Majestic SEO – przyjaciel każdego pozycjonera

Pozycjonowanie stron to jedno z najpopularniejszych haseł związanych z marketingiem internetowym – dobry pozycjoner wie jak sprawiać, żeby strona zdobyła widoczność w wyszukiwarce i utrzymała ją na dłużej. Jednak, aby osiągnąć tak dobre wyniki niezbędna jest odpowiednia wiedza, ale również narzędzia ułatwiające pracę zarówno amatorom jak i zawodowym pozycjonerom. Jednym z takich narzędzi jest Majestic SEO.

Czym jest SEO Majestic i jak może pomóc pozycjonerowi?

Narzędzie SEO Majestic to jedna z popularniejszych aplikacji wykorzystywanych przez pozycjonerów. Pozwala na analizę strony, na której umieszczone są linki – dzięki temu programowi możemy sprawdzić źródło linków. Program pozwala na sprawdzenie strony, do której nie mamy dostępu, czyli np. strony naszego konkurenta. Warto zaznaczyć, że ta aplikacja pokazuje o połowę więcej linków niż dedykowana pozycjonerom aplikacja Google. Wielu specjalistów uważaja ją za jedna z najlepszych również ze względu na prostą, intuicyjną obsługę. Program jest dostępny już od wielu lat, ale wciąż cieszy się popularnością. Świadczyć może o tym chociażby fakt, że cały czas na forach internetowych zakładane są tematy zarówno dotyczące obsługi programu jak i takie typu „jak ochronić stronę przed działaniem Majestic SEO”.

Kto może korzystać z programu SEO Majestic?

Majestic SEO to program przeznaczony dla osób, które mają choć minimalne pojęcie o pozycjonowaniu – jest to program zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych. Z opanowaniem podstawowych funkcji programu nie mają większych problemów nawet laicy. Program dostępny jest w wersji angielskiej, jednak podstawowa znajomość tego języka w zupełności wystarczy.

Co ciekawe autorzy programu przygotowali niedawno specjalny instruktaż w języku polskim, dzięki czemu obsługa tego programu staje się jeszcze łatwiejsza. Cała sesja instruktażowa trwa około 40 minut i jest zupełnie darmowa.

Współczynniki Trust Flow i Citation Flow

Z programem Majestic SEO nieodzownie łączą się takie określenia jak Trust Flow i Citation Flow. Są to współczynniki, które określają jakość i ilość linków. Trust Flow jest większy jeśli do strony kierowane są duże ilości wartościowych linków, z kolei jeśli jest mniej wartościowych linków w porównaniu do ich ogólnej ilości to rośnie wskaźnik Citation Flow. Najlepiej, kiedy oba współczynniki mają zbliżoną do siebie wartość. Oczywiście im wyższe wartości tym strona jest lepsza.

Majestic SEO

Słabsze jakościowo strony mają niskie współczynniki Trust Flow i Citation Flow (można przyjąć, że współczynniki słabszych stron nie przekraczają piętnastu punktów). Nie najlepiej świadczy również wysoki współczynnik Citation Flow i niski Trust Flow, gdyż oznacza to, że storna ma słabe linkowanie, może to być sygnałem, że do strony prowadzi wiele spamerskich linków.

Majestic SEO

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Thomas pisze:

    Bardzo pomocny artykuł zwłaszcza dla osób nowych w pozycjonowaniu. Majestic faktycznie jest bardzo pomocne przy działaniach seo.

  2. Rafał pisze:

    Ciekawy artykuł dobrze opisane parametry

  3. Damian pisze:

    W końcu dobrze opisane parametry TR i CF