WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Linki zewnętrzne i linki wewnętrzne – jedna z najważniejszych rzeczy w SEO

Dziś napiszemy bliżej o tym, czym są linki. Spotkał się z nimi każdy, kto choć odrobinę czasu spędził w internecie. Linki zewnętrzne, prowadzące z innych serwisów do naszego, są obiektem pożądania każdego, kto posiada jakąkolwiek stronę www w sieci. To dzięki nim bowiem można popularyzować i zapewniać jej znacznie wyższe miejsce w rankingu wyszukiwania. Czasami jednak sami musimy „linkować”, aby wskazać innym na przykład źródło naszych informacji. Na pocieszenie warto dodać, że linkowanie do serwisów o podobnej tematyce może także mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony.

Dobre linki wewnętrzne również mają pewien wpływ na pozycjonowane, ale z kolei są one dobrze odbierane przez ludzi, którzy odwiedzają interesujące strony www z dużą ilością materiałów. Dlaczego? Bo linki wewnętrzne to coś w rodzaju widocznych znaków drogowych, które pozwalają na łatwe poruszanie się po stronie internetowej.

Linki przychodzące i wychodzące

Linki możemy rozdzielić na przychodzące i wychodzące.

Linki przychodzące to takie, które znajdują się na innych stronach www i które prowadzą do naszej strony głównej: (http://www.naszaprzykładowastrona.pl) lub do określonej podstrony na naszej stronie internetowej:(http://www.naszaprzykładowastrona.pl/strona2/).

Linki wychodzące to te, które są umieszczone na naszej stronie. Linki wychodzące zewnętrzne będą prowadzić do innych stron www, a wychodzące wewnętrzne do innych podstron na naszej stronie www.

Linki tekstowe i linki graficzne

Czym różnią się linki tekstowe i graficzne?

Jak wygląda link tekstowy? To najczęściej podkreślone zdanie, wyraz luk kilka wyrazów, które po najechaniu myszką zmieniają kolor. Link tekstowy może zawierać anchor, czyli opis linku lub sam adres innej strony. Link tekstowy, umieszczony w tekście, może wyglądać tak <a href=” http://www.innastrona.com”>Opis odnośnika</a> W drugim przypadku link zawiera atrybut „title” oraz opis odnośnika.

W przypadku linków wewnętrznych jako opis odnośnika wykorzystuje się często słowa, które mają zachęcić czytelnika do pozostania na stronie, na przykład :„czytaj dalej”, „zobacz jeszcze to” itp.

Link graficzny to z kolei kolorowe pole, po którego naciśnięciu, zostaniemy przeniesieni na inną stronę. Linki graficzne są także często wykorzystywane jako linki wewnętrzne, albowiem wpływają pozytywnie na wartość wizualną stronę. Strona wówczas, zamiast podkreślonych słów: „czytaj dalej”, może zawierać kolorowy prostokąt z napisem „przejdź na następną stronę”. Linki graficzne często wykorzystuje się wtedy, gdy prezentuje się na stronie galerię, składającą się z minimum kilku zdjęć.

Do czego tak naprawdę potrzebne są linki zewnętrzne i wewnętrzne?

Linki zewnętrzne i wewnętrzne to nie tylko seo. Linki zewnętrzne powstały po to, abyśmy mogli wygodnie przenosić się pomiędzy stronami zewnętrznymi za pomocą jednego kliknięcia.

Linki wewnętrzne z kolei umożliwiają nam wygodne poruszanie się w obrębie danego serwisu. Inaczej, przy każdej chęci przejścia na inną stronę albo zmiany wyświetlanego zdjęcia w galerii, musielibyśmy wpisywać nowy adres w wyszukiwarce, co sprawiłoby, że przeglądanie stron www byłoby wyjątkowo męczące.

Wielu osobom wydaje się, że tylko linki zewnętrzne (zwłaszcza przychodzące), mają wpływ na seo. Nie jest to prawdą. Każda odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa powinna posiadać dobrze przygotowany system linków wewnętrznych, prowadzących na każdą podstronę. Po co? Wszystko dlatego, że dzięki niemu roboty Google będą mogły łatwo poruszać się po całym serwisie i będą mogły odpowiednio zindeksować każdą jego podstronę.

Atrybuty otwierania linków

Umieszczając na naszej stronie linki, czy to wychodzące zewnętrzne, czy to prowadzące do innych podstron na naszym www, mamy jeszcze możliwość ustawienia atrybutów otwierania odnośników. Możemy ustawić, czy strona lub podstrona, do której prowadzi link, otworzy się w tym samym oknie, czy otworzy się w nowym, automatycznie otwierającym się oknie przeglądarki.

W przypadku linków wewnętrznych można zastosować otwieranie na tej samej stronie, czytelnik lub klient po naciśnięciu linku i tak dalej pozostaje na naszej stronie www. W przypadku linków wychodzących zewnętrznych lepiej ustawić atrybut na otwieranie w nowym oknie. Po co? Po to, aby osoba odwiedzająca naszą stronę mogła wygodnie powrócić do nas w ciągu kliku chwil bez konieczności naciskania wstecz w wyszukiwarce.

Dbanie o dobre linki wewnętrzne i zewnętrzne to czynność, którą wykonujemy podczas pozycjonowania w formule KOP = stabilne pozycje. Dowiedz się więcej na temat naszej oferty na pozycjonowanie (SEO) stron >>

 

24/09/2014
Michał Kliszczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Jack pisze:

    Czy jest sposob (darmowy) na pozyskanie linków zewnętrznych odsyłających do strony? Dobrych linków.

  2. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Dziękujemy za komentarz! Kreatywne sposoby na darmowe linkowanie znajdziesz na naszym blogu w artykule: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/poznaj-18-kreatywnych-sposobow-na-darmowe-linkowanie/. Pozdrawiamy!:)

  3. dzięki za udostępnienie wiedzy 😉
    ciągle pogłębiam swoja wiedzę w zakresie tych linków, tym bardziej że wszytko robi się na wyczucie bo google nie podaje konkretów tylko wskazówki :/

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to