Optymalizacja grafiki – jak zwiększyć ruch na stronie przez zdjęcia

Efektywne pozycjonowanie stron nie kończy się na samym tekście. Dowiedz się, na czym polega prawidłowa optymalizacja grafiki i jakie może przynieść korzyści. Jeśli zdjęcia są ważną częścią Twojej strony lub jesteś właścicielem sklepu internetowego – nasz przewodnik został stworzony specjalnie dla Ciebie. #wiemyjak

optymalizacja grafiki

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Dlaczego optymalizacja grafiki na stronie jest ważna?

Masz wątpliwości, czy optymalizacja zdjęć jest Ci potrzebna? Chcesz, żeby Twoja strona ładowała się szybciej i była widoczna w wyszukiwaniach Google grafika? Podążając za naszymi radami, zwiększysz widoczność Twojej strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie – zyskasz nowych klientów.
Odpowiednia optymalizacja zdjęć sprawi, że Twoja strona www będzie szybciej się ładować. Ma to znaczenie zarówno w przypadku korzyści dla użytkownika, jak i wyszukiwarki. Potencjalny klient nie będzie czekać 10 sekund, aby zapoznać się z Twoja oferta. Z pewnością zamknie stronę i odwiedzi konkurencje. Pamiętaj, że czas ładowania strony wpływa na pozycjonowanie w Google. Wszechwiedzący robot docenia te strony, które szybko się ładują.

Dodatkowy ruch na Twojej stronie pozyskasz przez wyszukiwarkę grafik Google. Sprzedając specjalistyczny sprzęt, który łatwiej pokazać na zdjęciu niż opisać, warto profesjonalnie sfotografować. Zdjęcie, które umieścisz na stronie, musisz zoptymalizować. Dowiesz się jak, czytając dalej.

Nazwa pliku grafiki

Czy wiesz, ze nazwa pliku graficznego, który umieszczasz na serwerze, jest widoczna w internecie? Ponadto, czyta ją Google i wykorzystuje do pozycjonowania Twojej strony i tworzenia wyników w wyszukiwarce grafik, dlatego niezbędna jest optymalizacja tego elementu.

Warto, aby nazwa grafiki nie była przypadkowa i zawierała słowa kluczowe – najczęściej wyszukiwane frazy dotyczące Twojej oferty. Powinna być prosta i konkretna. Nie stosuj długich zdań składających się z 10 słów kluczowych. Wystarczy, że chcąc sprzedać buty, podasz ich nazwę, kolor, model i rozmiar, bez zbędnych epitetów.

Jak znaleźć słowo kluczowe? Musisz dowiedzieć się, co w wyszukiwarkę wpisują Twoi potencjalni klienci. Służą do tego odpowiednie narzędzia internetowe, o których pisaliśmy choćby w niedawnym artykule o Direct Answers. Możesz też dowiedzieć się, po jakich frazach trafiają do Ciebie użytkownicy w Google Analytics.

Optymalizacja “ALT-u”

ALT, czyli opis alternatywny grafiki zawarty jest w kodzie html. Jest widoczny dla Google, a dla użytkownika wtedy, gdy z jakichś powodów grafika nie może być wyświetlona na stronie. Tekst wpisany w miejsce ALT-u, dzięki temu, że jest rozpoznawalny przez wyszukiwarkę, może wzmocnić Twoją pozycję i umieścić grafikę z Twojej strony w wyszukiwarce grafik Google. Optymalizacja atrybutu ALT to obowiązkowy element podczas optymalizacji grafiki i powinna zostać zastosowana w każdym obrazie na stronie. Sprawdź: Wyszukiwarka grafiki Google – czyli wyszukiwanie po obrazie

Wielkość grafiki

Czas ładowania się witryny internetowej, mierzony w sekundach, ma duży wpływ na pozycjonowanie stron. Im szybciej się ona ładuje, tym ma większe szanse na zdobycie wyższej pozycji. Wiadomo, że grafiki o wysokiej rozdzielczości będą spowalniać ładowanie się Twojej strony, zwłaszcza jeśli prowadzisz sklep internetowy, a duże zdjęcia stanowią 90% zawartości witryny. Jeśli chcesz przyciągnąć więcej klientów – istotna jest optymalizacja grafiki. Możesz użyć do tego właściwie każdego programu graficznego, który umożliwia kompresję pliku, lub skorzystać z kompresorów online (np. Optimizilla). Zwróć uwagę na rozszerzenie pilku – .gif, .png, .jpeg i zdecyduj, które będzie najlepsze. Pamiętaj również, że mniejsza grafika lepiej prezentuje się na stronie odwiedzanej na komputerze stacjonarnym oraz w wersji moblinej.

Optymalizacja zdjęć to niewielki wysiłek, który się opłaci!

Większość właścicieli stron internetowych bagatelizuje optymalizowanie grafiki na swoich witrynach. Jeśli zależy Ci na wzmocnieniu pozycji Twojej strony internetowej, przeanalizuj nasze porady i wykorzystaj je w praktyce. Optymalizacja grafiki nie wymaga posiadania specjalistycznej, ani tajemnej wiedzy. Wystarczy, że dana grafika będzie posiadała odpowiedni rozmiar, nazwę zawierającą słowa kluczowe oraz ALT. Możesz zasięgnąć rady specjalisty SEO, jeśli nie jesteś pewny, jakie słowa kluczowe wybrać. Dzięki temu Twoje zdjęcia pojawią się w wyszukiwarce Google grafiki i zdobędziesz nowych klientów!

#wiemyjak jak pozycjonować Twoją stronę

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Przemek pisze:

    Optymalizacja zdjęć pod SEO jest w sumie dla mnie dużym atutem WordPressa. Prosty edytor zdjęć z możliwością dodania ALT-a, zmianą rozmiaru itp.
    Ważne też jest, żeby zdjęcia szybko wyświetlały się na urządzeniach mobilnych, no i żeby były na nich czytelne.

  2. Piotr pisze:

    Wzbogacenie tekstu o grafiki jest ok, ale właśnie warto zadbać, żeby była ona odpowiednio zoptymalizowana. Tym bardziej, że nie ma nic bardziej irytującego przy przeglądaniu strony jak czekanie na załadowanie się grafik.

  3. Gość pisze:

    Zgadzam się w 100% właściwa optymalizacja grafiki ma spore znaczenie w pozycjonowaniu. Pozdrawiam autora. Prędkość wczytywania to jeden z głównych czynników rankingowych.

  4. marcin pisze:

    Opcją must have wg mnie przy optymalizacji zdjęć byłaby możliwość łatwej zmiany wagi zdjęcia. fajnie jakby wordpress w locie przetwarzał dostarczane grafiki do poziomu poniżej 100 kb. Na pewno byłoby to korzystniejsze dla szybkości działania strony.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem