SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

PraSEOwka #3

Witamy w listopadzie! Jeżeli jesteście ciekawi co nowego wydarzyło się w branży SEO, czym jest BERT i jakie zmiany w ochronie prywatności szykuje Google – zapraszamy do lektury kolejnej praSEOwki.

Oto skrót najważniejszych informacji, które przygotują Was na kolejny miesiąc. #wiemyjak

praSEOwka-pazdziernik2

SEO NEWS MIESIĄCA

Nowy algorytm wyszukiwarki Google

Pod koniec października Google wprowadziło planowana aktualizację algorytmu pod nazwą BERT (ang. Bidirectional Encoder Representations from Transformers). Jak zapowiadali pracownicy Google, jest to największa zmiana od momentu wdrożenia Rank Brain.

Co wyróżnia BERT na tle poprzednich aktualizacji? Przede wszystkim ma on przetwarzać naturalny język, przez co będzie w stanie rozumieć kontekst wpisywanych fraz, a nie tylko pojedyncze słowa. Ograniczy to ilość wyników reklamowych i sprzedażowych tym samym zwiększając widoczność materiałów informacyjnych takich jak np: artykuły.

Wzmocnienie ochrony prywatności

Google ogłosiło wprowadzenie opcji ochrony prywatności do trzech usług, którymi są Google Maps, YouTube oraz Asystent Google. Na wprowadzenie zmian wybrano październik, ponieważ jest on światowym miesiącem Cyberbezpieczeństwa. Jak możemy chronić swoją prywatność korzystając z wyżej wymienionych serwisów?

  • Jeżeli korzystacie z Asystenta Google na pewno docenicie możliwość zlecenia mu usunięcia historii wyszukiwania przez wydanie prostego polecenia np: Google, usuń moją ostatnią rozmowę;
  • Do YouTube dodano opcję automatycznego usuwania historii, w której możecie zaznaczyć zakres czasu (od 3 do 18 miesięcy), w którym dane będą przechowywane. Po jego upływie YouTube automatycznie wyczyści dane wyszukiwania z waszej historii;
  • Tryb Incognito zawitał do Google Maps. Jest dostępny w opcjach, po wejściu na profil użytkownika. Działa w identyczny sposób jak ten w przeglądarce, nie rejestrując lokalizacji chociażby w funkcji Oś Czasu.

Nowa wersja Screaming Frog SEO Spider

22 października wprowadzona została aktualizacja Screaming Frog SEO Spider 12.0. A znajdziecie w niej:

  • Umożliwienie przywrócenia utraconych crawli;
  • Integracja z PageSpeed, Lighthouse oraz CrUX;
  • Automatyczne zapisy baz danych oraz szybsze ich uruchamianie;
  • Swobodne konfigurowanie zakładek, elementów linków oraz stron.

Kolejne zmiany w Google Search Console

Google Search Console stale wprowadza aktualizacje i ulepszenia dotychczasowych opcji, aby ułatwić pracę użytkownikom. Oto październikowe nowości, które znajdziecie w GSC:

  • Dodanie narzędzia Zmiany Adresu do nowego interfejsu;
  • Pojawienie się dwóch nowych raportów dotyczących plików wideo – pierwszy znajdziecie w raporcie Skuteczności w sekcji Search Appearance, drugi znajduje się w sekcji Enhancements.

Google testuje wyniki bez URL

Jeden z użytkowników serwisu Reddit udostępnił screeny, które mogą wskazywać na testowanie nowej, możliwej aktualizacji wyszukiwarki Google. Znajdziecie je tutaj.

Zamiast dotychczasowego adresu URL, wyświetlana jest tylko nazwa strony, na której aktualnie się znajdujemy. Wzbudziło to kilka wątpliwości, zwłaszcza w kwestii ochrony strony, A co Wy sądzicie o braku adresu URL? Dajcie znać w komentarzach.

Do usłyszenia za miesiąc! :)

#wiemyjak

Ocena artykułu:
5/5 (9)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Karolina Sobotko EACTIVE pisze:

    @Jacek Waśkiel

    Dziękujemy za feedback! Cieszymy się, że prasówka się spodobała :)
    A co do RankBrain – funkcjonuje on w Polsce, więc możemy założyć, że i BERT zostanie wkrótce dostosowany do języka polskiego.
    Pozdrawiam

  2. Jacek Waśkiel pisze:

    Bardzo podoba mi się Wasz nowy cykl comiesięcznych informacji o SEO. Brakowało mi czegoś takiego :)

    Co do algorytmu BERT to warto tylko zauważyć, że obecnie jest on aktywny jedynie w kilku geolokalizacjach w Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo kiedy, o ile w ogóle, dotrze nad Wisłę. Doświadczenia z pozycjonowania stron na różnych rynkach językowych coraz bardziej przekonują mnie, że Google nie jest wszędzie „jednakowe”. Zastanawiam się nawet, czy w Polsce już funkcjonuje ten sławny „Rank Brain”.

    Zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania z kolei jednoznacznie wskazują, że Google stara się zaciemnić wszystkie różnice pomiędzy wynikami płatnymi a organicznymi, co nie jest dobrą wiadomością dla osób, które liczą na darmowy ruch z wyszukiwarki.

    Tak czy inaczej – bardzo fajna inicjatywa z tą praSEOwką :) Pozdrawiam

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem