SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Katalogi stron www czyli porządkujemy zasoby internetu

Każdy z nas zapewne kojarzy Panoramę Firm. Wyszukiwarka teleadresowa, której aktualna baza liczy ponad 2,5 miliona wpisów, jest liderem w swojej branży. Właśnie adres pf.pl wpisujemy w oknie przeglądarki, gdy musimy znaleźć dane teleadresowe lub inne ważne informacje o interesującym przedsiębiorstwie – potrzebujemy godzin otwarcia, telefonu kontaktowego itp. Takie miejsca w sieci to są właśnie katalogi stron www – skupiają w jednym miejscu adresy innych firm posegregowanych według ustalonych kategorii.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Jak można podzielić katalogi stron www?

Katalogi stron internetowych są zatem sposobem na organizację adresów i kategoryzację stron internetowych. Takie katalogi stron www pozwala na przypisanie adresu strony konkretnej kategorii wraz z innymi, podobnymi tematycznie. W ten sposób tworzą się konkretne zbiory, podobnie jak np. w bibliotece, tyle że zamiast tytułów książkowych występują adresy witryn www.

katalog stron internetowych

Najpopularniejszym, a tym samym największym katalogiem stron internetowych jest otwarty, redagowany przez ochotników z całego świata, których łączna ilość liczona jest w tysiącach osób, projekt DMOZDirectory Mozilla. Jego zawartość dostępna w pliku XML może być wykorzystywana w dowolnym celu – jedynym warunkiem jest link zwrotny na stronę DMOZ. Na chwilę obecną projekt zawiera ponad 4 miliony stron skatalogowanych w około milionie kategorii. Za wpisy te odpowiada ponad 90 tysięcy ochotników zaangażowanych w tworzenie i rozwijanie idei bezpłatnego katalogu stron WWW.

Katalogi stron internetowych, bazą adresów.

Chcąc dodać daną stronę do konkretnego katalogu, nie możemy zdać się na łaskę autorów katalogu. Jest to w pełni zrozumiałe – w obliczu ciągłego powstawania nowych stron w sieci, automaty badające witryny i przyporządkowujące ich do konkretnych kategorii mogłyby nie nadążyć. Dlatego też sami musimy wyjść z inicjatywą, znaleźć interesujący katalog i zrealizować kilka punktów. Przede wszystkim jeśli chcemy, aby katalogi stron www miały dla naszej działalności jakiekolwiek znaczenie, powinniśmy zatroszczyć się o krótki opis strony internetowej, znaleźć dla niej odpowiednią kategorię tematyczną, zawrzeć swoje dane, jako właściciela witryny oraz ustalić tytuł wpisu. Rzecz jasna nie możemy zapomnieć o adresie strony, w końcu to po nim będziemy odnajdywani w odmętach sieci.

Ręczne dodawanie stron do katalogów i ich opisywanie, uskuteczniane między innym w projekcie DMOZ, którego przewodnim hasłem jest „Humans do it better” – „Ludzie robią to lepiej”, nie jest jedynym wyjściem. Nie trudno o automaty (Addery), które całą „robotę” mogą wykonać samodzielnie zastępując tym samym użytkownika. Są w stanie niemal w mgnieniu oka wstawić adres www do setek, a nawet tysięcy katalogów. Działania tego typu wykorzystywane są przede wszystkim przez firmy pozycjonujące strony. Zresztą spora część katalogów powstała jedynie z myślą o branży SEO.

Katalog stron SEO już nie ma takiej mocy

Coraz częściej pojawia się pytanie czy katalog stron SEO ma jeszcze jakiekolwiek znaczenie? Jeśli weźmiemy pod uwagę, iż do dyspozycji mamy wyszukiwarkę Google, z której zaledwie od początku tego roku miało miejsce ponad 260 miliardów wyszukań, pojawia się pytanie – co powoduje, iż katalogi wciąż mają rację bytu? Odpowiedzi na to pytanie może być kilka. Serwisy takie jak Panorama Firm czyli yellow pages, zawierające dane teleadresowe firm wciąż cieszą się sporym zainteresowaniem. Są sprawdzonym, bo weryfikowanym źródłem informacji, oferują osobom zainteresowanym pewność znalezionych danych. Korzystając z nich eliminujemy ryzyko trafienia na złe informacje, co jest szczególnie ważne przy okazji kontaktów biznesowych.

Katalogi stron internetowych, nazywane również katalogami stron seo cieszą się sporym zainteresowaniem również u pozycjonerów. Linki prowadzące z katalogów mogą mieć spory wpływ na wyniki zwracane przez wyszukiwarkę po wpisaniu konkretnej frazy. Katalogowanie, bo taką nazwę nosi proces dodawania jednego adresu do kilkuset, a nawet kilku tysięcy katalogów, nie jest jednak pewnikiem wysokich pozycji. Aktualnie katalog stron SEO nie mają takiej „mocy” jak jeszcze kilka lat temu. Dziś nie liczy się ilość, lecz jakość. Specjaliści ds. link buildingu, którzy cenią stabilne, utrzymujące się przez długi czas na wysokim miejscu pozycje, Addery zastępują pracą ręczną. Wybierają samodzielne dodawanie adresów stron do katalogów moderowanych, o dobrych parametrach, najczęściej płatnych. Jedynie w ten sposób mogą w pełni kontrolować realizację procesu linkowania. Więcej o katalogach stron seo napiszemy w następnym artykule.

 

 

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem