Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Dlaczego nie warto odkładać pozycjonowania stron na później?

W Polsce bardzo popularne jest powiedzenie „Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj” dotyczy ono wielu dziedzin naszego życia. Doskonale odnosi się również do konieczności pozycjonowania strony. Wszelkiego rodzaju działań związanych z pozycjonowaniem stron lepiej nie odkładać na potem, gdyż każda chwila zwłoki działa na niekorzyść strony i firmy, a ściślej rzecz biorąc na jej widoczność w wyszukiwarce oraz liczbę osób, do których dociera informacja o ofercie.

Jak brak pozycjonowania wpływa na działalność firmy?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie stron www dla sprawnej działalności firmy pisaliśmy już w kilku poprzednich wpisach. Jego brak lub nieumiejętne pozycjonowanie bądź też opóźnienia w rozpoczęciu działań mogą spowodować znaczny spadek strony na liście wyszukiwania. A badania statystyczne pokazują, że internauci z reguły otwierają strony znajdujące się na pierwszych dwóch, maksymalnie trzech stronach wyszukiwania. Na dalsze strony zagląda mało kto. Widoczność w wyszukiwarce to szansa na docieranie do nowych klientów.

Każdy dzień zwłoki może powodować, że reklama dociera do małej liczby osób, a co za tym idzie, zmniejsza się szansa na to, że towar lub usługa zostaną zauważone i wybrane przez klienta.

Dlatego nie warto zwlekać z rozpoczęciem pozycjonowania strony www. Tym bardziej że prawidłowo przeprowadzona optymalizacja i pozycjonowanie to długotrwały proces. Zdobywanie widoczności traw nawet kilkanaście miesięcy. Istotne jest także ciągłe realizowanie prac, gdyż przerwanie ich w momencie uzyskania zadowalającej pozycji w wyszukiwarce może również wpłynąć na spadek na liście, bo przecież konkurencja nie śpi i również pracuje nad tym, by być widocznym w wyszukiwarce.

Kiedy zacząć pozycjonować i optymalizować stronę internetową?

Prace związane z optymalizacją strony internetowej warto rozpocząć już na etapie jej tworzenia. Bardzo ważny jest wybór szablonu strony, zarówno jeśli chodzi o portal informacyjny, stronę branżową, blog czy sklep internetowy. Na pozycję strony może wpłynąć chociażby to, czy szablon i jego układ są czytelne, a także czy są dostosowane do urządzeń mobilnych. Obecnie dobrym rozwiązaniem, docenianym nie tylko przez użytkowników strony, ale i roboty Google są szablony responsywne, czyli takie, które samodzielnie dostosowują się do rozdzielczości ekranu urządzenia, na jakim będą wyświetlane.

Kolejną ważną kwestią, która pomaga pozycjonować stroną i na którą należy zwrócić uwagę już na początku, jest zawartość witryny. Chodzi tutaj zarówno o treści, jak i grafiki umieszczane na stronie. Teksty muszą przejawiać dużą wartość merytoryczną i być ciekawe dla odbiorców. Nie mogą być sztucznie naszpikowane słowami kluczowymi, gdyż będzie to wyglądało nienaturalnie dla czytelnika, a roboty Google mogą to odebrać jako próbę użycia niedozwolonych metod SEO i nałożyć na stronę filtr lub ban.

Jeżeli chodzi o grafiki, to w miarę możliwości powinny być przygotowywane na potrzeby strony z dokładnym opisem i słowami kluczowymi w „altach” co również ułatwi wyszukanie strony.

Dlaczego pozycjonowanie strony warto zacząć jak najwcześniej?

Pozycjonowanie strony warto zacząć jak najszybciej z uwagi na to, że strona dobrze pozycjonowana dociera do wielu potencjalnych klientów. Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja zwiększa szansę na sprzedaż produktów czy usług, a do tego dąży każdy przedsiębiorca.

Pozycjonowanie na wielu płaszczyznach, z wykorzystaniem content marketingu oraz mediów społecznościowych pozwala również na budowanie świadomości marki oraz zaufania do jej produktów i usług wśród potencjalnych odbiorców.

Właśnie dlatego im szybciej zaczniesz pozycjonować swoją stronę, tym lepiej. Nie odkładaj tego na jutro. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie stron to tylko jedno zdziałań pozwalających zaistnieć w internecie, warto je łączyć z innymi działaniami.

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak