każdej frazy.

Planer słów kluczowych jest bardzo prosty w obsłudze, dlatego każdy powinien sobie z nim poradzić. Oczywiście zawsze można skorzystać z pomocy specjalisty. Osoba posiadająca szeroką wiedzę z zakresu pozycjonowania szybko przetransformuje nasz materiał na artykuł SEO.

Pisanie tekstów SEO z zastosowaniem 5 podstawowych rad

1. Pisz teksty dla ludzi
Podstawowym błędem, jaki można popełnić podczas pisania tekstów SEO, jest zapominanie o tym, że to człowiek ma być odbiorcą takiego artykułu. Używasz słów kluczowych, zwracasz uwagę na najczęściej wyszukiwane frazy, ale czy dbasz o to, by materiał był zrozumiały dla internauty? Czy tekst SEO, który stworzyłeś, przynosi wartość czytelnikowi? Zadbaj o jakość tekstu zarówno od strony merytorycznej, jak i od strony używania słów kluczowych.

2. Co za dużo to nie zdrowo
Dobry artykuł SEO nie powinien zawierać zbyt dużo słów i fraz kluczowych. Czytelnik od razu zorientuje się, że taki tekst został napisany tylko po to, aby zwiększyć ruch na twojej stronie. Czasami także roboty, które działają w wyszukiwarce, mogą uznać Twój artykuł za spam i zaprzestaną jego indeksowania. Umieść każde słowo kluczowe 2-3 razy w całym tekście – taka ilość wystarczy, by artykuł spełnił swoją rolę.

3. Bądź oryginalny – nie kopiuj cudzych tekstów
Staraj się tworzyć autorskie teksty i nie kopiuj cudzych artykułów. Osoba wyszukująca informacji pod daną frazę od razu zorientuje się, jeśli Twój tekst będzie plagiatem.

4. Dobieraj odpowiednie słowa kluczowe
Zastanów się, jakie słowa kluczowe będą adekwatne do twojego artykułu. Dobierz 3-4 frazy, które mogą wystąpić wspólnie w jednym artykule. Pamiętaj, że im trudniejsze frazy tym trudniej uzyskać wysokie pozycje w Google.

5. Zadbaj o stronę techniczną
Jeśli napisałeś dobrej jakości tekst SEO, postaraj się, aby jego strona techniczna została także dobrze wykonana. Wprowadź tytuł, nagłówki, krótkie wprowadzenie do artykułu. Przygotuj opis, który będzie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania pod linkiem do twojej strony. Stosuj w tekście wyróżnienia, dodaj kilka obrazków. Zwróć uwagę, aby tekst został podzielony na akapity oraz został odpowiednio sformatowany.

#wiemyjak pozycjonować Twoję stronę

Publikacja wpisu: 06/05/2015 oraz aktualizacja: 29/09/2017

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Radek pisze:

    Wydaje mi się, że samo Google zmieniło już do tego podejście i tak jak to nazwaliście teksty seo, kóre są nastawione wyłącznie na pozycjonowanie, nie rankingują już tak jak kiedyś. Artykuły pod seo są i będą pisane, ale mam wrażenie, że coraz bardziej przywiązuje się wagę do ich jakości, nawet kosztem słów kluczowych. Chyba trzeba znaleźć wypadkową pisania tekstów seo i wartościowych dla użytkowników.

  2. Paweł :-)) pisze:

    Google musi mieć coraz bardziej zaawansowane algorytmy, żeby rozpoznawać który tekst pisany jest pod seo a który nie.

  3. Basia pisze:

    Cieszę się, że w artykule wspomniane zostało też o wartościowych tekstach seo, które przekazują wiedzę merytoryczną. Często mam wrażenie, że jak wspomina się o seo, to cały czas z myślą o tekstach naprawdę kiepskiej jakości, gdzie słowa kluczowe upychane są bezmyślnie bez jakichkolwiek zasad i odmiany.

  4. Adek pisze:

    W sieci cały czas spotyka się jeszcze mnóstwo tekstów pisanych wyłącznie pod wyszukiwarki. A gdzie w tym wszystkim są użytkownicy? Mam nadzieję, że to się zmieni i nawet teksty typowo pozycjonujące zyskają na wartości.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem