WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

PraSEOwka #1

Za nami sierpień – kolejny wakacyjny miesiąc, który upłynął pod znakiem urlopów oraz całkiem sporych zmian w świecie SEO. Spieszymy więc z nowym cyklem artykułów, czyli praSEOwką!

Oto skrót najważniejszych informacji, z którymi warto rozpocząć wrzesień. #wiemyjak

praSEOwka-sierpien (2)

SEO NEWS MIESIĄCA

Wyciek czarnej listy fraz od Google

Miano najważniejszego seo-newsa tego miesiąca przypadło, niestety niechlubnie, Google. Project Veritas, czyli organizacja antykorupcyjna, udostępniła informacje pochodzące od byłych pracowników, które jednoznacznie wskazują na modyfikowanie fraz i katalogowanie ich do czarnych list. Do sieci wypłynęła jedna z nich, którą znajdziecie pod tym linkiem. Google od początku działania zapewnia o braku ingerencji w hasła wpisywane w wyszukiwarkę, więc zaistniała sytuacja budzi niemałe kontrowersje. Skandal nie ominął także innych “gigantów” internetowych takich jak Twitter czy Pinterest. Całość śledztwa Project Veritas znajdziecie w tych dokumentach.

Chwilowe usterki czy poważne uszkodzenie?

Po raz kolejny w tym roku Google przestało indeksować nowe podstrony. Problemy z wyszukiwarką oraz Google Search Console zaczęły się już w kwietniu i nie ominęły nawet największych i najpopularniejszych stron internetowych. Choć usterki udawało się naprawić w ciągu jednego dnia, to cykliczność występowania identycznego problemu wzbudziła sporo podejrzeń. Czy to początek poważniejszych problemów z indeksowaniem? Danny Sullivan zapewniał, że specjaliści SEO mogą spać spokojnie, jednak przezorny zawsze ubezpieczony, więc bądźcie gotowi na ewentualną powtórkę problemów w nadchodzących miesiącach.

Kolejne aktualizacje Googlebota

Zgodnie z obietnicami evergreen Googlebot został zaktualizowany łącznie z Chromium, dzięki czemu od teraz wspiera m.in. IntersectionObserver oraz API komponentów. Zielonego Googlebota dotknęły również kolejne aktualizacje związane JavaScript, dzięki którym wspiera ES6. Te zmiany mogą wpłynąć na funkcjonowanie następujących narzędzi:

  • Narzędzie do sprawdzania adresów URL w Google Search Console;
  • Test optymalizacji mobilnej;
  • Test wyników dla elementów rozszerzonych
  • Test AMP

Nowy wygląd przeglądarki

Google wprowadziło nowy widok przeglądanych obrazów w google grafika. Pojawia się on po prawej stronie, pozwalając na swobodne scrollowanie i przeglądanie po lewej stronie wyszukiwarki.

google_grafika_praseowka

Nie wszystkim zmiany przypadły do gustu, a największe zarzuty padają na google w temacie estetyki i intuicyjności strony, nieszanowania polityki prywatności, a nawet faworyzacji osób praworęcznych! A wy co sądzicie o nowym wyglądzie przeglądarki?

Dynamiczne renderowanie, a Black Hat SEO

Martin Splitt rozwiał wątpliwości dotyczące skomplikowanego przetwarzania JavaScriptu przez roboty wyszukiwarek. Rozwiązaniem jest dynamiczne renderowanie. Choć jego funkcjonowanie na pierwszy rzut oka może przypominać cloaking, Splitt zapewnia, że dopóki renderujemy treści z tego samego tematu, boty nie uznają naszych działań za szkodliwe. Więcej informacji znajdziecie tutaj.

Do usłyszenia za miesiąc! :)

NAPISZ do NAS

#wiemyjak

02/09/2019
Karolina Sobotko

Ocena artykułu:
5/5, głosów: 3

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to