Dlaczego nie warto odkładać pozycjonowania stron na później?

W Polsce bardzo popularne jest powiedzenie „Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj” dotyczy ono wielu dziedzin naszego życia. Doskonale odnosi się również do konieczności pozycjonowania strony. Wszelkiego rodzaju działań związanych z pozycjonowaniem stron lepiej nie odkładać na potem, gdyż każda chwila zwłoki działa na niekorzyść strony i firmy, a ściślej rzecz biorąc na jej widoczność w wyszukiwarce oraz liczbę osób, do których dociera informacja o ofercie.

Jak brak pozycjonowania wpływa na działalność firmy?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie stron www dla sprawnej działalności firmy pisaliśmy już w kilku poprzednich wpisach. Jego brak lub nieumiejętne pozycjonowanie bądź też opóźnienia w rozpoczęciu działań mogą spowodować znaczny spadek strony na liście wyszukiwania. A badania statystyczne pokazują, że internauci z reguły otwierają strony znajdujące się na pierwszych dwóch, maksymalnie trzech stronach wyszukiwania. Na dalsze strony zagląda mało kto. Widoczność w wyszukiwarce to szansa na docieranie do nowych klientów.

Każdy dzień zwłoki może powodować, że reklama dociera do małej liczby osób, a co za tym idzie, zmniejsza się szansa na to, że towar lub usługa zostaną zauważone i wybrane przez klienta.

Dlatego nie warto zwlekać z rozpoczęciem pozycjonowania strony www. Tym bardziej że prawidłowo przeprowadzona optymalizacja i pozycjonowanie to długotrwały proces. Zdobywanie widoczności traw nawet kilkanaście miesięcy. Istotne jest także ciągłe realizowanie prac, gdyż przerwanie ich w momencie uzyskania zadowalającej pozycji w wyszukiwarce może również wpłynąć na spadek na liście, bo przecież konkurencja nie śpi i również pracuje nad tym, by być widocznym w wyszukiwarce.

Kiedy zacząć pozycjonować i optymalizować stronę internetową?

Prace związane z optymalizacją strony internetowej warto rozpocząć już na etapie jej tworzenia. Bardzo ważny jest wybór szablonu strony, zarówno jeśli chodzi o portal informacyjny, stronę branżową, blog czy sklep internetowy. Na pozycję strony może wpłynąć chociażby to, czy szablon i jego układ są czytelne, a także czy są dostosowane do urządzeń mobilnych. Obecnie dobrym rozwiązaniem, docenianym nie tylko przez użytkowników strony, ale i roboty Google są szablony responsywne, czyli takie, które samodzielnie dostosowują się do rozdzielczości ekranu urządzenia, na jakim będą wyświetlane.

Kolejną ważną kwestią, która pomaga pozycjonować stroną i na którą należy zwrócić uwagę już na początku, jest zawartość witryny. Chodzi tutaj zarówno o treści, jak i grafiki umieszczane na stronie. Teksty muszą przejawiać dużą wartość merytoryczną i być ciekawe dla odbiorców. Nie mogą być sztucznie naszpikowane słowami kluczowymi, gdyż będzie to wyglądało nienaturalnie dla czytelnika, a roboty Google mogą to odebrać jako próbę użycia niedozwolonych metod SEO i nałożyć na stronę filtr lub ban.

Jeżeli chodzi o grafiki, to w miarę możliwości powinny być przygotowywane na potrzeby strony z dokładnym opisem i słowami kluczowymi w „altach” co również ułatwi wyszukanie strony.

Dlaczego pozycjonowanie strony warto zacząć jak najwcześniej?

Pozycjonowanie strony warto zacząć jak najszybciej z uwagi na to, że strona dobrze pozycjonowana dociera do wielu potencjalnych klientów. Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja zwiększa szansę na sprzedaż produktów czy usług, a do tego dąży każdy przedsiębiorca.

Pozycjonowanie na wielu płaszczyznach, z wykorzystaniem content marketingu oraz mediów społecznościowych pozwala również na budowanie świadomości marki oraz zaufania do jej produktów i usług wśród potencjalnych odbiorców.

Właśnie dlatego im szybciej zaczniesz pozycjonować swoją stronę, tym lepiej. Nie odkładaj tego na jutro. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie stron to tylko jedno zdziałań pozwalających zaistnieć w internecie, warto je łączyć z innymi działaniami.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem