Pozycjonowanie metodą long tail

Internauci coraz częściej wyszukują interesujących materiałów stosując coraz dłuższe, bardziej sprecyzowane frazy. Doskonale wiedzą co ich interesuje, czego konkretnie im potrzeba. Nie chcą tracić czasu na szukanie na podstronach konkretnych informacji, wolą od razu trafić w miejsce odpowiadające ich oczekiwaniom. Dla pozycjonerów oznacza to, że użytkownicy internetu idą w kierunku tzw. long tail czyli długiego ogona i konieczne jest promowanie strony mnóstwem fraz kluczowych dokładnie opisujących oferowane produkty i usługi.

Czym jest pozycjonowanie (SEO) long tail?

Pozycjonowanie stron metodą long tail polega na używaniu w SEO dużej ilości słów kluczowych odpowiadających treści strony www. Niektóre z nich, mogą być pozycjonowane nawet na setki różnych, specyficznych dla danej branży i stosunkowo szczegółowych fraz kluczowych. Najłatwiej proces ten zrozumieć wczuwając się w użytkownika doskonale wiedzącego czego potrzebuje. Precyzuje produkt główny wzbogacając go o konkretne funkcje i oferowane możliwości, zawęża zakres wyszukiwania jedynie do konkretnych produktów chcąc przede wszystkim oszczędzić czas i trafić w konkretne miejsce w sieci.

long tail

Gdzie long tail znajduje zastosowanie?

Opisywanie strony posiadającej kilka podstron korzystając z długich, konkretnych fraz nie ma większego sensu. Pozycjonowanie (SEO) long tail sprawdzi się w przypadku rozbudowanych serwisów wypełnionych treścią, zawierających sporą złożoność i ilość podstron. Należą do nich przede wszystkim sklepy internetowe, katalogi firm, blogi, portale.

Jak dobrać odpowiednie frazy?

Pozycjonując rozbudowany serwis metodą long tail najlepiej na moment zamienić się miejscami i zostać potencjalnym użytkownikiem poszukującym produktu lub usługi. Internauci używają niespodziewanych, złożonych, często nieprawdopodobnych fraz. Tworząc serwis dostarczający produkty dla dzieci nie będziemy myśleć jak prezes banku, lecz jako matka poszukująca ubranek dla swojej pociechy, lub ktoś z rodziny zainteresowanych zakupem prezentu dla malucha. Każdy użytkownik myśli w inny sposób, nie ma jednoznacznych rozwiązań dla wszystkich grup społecznych.

Warto poprosić o pomoc znajomych i rodzinę, gdyż oni jako osoby niezwiązane z sytuacją mogą rzucić nowe spojrzenie na sprawę. Skojarzenia mogą być zupełnie różne niż się spodziewaliśmy, co może być cenną lekcją przy tworzeniu fraz kluczowych. Nie można również zapominać o przyjrzeniu się konkurencji i poznaniu słów, które prowadzą do jej serwisu.

Zalety pozycjonowania na długi ogon

Pozycjonowanie (SEO) na długi ogon ma wiele niezaprzeczalnych zalet. Do najważniejszych możemy zaliczyć:
– bardzo szybki efekt pozycjonowania
– sprecyzowane frazy pozwalają na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców – poprawia się jakość ruchu
– pozycje strony na długi czas pozostają stabilne
– niski koszt pozycjonowania
– zwiększenie czasu przebywania użytkowników na stronie
– pozycjonowanie (SEO) na długi ogon jest szybsze i łatwiejsze niż na popularne frazy

Pozycjonowanie (SEO) na „długi ogon” to niestety nie same zalety. Skuteczność tej metody zależna jest od wielu czynników i czekając na wyniki nie obejdziemy się bez cierpliwości i ciągłego znajdowania fraz – nie ma sprawdzonego sposobu by przewidzieć jaką dokładnie frazą posłuży się internauta korzystając z wyszukiwarki.

Postaw na niszę i zdobądź nowych użytkowników!

Jak wiadomo, sprzedaż produktów niszowych stanowi większy rynek niż w przypadku produktów topowych. Podobnie jest w przypadku pozycjonowania. Eksperci SEO zalecają skorzystanie z metody long tail w przypadku rozbudowanych serwisów takich jak sklepy internetowe zapewniając o sporej skuteczności sposobu. Konkretne, uszczegółowione frazy opisujące produkt z drobnymi detalami pozwolą uzyskać ruch złożony z internautów wiedzących czego poszukują, zainteresowanych profilem strony, co zwiększa szansę na ich pozostanie na dłużej.

Zapraszam również do zapoznania się z naszą ofertą na pozycjonowanie (SEO) stron w formule KOP = stabilne pozycje. >>

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem