Jak chat na stronie poprawi komunikację z klientem oraz… pozycje w Google

Odpowiadanie na potrzeby klientów to podstawa każdego biznesu. Podczas gdy dostęp do informacji jest nieograniczony, a ich ilość jest ogromna, czat na stronie może okazać się idealnym rozwiązaniem dla Twojej firmy. Wprowadzając chat online na swoją stronę pozwolisz osobom zainteresowanym ofertą firmy dostać szybką i profesjonalną odpowiedź, rozwiewającą ich wszelkie możliwe wątpliwości. #wiemyjak

Cechy skutecznego czatu na stronie

Zdobywanie informacji a potrzeba czatu

Łatwość uzyskania potrzebnych informacji o produkcie czy usłudze firmy może mieć kluczowe znaczenie w procesie zakupu. Metoda przeszukiwania stron internetowych, czytania opinii na różnego rodzaju forach czy blogach na pewno poszerzy wiedzę, ale może nie wystarczyć do rozwiania wątpliwości klienta.

Osoby kupujące online są często pozbawione możliwości zasięgnięcia w rzeczywistym czasie porady eksperta, przedstawiciela firmy, który jest w stanie rozwiązać ich problem. Tradycyjną metodą zdobycia konkretnych informacji jest telefon do firmy, ale taka forma kontaktu może sprawiać jednocześnie wiele trudności. Oczekiwanie na połączenie, konieczność przekierowywania od osoby do osoby czy w ogóle niechęć do rozmów telefonicznych to niektóre z nich.

Czat na stronie może pozwolić na znalezienie lub zniwelowanie tzw. „bólu klienta”. Jest to problem, którego klient nie rozwiązał lub potrzeba, która nie została zaspokojona. Udzielając odpowiedzi na czacie można szybko rozwiać wątpliwości klientów, a także uzyskać wiele przydatnych informacji do wykorzystania w przyszłości. Czat na stronie pozwala administratorom czy osobom z firmy na dostęp do historii rozmów, które można analizować, a dzięki temu łatwo odkryć problemy i potrzeby swoich klientów.

Czym jest czat na stronie?

Chat online to narzędzie do wprowadzenia na stronę Twojej firmy, pozwalające na sprawną komunikację z klientem, uzupełniające niewykorzystany potencjał innych środków komunikacji. Gdy klienci są dostępni online i są zainteresowani kupnem, czat pozwala na rozwiązanie wszelkich problemów klienta i zapobiega rezygnacji z zakupu.

Jest to wygodna i łatwa w użyciu forma komunikacji. Live chat zapewnia klientom natychmiastowy dostęp do pomocy. Czas oczekiwania na odpowiedź jest możliwie krótki. Sama forma czatu nie ogranicza działań użytkowników. Klienci podczas rozmowy czy oczekiwania na odpowiedź mogą wykonywać wiele zadań.

Czat na stronie pozwala na szybkie udzielenie wsparcia klientom. Dzięki temu narzędziu osoby z firmy mogą przesyłać linki do artykułów czy bardziej obszernych instrukcji. Użytkownik nie musi poświęcać czasu na szukanie potrzebnych mu informacji – dostaje rozwiązanie swojego problemu za pomocą jednego kliknięcia. W konsekwencji nie tylko klient zaoszczędza czas, zdobywając jednocześnie wszystkie potrzebne informacje, ale także pracownicy firmy. Sprawdź: Od czego zależy ranking serwisów w wynikach wyszukiwania?

Chat online na stronie a ranking

Ranking stron internetowych Google jest zależny od wielu czynników. Wdrażając live chat na stronę możesz przyczynić się do poprawy swoich osiągnięć w rankingu wyników wyszukiwania. Dobre przygotowanie i funkcjonowanie czatu to jeden z pośrednich czynników pozwalających na lepsze pozycjonowanie stron.

Obszary, które wpływają na ranking, a które możesz ulepszyć mając czat na stronie:

  • projekt strony
  • ruch na stronie
  • konwersja
  • słowa kluczowe

Dobrze zaprojektowana strona to podstawa! Wygląd i łatwość korzystania z witryny nie tylko jest istotne dla użytkowników, ale także wpływa na algorytmy Google. Warto zatem zadbać także o wygląd czatu na stronie i jego funkcje. Chat online powinien być w miejscu łatwo dostępnym, tak aby opcja skorzystania z niego była intuicyjna. Należy pamiętać, że szybkość ładowania się poszczególnych elementów strony również ma znaczenie.

W jaki sposób czat na żywo może zwiększyć ruch na stronie? Samo dodanie czatu do strony na pewno tego nie zrobi, ale może przyczynić się do ponownego odwiedzenia witryny, jeśli użytkownik będzie zadowolony z obsługi klienta. Naturalne jest to, że przed zakupem poszukuje się informacji o produkcie, czyta się recenzje czy artykuły o danej usłudze. Warto zatem być przygotowanym na ewentualne pytania. A kto będzie bardziej wiarygodnym źródłem informacji na temat produktu niż jego producent/sprzedawca? Pamiętaj, że usługa powinna być szybka, a informacje przydatne i dokładne. Dzięki temu klienci nabiorą zaufania i chętniej będą kupować od Ciebie, ale również odwiedzać Twoją stronę, zwiększając tym samym ruch na niej.

Live chat jest wygodną formą komunikacji dla klientów, przez co może przyczynić się do osiągnięcia celu konwersji. W przypadku sklepu internetowego, dla którego celem będzie dokonanie zakupu przez klienta, czat na stronie może doprowadzić do sfinalizowania transakcji. Jest to znaczna pomoc przy rozwiązywaniu problemów klientów i przyspieszaniu procesu zakupu.

Zapisanie czatu na stronie w formie np. najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi może przynieść korzyści zarówno Tobie, jak i klientom Twojej firmy. Taki zapis jest doskonałą lekcją dla innych. Na podstawie rozmów na czacie firmy budują bazę wiedzy, która może być wykorzystywana przez osoby zainteresowane produktami firmy. Dodatkowo, zapis czatu może być odpowiedzią na słowa kluczowe, wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę. Przeczytaj: Co to jest konwersja i wskaźnik konwersji?

Wprowadź live chat na Twoją stronę

Być może czat na żywo wydaje Ci się tylko dodatkiem do Twojej strony. Warto jednak pamiętać, że w sposób pośredni może przyczynić się do poprawy wyniku Twojej strony w rankingu i przynieść wiele innych korzyści.

Dzięki czatowi ułatwiasz swoim klientom kontakt z firmą, ale masz również możliwość przeglądania raportów oraz historii rozmów wszystkich osób odpowiedzialnych za czat. Dostęp do tego typu danych pozwala stwierdzić ile użytkowników odwiedza Twoją witrynę, ile zgłoszeń na czat jest akceptowanych lub ignorowanych, a także szereg innych danych o odwiedzających, które mogą pomóc w lepszym wdrażaniu strategii marketingowych w celu przyciągnięcia większego ruchu.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Live Chat to bardzo dobry pomysł dla użytkowników, którzy pragną szybko uzyskać odpowiedź, czyli niemal dla każdego użytkownika. Z perspektywy użytkownika wiem, że lepiej zdecydować się na Live Chat, który nie będzie się narzucał, ponieważ może go zrazić. Osobiście bardzo nie lubię Live Chat, które krzyczą do mnie od razu, kiedy wejdę na stronę.

  2. Marcin pisze:

    Live chat to fajny pomysł. Warto nad tym pomyśleć

  3. Gość pisze:

    Live chat to bardzo dobre rozwiązanie. Ale też w pewnym sensie pułapka dla freelancera bo w każdej chwili ktoś może wybić go z z pracy. W firmach gdzie wyznaczona jest osoba do kontaktu z klientem to bardzo dobra rzecz!

  4. Zaciekawionyy pisze:

    Szczerze, to co raz częściej widze te live chaty, chat boty i osobiście sam jeszcze nigdy nie używałem ,ale według danych, które widziałem w paru blogach czy magazynach typu online marketing to chyba jest w tym potencjał. Ale o tym , że wpływa to na ranking to słyszę po raz pierwszy, także dobrze , że wpadłem ;)

  5. Paweł pisze:

    Zgadzam się z poprzednikiem. Sam nie lubię, kiedy od razu po wejściu na stronę wyskakuje live chat i dostaje od niego kilka natarczywych wiadomości. Dobrą opcją jest sprytnie wkomponowany w stronę przycisk do kontaktu live.

  6. Tomasz pisze:

    Zgadzam się, że opcja czatu na stronie jest pomocna ale nie może być nachalna. Warto umieścić czat na swojej stronie żeby dać użytkownikom szybką możliwość kontaktu.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem