WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

PraSEOwka #3

Witamy w listopadzie! Jeżeli jesteście ciekawi co nowego wydarzyło się w branży SEO, jest BERT i jakie zmiany w ochronie prywatności szykuje Google – zapraszamy do lektury kolejnej praSEOwki.

Oto skrót najważniejszych informacji, które przygotują Was na kolejny miesiąc. #wiemyjak

praSEOwka-pazdziernik2

SEO NEWS MIESIĄCA

Nowy algorytm wyszukiwarki Google

Pod koniec października Google wprowadziło planowana aktualizację algorytmu pod nazwą BERT (ang. Bidirectional Encoder Representations from Transformers). Jak zapowiadali pracownicy Google, jest to największa zmiana od momentu wdrożenia Rank Brain.

Co wyróżnia BERT na tle poprzednich aktualizacji? Przede wszystkim ma on przetwarzać naturalny język, przez co będzie w stanie rozumieć kontekst wpisywanych fraz, a nie tylko pojedyncze słowa. Ograniczy to ilość wyników reklamowych i sprzedażowych tym samym zwiększając widoczność materiałów informacyjnych takich jak np: artykuły.

Wzmocnienie ochrony prywatności

Google ogłosiło wprowadzenie opcji ochrony prywatności do trzech usług, którymi są Google Maps, YouTube oraz Asystent Google. Na wprowadzenie zmian wybrano październik, ponieważ jest on światowym miesiącem Cyberbezpieczeństwa. Jak możemy chronić swoją prywatność korzystając z wyżej wymienionych serwisów?

  • Jeżeli korzystacie z Asystenta Google na pewno docenicie możliwość zlecenia mu usunięcia historii wyszukiwania przez wydanie prostego polecenia np: Google, usuń moją ostatnią rozmowę;
  • Do YouTube dodano opcję automatycznego usuwania historii, w której możecie zaznaczyć okres czasu (od 3 do 18 miesięcy), w którym dane będą przechowywane. Po jego upływie YouTube automatycznie wyczyści dane wyszukiwania z waszej historii;
  • Tryb Incognito zawitał do Google Maps. Jest dostępny w opcjach, po wejściu na profil użytkownika. Działa w identyczny sposób jak ten w przeglądarce, nie rejestrując lokalizacji chociażby w funkcji Oś Czasu.

Nowa wersja Screaming Frog SEO Spider

22 października wprowadzona została aktualizacja Screaming Frog SEO Spider 12.0. A znajdziecie w niej:

  • Umożliwienie przywrócenia utraconych crawli;
  • Integracja z PageSpeed, Lighthouse oraz CrUX;
  • Automatyczne zapisy baz danych oraz szybsze ich uruchamianie;
  • Swobodne konfigurowanie zakładek, elementów linków oraz stron.

Kolejne zmiany w Google Search Console

Google Search Console stale wprowadza aktualizacje i ulepszenia dotychczasowych opcji, aby ułatwić pracę użytkownikom. Oto październikowe nowości, które znajdziecie w GSC:

  • Dodanie narzędzia Zmiany Adresu do nowego interfejsu;
  • Pojawienie się dwóch nowych raportów dotyczących plików wideo – pierwszy znajdziecie w raporcie Skuteczności w sekcji Search Appearance, drugi znajduje się w sekcji Enhancements.

Google testuje wyniki bez URL

Jeden z użytkowników serwisu Reddit udostępnił screeny, które mogą wskazywać na testowanie nowej, możliwej aktualizacji wyszukiwarki Google. Znajdziecie je tutaj.

Zamiast dotychczasowego adresu URL, wyświetlana jest tylko nazwa strony, na której aktualnie się znajdujemy. Wzbudziło to kilka wątpliwości, zwłaszcza w kwestii ochrony strony, A co Wy sądzicie o braku adresu URL? Dajcie znać w komentarzach.

Do usłyszenia za miesiąc! :)

NAPISZ do NAS

#wiemyjak

07/11/2019
Karolina Sobotko

Ocena artykułu:
5/5, głosów: 7

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Bardzo podoba mi się Wasz nowy cykl comiesięcznych informacji o SEO. Brakowało mi czegoś takiego :)

    Co do algorytmu BERT to warto tylko zauważyć, że obecnie jest on aktywny jedynie w kilku geolokalizacjach w Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo kiedy, o ile w ogóle, dotrze nad Wisłę. Doświadczenia z pozycjonowania stron na różnych rynkach językowych coraz bardziej przekonują mnie, że Google nie jest wszędzie „jednakowe”. Zastanawiam się nawet, czy w Polsce już funkcjonuje ten sławny „Rank Brain”.

    Zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania z kolei jednoznacznie wskazują, że Google stara się zaciemnić wszystkie różnice pomiędzy wynikami płatnymi a organicznymi, co nie jest dobrą wiadomością dla osób, które liczą na darmowy ruch z wyszukiwarki.

    Tak czy inaczej – bardzo fajna inicjatywa z tą praSEOwką :) Pozdrawiam

  2. Karolina Sobotko EACTIVE pisze:

    @Jacek Waśkiel

    Dziękujemy za feedback! Cieszymy się, że prasówka się spodobała :)
    A co do RankBrain – funkcjonuje on w Polsce, więc możemy założyć, że i BERT zostanie wkrótce dostosowany do języka polskiego.
    Pozdrawiam

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to