Pozycjonowanie long tail – czy warto z niego korzystać?

O pozycjonowaniu stron przy pomocy tzw. long tail seo pisaliśmy już na naszym blogu. Dzisiaj przypomnimy najważniejsze kwestie, ale i pokażemy, dlaczego warto skupić się na wykorzystaniu dłuższych fraz przy pozycjonowaniu strony firmowej. Dlaczego daje to wymierne korzyści i strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania, a to z kolei przyczynia się do większej ilości odwiedzin na stronie przez potencjalnych klientów.

Long tail seo – co to jest?

Long tail to tzw. długi ogon, czyli dłuższa fraza do wyszukiwania. Coraz częściej internauci szukając informacji używają właśnie dłuższych, bardziej sprecyzowanych wyrażeń. Dzieje się tak z uwagi na to, że ludzie są coraz bardziej świadomi tego, jakie informacje ich interesują, ale i chcą odnaleźć prawdziwie wartościowe dane wśród natłoku bezwartościowych danych zalewających tysiące stron internetowych. Przykładem frazy typu long tail może być wyrażenie do wyszukiwania lokówki do włosów. Podstawową frazą będzie lokówka do włosów, frazą typu long tail – lokówka do włosów Rowenta brush&shine cf9320. Im więcej szczegółów tym bardziej sprecyzowane wyniki wyszukiwania. Krótko mówiąc klient od razu trafia w miejsce, którego szuka.

Jak dobrze przygotować frazy typu long tail?

Dobrze przygotowana strategia long tail pomoże w odpowiednim wypozycjonowaniu strony. Jak się do tego przygotować? Przede wszystkim potrzebna jest analiza branży oraz własnej domeny. Trzeba sprawdzić czego dokładnie oczekują potencjalni klienci. Warto przygotować ankietę – przeprowadzić badania online, które pomogą wyszukać niszę w branży. Pozwoli to dopracować frazy i trafić do wybranej grupy docelowej. Co ciekawe warto też pomyśleć o uzupełnieniu usług czy towarów o podobne pozycje, które będą dopełniały ofertę i jednocześnie wpisywały się w potrzeby Twoich klientów.

Warto tutaj jeszcze powiedzieć kilka słów o analizowaniu tego, co robi konkurencja. W przypadku promowania i pozycjonowania strony nie możemy kopiować konkurentów, gdyż będzie to przysłowiowy „strzał w kolano”. Analiza powinna być inspiracją do indywidualnych, przygotowanych pod Twoją stronę działań, które mają wyróżnić firmę wśród konkurencji. Przeanalizowanie branży pozwala też na przygotowanie długoterminowej strategii pozycjonowania strony firmowej.

Wielu specjalistów z zakresu pozycjonowania na tym etapie tworzenia strategii firmy wskazuje, że long tail seo może nie być już tak skutecznym jak kilka lat temu. Jednak warto wziąć je pod uwagę. Dlaczego? Poniżej przedstawiamy, jakie korzyści daje pozycjonowanie stron za pomocą long tail.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie strony z pomocą long tail seo?

Korzyści long tail seo

  • zwiększenie ruchu na stronie wśród osób zainteresowanych konkretną ofertą – im bardziej sprecyzowane słowa kluczowe, tym większa szansa, że na stronę trafią osoby zainteresowane towarem, a co za tym idzie, zwiększa się szansa na wzrost sprzedaży;
  • możliwość wybicia się wśród konkurencji – optymalizacja strony pod „długi ogon” pozwala zwiększyć pozycję strony i jednocześnie ukierunkować wyszukiwania na ofertę firmy;
  • strona staje się bardziej przyjazna dla robotów Google – efekt pozycjonowania jest szybko widoczny, a co bardzo ważne uzyskana pozycja jest bardzo stabilna. Strona pozycjonowana na długie słowa kluczowe posiada też niższy wskaźnik odrzuceń;
  • osoby odwiedzające stronę spędzają na niej więcej czasu i przeglądają większą liczbę podstron, niż w przypadku stron pozycjonowanych na krótkie frazy;
  • pozycjonowanie przy pomocy long tail seo zaliczane jest do bezpiecznych technik pozycjonowania i promocji strony.

Czy każdy serwis internetowy powinien korzystać z pozycjonowania long tail seo?

Tego typu pozycjonowanie sprawdza się głównie w przypadku największych serwisów, gdzie jest bardzo dużo podstron i produktów. Wówczas praktycznie każda  podstrona z unikalnym produktem może być pozycjonowana na bardzo długą frazę. Najczęściej są to duże sklepy internetowe lub serwisy ogłoszeniowe. Jednak z czasem z takiego pozycjonowania będzie korzystało coraz więcej stron internetowych, z uwagi na to, że klienci coraz częściej wyszukują informacji przy pomocy bardzo sprecyzowanych haseł.

 

Indywidualnie podchodzimy do każdego z naszych klientów i przygotowujemy ofertę dopasowaną do jego potrzeb. Dokładnie analizujemy jakie słowa kluczowe przyczynią się do wzrostu sprzedaży naszych klientów. Zachęcamy do zapoznania się z nasza ofertą pozycjonowania w formule KOP!

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem