Najlepsze książki o SEO – co czytać w 2021 roku?

SEO to złożona branża, która nieustannie się zmienia. Jeśli zatem chcesz dopiero poznać jej podstawy lub ogólnie poszerzyć wiedzę na ten temat, warto sięgnąć po najlepsze książki SEO.

W tym artykule poznasz zatem 10 takich pozycji. Skierowane są zarówno do osób początkujących, jak i tych, które mają doświadczenie w branży pozycjonowania. Część z omawianych książek SEO dostępnych jest wyłącznie po angielsku, jednak znajdziesz tutaj także publikacje polskich autorów.

1. SEO Playbook – Sławomir Czajkowski

seo playbook okładka

Sławomir Czajkowski to właściciel agencji KampanieSEO oraz jeden z założycieli świetnego narzędzia do optymalizacji znanego pod nazwą SurferSEO.

Omawiana publikacja jest podzielona na 4 główne sekcje:

  • Tworzenie i optymalizacja treści
  • On-site
  • Off-site
  • Analityka oraz raportowanie

SEO Playbook to jedna z najlepszych książek SEO dla początkujących, gdyż autor postarał się o pisanie przystępnym i zrozumiałym językiem. Wyczerpująco omawia głównie podstawowe, techniczne aspekty pozycjonowania jak optymalizacja fraz kluczowych czy tworzenie znaczników.

2. SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy – Paweł Cengiel

SEO jako element strategii marketingowej okładka

Autor jest założycielem agencji SEO-WWW oraz prowadzi kursy, szkolenia i konsultacje.

W swojej książce omawia podstawowe kroki, jakie należy podjąć, aby zadbać o poprawną optymalizację strony. Kładzie także nacisk na to, dlaczego stale należy prowadzić dokładnie zaplanowane kampanie SEO.

Z omawianej publikacji dowiesz się także:

  • Jak przeprowadzić audyt SEO?
  • Jak publikować jakościowy content?
  • Jak analizować dane dotyczące zachowania użytkowników?
  • Jak zyskać wartościowe linki?

Oprócz tego poznasz przydatne narzędzia SEO, które pomogą Ci zrealizować wyżej wspomniane działania.

3. Kurs pozycjonowania dla początkujących – Marta Gryszko

kurs pozycjonowania dla początkujących okładka

Marta Gryszko ma wieloletnie doświadczenie w branży SEO. Jest także współzałożycielką takich narzędzi jak SeoStation.pl oraz Brandle.pl.

Omawiana książka o SEO skierowana jest do osób, które mają już pewną teoretyczną znajomość tego, jak wygląda pozycjonowanie, jednak nie potrafią tej wiedzy wykorzystać w praktyce. Autorka przybliża następujące zagadnienia:

  • Dobór słów kluczowych
  • Optymalizacja strony
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Metody pozyskiwania linków
  • SEO PR
  • Sytuacje alarmowe
  • Narzędzia pozycjonera

Każdy rozdział zawiera także zadanie praktyczne, które pomaga usystematyzować wiedzę.

4. Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone – Krzysztof Marzec

Narzędzia google dla ecommerce okładka

Krzysztof Marzec to certyfikowany specjalista Google Analytics, trener Google Ads oraz współwłaściciel agencji DevaGroup.

Kolejna książka SEO na naszej liście omawia praktyczne metody pozycjonowania w kontekście sklepów internetowych. Autor przybliża także obsługę takich przydatnych narzędzi jak Google Ads oraz Google Analytics, bez których to trudno zaistnieć w sieci.

Krzysztof Marzec wyjaśnia wszelkie niezbędne pojęcia oraz odsyła do sprawdzonych i bardziej zaawansowanych źródeł informacji tych czytelników, którzy chcieliby zgłębić temat. Książkę tę można dlatego polecić osobom początkującym, jak i nieco zaawansowanym.

5. SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek – Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola

seo, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek okładka

Autorzy to właściciele firm z branży SEO oraz konsultanci z wieloletnim doświadczeniem.

Książka omawia szeroki zakres zagadnień związanych z pozycjonowaniem. Poznasz dzięki niej zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zasady SEO. Dowiesz się także, jak wykorzystywać media społecznościowe oraz posiadane dane na temat użytkowników, aby pozyskać więcej klientów.

Publikacja wnika także w bardziej zaawansowane zagadnienia jak działanie algorytmów Google i innych wyszukiwarek oraz przeprowadzanie własnych analiz na potrzeby pozycjonowania. Ogólnie jednak można ją polecić osobom początkującym, gdyż wszystko jest przedstawione w prosty sposób.

6. SEO 2021: Learn search engine optimization with smart internet marketing strategies – Adam Clarke

seo 2021 okładka

Adam Clarke to specjalista od marketingu internetowego oraz konsultant SEO, który już od 2014 roku regularnie aktualizuje omawianą książkę, aby zawarte w niej porady ciągle były na czasie.

Publikacja jest wypełniona praktycznymi oraz aktualnymi poradami. Omawia w przystępny sposób zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane zagadnienia. Dowiesz się z niej:

  • Jak działa algorytm Google?
  • Jak znaleźć słowa kluczowe, które przyciągną na stronę klientów?
  • Jak zdobyć wysokie pozycje w przypadku SEO lokalnego?

Oprócz tego czytelnicy otrzymują dostęp do przydatnej check-listy oraz poradników video, które pomogą usystematyzować wiedzę i lepiej organizować swoje działania SEO.

7. Search Engine Optimization All-in-One For Dummies – Bruce Clay

search engine optimization for dummies okładka

Autor to konsultant w dziedzinie optymalizacji stron internetowych, który napisał już wiele książek z tej tematyki.

Jego publikacja skierowana jest do początkujących osób, które nie potrafią odnaleźć się w zawiłościach SEO. Autor unika branżowego żargonu, skupiając się na praktycznych wskazówkach. Dzięki nim uda Ci się szybko zwiększyć ilość generowanego ruchu oraz poprawić jego jakość.

Bruce Clay wnika także w działanie wyszukiwarek Google i Bing oraz opisuje, jak design może wpływać na pozycjonowanie stron.

8. SEO Fitness Workbook: The Seven Steps to Search Engine Optimization (2021 SEO) – Jason McDonald

seo fitness workbook okładka

Jason McDonald jest guru marketingowym i autorem wielu książek z zakresu SEO, Google Ads, marketingu internetowego oraz mediów społecznościowych.

Zgodnie z nazwą książki, autor definiuje 7 kroków, które pozwolą Ci przygotować całościową strategię pozycjonowania strony. Jason McDonald pomoże Ci ustalić swoje cele, znaleźć odpowiednie słowa kluczowe oraz przeprowadzić optymalizację on-page i off-page.

W tej książce SEO znajdziesz także listę przydatnych narzędzi oraz innych źródeł informacji, które pomogą Ci poszerzyć swoją wiedzę na temat pozycjonowania.

9. SEO For Dummies, 7th Edition – Peter Kent

seo for dummies okładka

Peter Kent to autor kilkudziesięciu książek ze zróżnicowanych dziedzin. Ceniony jest on zwłaszcza za to, że trudne zagadnienia potrafi przybliżyć w sposób zrozumiały dla laików.

Książka pokazuje, jak stworzyć stronę internetową, która zajmie wysokie pozycje i przyniesie ogromny ruch. Nauczy Cię, jak zbudować witrynę przyjazną wyszukiwarkom, zarejestrować ją w katalogach i indeksach oraz korzystać z narzędzi analitycznych do śledzenia popularności linków.

Peter Kent przybliża także techniki tworzenia contentu i promowania się w mediach społecznościowych. Poznasz także zaawansowane wskazówki dotyczące optymalizacji pod zapytania głosowe.

10. SEO SECRETS 2019: The Ultimate Guide on how to Mastering Search Engine Optimization FAST! – Philip Rusell

seo secrets 2019 okładka

Autor to ekspert z zakresu m.in. SEO, e-mail marketingu, reklam na Facebooku i web developmentu. Ma wieloletnie doświadczenie w nauczaniu owych zagadnień i opublikował liczne książki na ich temat.

Omawiana publikacja Philipa Rusella to świetny przewodnik, który pomoże Ci opanować podstawowe techniki SEO. Autor przybliża sprawdzone strategie oraz podaje praktyczne wskazówki – dzięki nim szybko i sprawnie zoptymalizujesz swoją stronę.

Philip Rusell w przystępny sposób przybliża terminologię SEO, darmowe narzędzia do pozycjonowania oraz przedstawia, jak realizować strategie budowania linków, pisania meta opisów i wiele więcej.

Książki o SEO – podsumowanie

Mam nadzieję, że przedstawiona wyżej SEO literatura pomoże Ci poszerzyć swoją wiedzę na temat pozycjonowania. Pamiętaj, aby to, czego się uczysz, wykorzystać w praktyce.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.8/5 (13)

Komentarze

Dodaj komentarz