Jak podnieść Page Rank?

W poprzednim wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Page Rank, kiedy jest uaktualniany i jaki stosunek do niego mają jego twórcy. Page Rank był kiedyś jednym z podstawowych wyznaczników „wartości” strony internetowej. Dziś, jak pokazaliśmy w poprzednim wpisie, stracił naprawdę sporo na wartości.

Mimo to dla wielu osób Page Rank jest nadal niezwykle ważny, a stałe oscylowanie wokół wskaźnika O lub 1 wywołuje u nich spore zdenerwowanie. Dlatego też w dzisiejszym wpisie pokażemy, jak podnieść Page Rank.

Nikogo nie zdziwi to, o czym już także wspominaliśmy wcześniej – w internecie nie wszystko dzieje się szybko (podniesienie Page Rank strony trwać będzie miesiącami) a stosowanie niedozwolonych metod będzie surowo karane.

Jak zwiększyć Page Rank?

Największy wpływ na zwiększenie Page Rank strony będzie miała duża ilość linków, kierowanych z innych stron na naszą. Im większy Page Rank stron linkujących do nas, tym lepiej. Im bardziej tożsama jest tematyka stron linkujących i naszej – tym lepiej.

Jak zdobyć wartościowe linki? Z pewnością nie warto korzystać z presell pages, które już dawno straciły swoją moc, a obecnie mogą jeszcze pociągnąć naszą stronę w dół.

Jak zatem, zgodnie z zasadami Google, zdobywać wartościowe linki, które wpłyną na zwiększenie Page Rank (i dodatkowo na pozycję naszej strony w wyszukiwarce, co będzie dla nas bardziej korzystne)? Przede wszystkim za sprawą wysokiej jakości treści, którą zamieszczamy na naszej stronie.

Dobra treść przyciągnie czytelników, a ci już sami, za pomocą blogów i serwisów społecznościowych rozpropagują stronę i zaczną do niej linkować. Można im w tym oczywiście pomóc, a do tego służy nie tylko pozycjonowanie (SEO), ale również propagowanie treści w portalach społecznościowych oraz w serwisach typu Wykop i Strims, które stworzono, aby internauci mogli wymieniać się ciekawymi linkami.

Najważniejsze, to pamiętanie o tym, aby ta treść była niepowtarzalna. Publikowanie tej samej informacji prasowej na setkach takich samych portali na pewno nie będzie mile widziane przez Google. To samo dotyczy artykułów sponsorowanych (z linkiem pozycjonującym), zamieszczanych na naszych stronach za niewielką opłatą. Zbyt duża ilość takich artykułów w stosunku do pozostałej, (oryginalnej, własnej) treści również wpłynie negatywnie na Page Rank.

Lepiej kilka dobrych linków niż kilkaset słabych

Google lubi dobre linki. Oczywiście, warto się cieszyć, że linkuje do nas ktoś z nikomu nieznanego bloga, albowiem zainteresowała go nasza treść, ale cieszyć się naprawdę możemy, kiedy link do naszej strony pojawi się na wartościowej stronie z PR5 lub wyżej.

Dla niektórych dyskusyjna jest sprawa kupowania linków na giełdach. Znajdą się jeszcze osoby, które twierdzą, że Google nie ma nic przeciwko temu, jeśli zastosujemy zasadę tej samej tematyki i wysokiego PR strony, na której wykupimy link. Pamiętajmy jednak, że korzystanie z giełdy linków może sprowadzić na naszą stronę możliwość nałożenia filtra.

Wykorzystaj wszystkie dozwolone techniki pozycjonowania, oraz promuj swoją stronę

Dobre pozycjonowanie stron, zgodne z zasadami wyszukiwarek i realizowane przez profesjonalistów z pewnością sprawi, że Page Rank pójdzie w górę.

Możesz także pomóc w zwiększaniu Page Rank, dodając stronę do katalogów, w których możliwe jest umieszczenie wpisu z linkiem do własnej strony. Tutaj znów bardzo ważna rzecz – opisy naszej strony, zamieszczane w katalogach, muszą być za każdym razem inne, oryginalne i wysokiej jakości. Zamieszczenie na dwustu katalogach niskiej jakości tego samego opisu strony z pewnością nie wpłynie na zwiększenie Page Rank.

Pamiętaj także o aktywnym promowaniu strony za pomocą serwisów social media (takich jak Facebook, Google Plus itd.) i o częstym aktualizowaniu treści. Im częściej będziesz ją aktualizować, tym częściej robot Google zajrzy na Twoją stronę, zwiększając Twoje szanse na wyższy Page Rank.

I co najważniejsze… miej cierpliwość

Zapraszam do zapoznania się z ofertą na pozycjonowanie SEO> stron w formule KOP=stabilne pozycje

 

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Piotr pisze:

    Bardzo fajny i przydatny artykuł.

  2. Jirsa Felt pisze:

    Wszystko fajnie, tylko skąd wiadomo co to są te „Dobre linki”. Czytam i czytam o tym pozycjonowaniu i widoczności w sieci, wiem co lubi google ale jakoś nie łapię jak to rozpoznać :)

  3. Wiola pisze:

    Pierwszy artykuł w historii Internetu, który precyzyjnie wyjaśnia na czym polega PR i jak wzmocnić swoją stronę! :-)

  4. Michał pisze:

    Dzięki za artykuł, pozdrawiam

  5. Marek pisze:

    swietny artykuł. Dzięki

  6. Katarzyna pisze:

    Rzeczywiście, dobre teksty na stronie to podstawa. Nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla odwiedzających witrynę.

  7. Misza pisze:

    Dzięki, skorzystałem na lekturze.

  8. Google z tym PR to coś kombinuje. Analizowałem ostatnio top10 dla interesującej mnie branży i strony miały różny PG. Chyba trochę prawdy jest w tym, że PR stracił na znaczeniu. Doszedłem do wniosku, że nie ma co się w niego wpatrywać jak w jakiś fetysz. Uczciwie dbać o wartościową treść i linkować tam gdzie ma to uzasadnienie i jak ma wzrosnąć to wzrośnie a i tak najważniejsza w końcu jest pozycja w wynikach. A jak dalej pójść tym tropem to sama pozycja to też nie wszystko, bo co jak ktoś kliknie i pobędzie na stronie 10 sekund?:)

  9. Michał pisze:

    Bardzo fajny artykuł , w końcu wiem co to jest i jak działa

  10. Karol pisze:

    Świetny artykuł! Polecam się zapoznać.

  11. Kamil pisze:

    Obecnie foldery nic nie dają. Za wyjątkiem kilku największych takich jak Inertia, Onet itp. Dobrym pomysłem jest wykupienie starszej domeny, dzięki czemu już na starcie będziemy mieli jakieś rankingi.

  12. Wreszcie konkretna informacja o Page Rank.

  13. Ela R pisze:

    A czy komentarze zamieszczane na czyjejś stronie oraz te zostawiane na mojej też wpływają na ilość dobrych lub złych linków?

  14. Bartosz Wojciechowski EACTIVE pisze:

    @Ela R
    Na samym początku warto wspomnieć o tym, że każdorazowo przed umieszczeniem linka, należy przeanalizować serwis, na którym zamierzamy go umieścić. Nie chcemy tworzyć „połączeń” z domenami, które były lub są ukarane przez Google lub mają nieodpowiednie treści.
    Linki z komentarzy same w sobie nie mają zbyt dużej mocy. Bardzo często mają atrybut „nofollow”, który powoduje to, że moc linka nie zostaje przekazana. Jeśli każdy może pozyskać odnośnik z komentarza, robiąc to na własną rękę, to musimy odpowiedzieć sobie na pytanie – czy link ten pomoże nam zbudować przewagę konkurencyjną? Linki takie nie niosą za sobą mocy, ale mogą posłużyć do rozmycia źródeł linkowania naszej domeny, jednak nie powinniśmy opierać na nich naszej strategii. Należy pamiętać również o tym, by nie przesadzać z ich ilością. Bardzo ważny jest balans, który najczęściej podyktowany jest przez daną niszę.

  15. Temat rzeka. W dodatku rzeka, która bardzo często zmienia bieg. To co wczoraj dawało dobre rezultaty, dzisiaj może się okazać wręcz szkodliwe. Trzeba być z tym wszystkim naprawdę na bieżąco. Pozdrawiam

  16. Adam pisze:

    Ważne, żeby linki które pozyskujemy były choć trochę związane tematycznie z nasza stroną. A co do kupowania linków, np. w popularnych portalu aukcyjnym, to zależy jak ktoś przykłada się do roboty. Unikalne, wysokiej jakości opisy i strony z wysokim rankingiem moga dac efekty pomimo tego, że Google uważa inaczej.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem