SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Mapa witryny to jeden z czynników skutecznej strategii SEO

W dobie Internetu, gdy właśnie to medium jest główną formą na zyskanie nowych klientów, podstawą marketingu jest strona internetowa z ofertą firmy. Jednak publikacja, nawet niezwykle atrakcyjnej wizualnie i treściowo witryny przyniesie marne efekty, jeśli nie zostanie dostrzeżona przez wyszukiwarkę internetową. Jak pokazują badania, około 90% ruchu w Internecie rozpoczyna się wejściem z wyszukiwarki potentata z Mountain View – Google. Przechodząc do sedna – aby nowo powstała strona internetowa przyniosła zamierzony efekt, czyli przysparzała firmie nowych klientów, musi pojawić się w wynikach wyszukiwania. Istnieje sposób by przyśpieszyć ten proces. Przepisem, by Google dodało daną stronę do swojej bazy danych, co zaowocuje pojawianiem się w wynikach wyszukiwania, jest jej indeksacja.

Jak poinformować Google o istnieniu nowej strony?

Czekanie, aż ktoś sam wpadnie na pomysł, że istnieje strona internetowa o wymyślonym przez nas adresie i postanowi na nią wejść, może trwać wieki – takie działanie jest kompletnie bezsensowne. Każda większa wyszukiwarka, z Google na czele, posiada specjalnie przygotowany formularz, który pozwala na dodanie nowo powstałej witryny do jej bazy danych. Po wykonaniu tej czynności, Robot odwiedza wpisaną stronę główną, przechodząc po kolei po każdej podstronie korzystając z dostępnej nawigacji.

Świeżo powstała strona internetowa zostanie zaindeksowana w bazie danych wyszukiwarki również wtedy, gdy link odsyłający do niej, zostanie napotkany przez Googlebot podczas wizyty na istniejących już witrynach. Sposobem aby proces ten został zrealizowany jest system komentarzy, sygnatur na profilach osób aktywnych na forach internetowych czy polecanie przez znajomych w odwiedzanych przez nich miejscach.

Mapa witryny dla Google

Aby wyszukiwarka mogła skuteczniej zaindeksować stronę internetową tworzy się mapę witryny. Jest to dokument xml, w którym znaleźć można wszystkie adresy do podstron serwisu wraz z datą ostatniej aktualizacji. Dobrą praktyką jest jej wykonanie nawet w sytuacji, gdy roboty indeksujące wyszukiwarki dotrą do większości treści.

Mapa witryny przydatna jest w sytuacjach, gdy strona:
-jest bardzo duża,
-zawiera spore archiwum odizolowanych stron lub niepołączonych linkami,
-nie posiada wielu linków zewnętrznych,
-zawiera multimedia,
-obecna jest w Google News.

W treści mapy witryny umieścić można metadane dotyczące zawartych w niej pozycji. Mowa tu m.in. o terminie ostatniej aktualizacji, częstotliwości jej przeprowadzania, ważności adresów URL. To dobre miejsce na poinformowanie Google o rodzajach treści na witrynie – video, obrazach itp.

Generowanie mapy strony

Tworzenie mapy witryny, dzięki ogromowi ilości aplikacji online, jak i gotowych rozwiązań stosowanych przez najbardziej popularne systemy zarządzania treścią, może zostać w pełni zautomatyzowane. WordPress, Drupal czy vBulletin udostępnia wygodną obsługę map, samodzielnie je generując, lub stosując pluginy pozwalające na realizację zadania.

Podobnie działają narzędzia online, których zadaniem jest automatyczne generowanie mapy strony. Niektóre posiadają ograniczenia względem ilości podstron, oferując za to takie funkcjonalności jak nadawanie priorytetów, datę ostatniej aktualizacji itp.

Najlepszy generator mapy strony pomoże znaleźć nam samo Google. Pod adresem https://code.google.com/p/sitemap-generators/wiki/SitemapGenerators udostępnione są linki do specjalistycznych narzędzi, które według określonego standardu pomogą stworzyć mapę witryny obsługiwaną przez najpopularniejsze wyszukiwarki.

Jak zgłosić mapę witryny do Google?

Po wygenerowaniu pliku xml dla naszej witryny internetowej, należy go przekazać Google. W tym celu, korzystając z Narzędzia Google dla webmasterów, należy dokonać indeksacji strony wgrywając plik korzystając z opcji zgłaszania mapy strony W tym miejscu możemy również zaktualizować zgłoszoną wcześniej sitemapę oraz sprawdzić, kiedy ta sprawdzana była ostatnio przez bota.

mapa witryny GWT

Inny sposobem na zgłoszenie mapy witryny jest dopisanie linijki Sitemap: http://adres_mojej_strony.pl/sitemap.xml w kodzie pliku robots.txt.

Mapa witryny to same zalety!

Korzystanie z mapy witryny posiada wiele korzyści, nie tylko ułatwiając nawigację i lepszą widoczność dla wyszukiwarki, ale udostępnia również możliwość informowania o zmianach wprowadzonych na stronie. Może nie sprawi, że dopiero co zgłoszone strony zostaną zaindeksowane w trybie natychmiastowym, jednak znacznie przyśpieszy ten proces. To niezwykle ważny czynnik SEO, o którym nie można zapomnieć opracowując strategię pozycjonowania strony www.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem