ZAPOZNAJ SIĘ Z PUBLIKACJĄRzeczywistość e-commerce z
perspektywy sklepów internetowych

Linki zewnętrzne i linki wewnętrzne – jedna z najważniejszych rzeczy w SEO

Dziś napiszemy bliżej o tym, czym są linki. Spotkał się z nimi każdy, kto choć odrobinę czasu spędził w internecie. Linki zewnętrzne, prowadzące z innych serwisów do naszego, są obiektem pożądania każdego, kto posiada jakąkolwiek stronę www w sieci. To dzięki nim bowiem można popularyzować i zapewniać jej znacznie wyższe miejsce w rankingu wyszukiwania. Czasami jednak sami musimy „linkować”, aby wskazać innym na przykład źródło naszych informacji. Na pocieszenie warto dodać, że linkowanie do serwisów o podobnej tematyce może także mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony.

Dobre linki wewnętrzne również mają pewien wpływ na pozycjonowane, ale z kolei są one dobrze odbierane przez ludzi, którzy odwiedzają interesujące strony www z dużą ilością materiałów. Dlaczego? Bo linki wewnętrzne to coś w rodzaju widocznych znaków drogowych, które pozwalają na łatwe poruszanie się po stronie internetowej.

Linki przychodzące i wychodzące

Linki możemy rozdzielić na przychodzące i wychodzące.

Linki przychodzące to takie, które znajdują się na innych stronach www i które prowadzą do naszej strony głównej: (http://www.naszaprzykładowastrona.pl) lub do określonej podstrony na naszej stronie internetowej:(http://www.naszaprzykładowastrona.pl/strona2/).

Linki wychodzące to te, które są umieszczone na naszej stronie. Linki wychodzące zewnętrzne będą prowadzić do innych stron www, a wychodzące wewnętrzne do innych podstron na naszej stronie www.

Linki tekstowe i linki graficzne

Czym różnią się linki tekstowe i graficzne?

Jak wygląda link tekstowy? To najczęściej podkreślone zdanie, wyraz luk kilka wyrazów, które po najechaniu myszką zmieniają kolor. Link tekstowy może zawierać anchor, czyli opis linku lub sam adres innej strony. Link tekstowy, umieszczony w tekście, może wyglądać tak <a href=” http://www.innastrona.com”>Opis odnośnika</a> W drugim przypadku link zawiera atrybut „title” oraz opis odnośnika.

W przypadku linków wewnętrznych jako opis odnośnika wykorzystuje się często słowa, które mają zachęcić czytelnika do pozostania na stronie, na przykład :„czytaj dalej”, „zobacz jeszcze to” itp.

Link graficzny to z kolei kolorowe pole, po którego naciśnięciu, zostaniemy przeniesieni na inną stronę. Linki graficzne są także często wykorzystywane jako linki wewnętrzne, albowiem wpływają pozytywnie na wartość wizualną stronę. Strona wówczas, zamiast podkreślonych słów: „czytaj dalej”, może zawierać kolorowy prostokąt z napisem „przejdź na następną stronę”. Linki graficzne często wykorzystuje się wtedy, gdy prezentuje się na stronie galerię, składającą się z minimum kilku zdjęć.

Do czego tak naprawdę potrzebne są linki zewnętrzne i wewnętrzne?

Linki zewnętrzne i wewnętrzne to nie tylko seo. Linki zewnętrzne powstały po to, abyśmy mogli wygodnie przenosić się pomiędzy stronami zewnętrznymi za pomocą jednego kliknięcia.

Linki wewnętrzne z kolei umożliwiają nam wygodne poruszanie się w obrębie danego serwisu. Inaczej, przy każdej chęci przejścia na inną stronę albo zmiany wyświetlanego zdjęcia w galerii, musielibyśmy wpisywać nowy adres w wyszukiwarce, co sprawiłoby, że przeglądanie stron www byłoby wyjątkowo męczące.

Wielu osobom wydaje się, że tylko linki zewnętrzne (zwłaszcza przychodzące), mają wpływ na seo. Nie jest to prawdą. Każda odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa powinna posiadać dobrze przygotowany system linków wewnętrznych, prowadzących na każdą podstronę. Po co? Wszystko dlatego, że dzięki niemu roboty Google będą mogły łatwo poruszać się po całym serwisie i będą mogły odpowiednio zindeksować każdą jego podstronę.

Atrybuty otwierania linków

Umieszczając na naszej stronie linki, czy to wychodzące zewnętrzne, czy to prowadzące do innych podstron na naszym www, mamy jeszcze możliwość ustawienia atrybutów otwierania odnośników. Możemy ustawić, czy strona lub podstrona, do której prowadzi link, otworzy się w tym samym oknie, czy otworzy się w nowym, automatycznie otwierającym się oknie przeglądarki.

W przypadku linków wewnętrznych można zastosować otwieranie na tej samej stronie, czytelnik lub klient po naciśnięciu linku i tak dalej pozostaje na naszej stronie www. W przypadku linków wychodzących zewnętrznych lepiej ustawić atrybut na otwieranie w nowym oknie. Po co? Po to, aby osoba odwiedzająca naszą stronę mogła wygodnie powrócić do nas w ciągu kliku chwil bez konieczności naciskania wstecz w wyszukiwarce.

Dbanie o dobre linki wewnętrzne i zewnętrzne to czynność, którą wykonujemy podczas pozycjonowania w formule KOP = stabilne pozycje. Dowiedz się więcej na temat naszej oferty na pozycjonowanie (SEO) stron >>

 

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Jack pisze:

    Czy jest sposob (darmowy) na pozyskanie linków zewnętrznych odsyłających do strony? Dobrych linków.

  2. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Dziękujemy za komentarz! Kreatywne sposoby na darmowe linkowanie znajdziesz na naszym blogu w artykule: https://www.eactive.pl/blog-o-seo/poznaj-18-kreatywnych-sposobow-na-darmowe-linkowanie/. Pozdrawiamy!:)

  3. dzięki za udostępnienie wiedzy ;)
    ciągle pogłębiam swoja wiedzę w zakresie tych linków, tym bardziej że wszytko robi się na wyczucie bo google nie podaje konkretów tylko wskazówki :/

  4. Gość pisze:

    Zastanawiam się czy nie jest tak, że atrybuty są już ignorowane na nof czy dof. Chodzi tutaj o moc przenoszoną lub nie. Liczy się chyba tak najbardziej ruch, a co za tym idzie popularność serwisu.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem