WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

SEO poradnik dla ecommerce

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy na pewno zastanawiałeś się wielokrotnie kto kupuje online i jak pozyskać więcej użytkowników na swoją stronę. Określenie i zrozumienie zachowań swojej grupy docelowej ma ogromne znaczenie dla działań marketingowych. Optymalizacja witryny e-commerce to pierwszy krok do zwiększenia liczby klientów. Poniżej przedstawiamy SEO poradnik, jak wykorzystać potencjał sklepu internetowego, żeby był widoczny w wyszukiwarce i przynosił zyski! #wiemyjak

Poradnik seo - znajdź klientów dla sklepu dzięki pozycjonowaniu!

Zadbaj o brand swojego sklepu

W obliczu wielu wyzwań, jakie stoją przed właścicielami sklepów internetowych, nie można zapomnieć o spójnej komunikacji wizualnej i o tym, jak prezentuje się swoją markę. Strona główna może być pierwszym miejscem zetknięcia z marką – upewnij się, że logo jest widoczne, a pozostałe elementy tam umieszczone – spójne z wizją Twojej firmy.

Daj się również poznać swoim klientom! Dodając stronę: o nas do witryny swojego sklepu zwiększasz wiarygodność – użytkownicy poznają Twoją historię i dzięki temu przestajesz być dla nich anonimowy. Masz także okazję do przedstawienia swojej marki – dlaczego prowadzisz sklep online, co motywuje Cię do działania i co wyjątkowego robisz dla swoich klientów!

Strona główna sklepu online

Na stronie głównej dobrze jest umieścić wezwanie do działania, czyli tzw. CTA. Zasada jest prosta – musi odpowiadać potrzebom i oczekiwaniom użytkowników oraz być dobrze widocznym! To jakie CTA ustalisz może zmieniać się w zależności od okazji – np. aktualnych promocji czy wypadających akurat świąt czy dni specjalnych.

Dobrze jest również stworzyć na stronie głównej przestrzeń dla produktów polecanych czy podstawowych produktów, które znajdują się w ofercie Twojego sklepu. Innymi słowy to doskonałe miejsce do zasugerowania produktów swoim klientom. Ty możesz wybrać te produkty, na których sprzedaży szczególnie Ci zależy, a użytkownicy dostają inspiracje i pomoc do zakupów!

Seo poradnik dla kategorii

Tworzenie kategorii w dużych sklepach internetowych jest bardzo przydatne dla użytkowników. Przede wszystkim, dzięki kategoriom mogą szybko dotrzeć do konkretnych grup produktów i w łatwy sposób przeglądać to, co ich aktualnie interesuje. Dobrym sposobem jest postawienie się na miejscu użytkownika. Czy odwiedzając stronę naszego sklepu wie, co może znaleźć w poszczególnych kategoriach? Zadbaj o nazwy i przejrzystość kategorii, a będzie to również pierwszy krok do poprawy user experience :)

Strony produktowe – poradnik seo

Strony produktowe to często etap decyzji użytkownika: kupuję – nie kupuję :) ale też doskonała okazja do optymalizacji pod seo. Przyjrzyjmy się poszczególnym elementom, umieszczanych na stronach produktowych:

  • zdjęcia produktów – mają znaczenie dla zobrazowania tego, co chcemy sprzedać, a użytkownik musi wiedzieć, że nie kupuje kota w worku. :) Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie możliwości powiększenia zdjęć, a także dodanie wizualizacji produktu z kilku stron, dzięki czemu klient będzie miał wyobrażenie, czego może się spodziewać. Pamiętaj również o optymalizacji zdjęć pod SEO. Powtórzymy zasadę wielu poradników pozycjonowania: ALT ma znaczenie! Tak samo jak nazwa pliku i tytuł zdjęcia;
  • opisy produktów – zaleca się, żeby opisy produktów były unikalne i oryginalne – wszystko po to, żeby uniknąć duplikacji treści, która jest negatywnie odbierana przez algorytmy Google’a. I nawet jeśli wydaje się to pracą bez końca, zwłaszcza w przypadku dużych sklepów internetowych, warto poświęcić ten czas i zadbać o opisy produktów. Dobrym rozwiązaniem jest również skorzystanie z usług agencji SEO, która przygotuje takie opisy dla Ciebie, dbając również o ich optymalizację i umieszczenie fraz kluczowych;
  • recenzje produktów – nic tak nie nakłania do zakupu jak pozytywna opinia innego użytkownika! Pozwól na dodawanie recenzji swoich produktów, dzięki czemu zwiększysz wiarygodność swojego sklepu, a może i pomożesz w podjęciu decyzji tym mniej przekonanym klientom;
  • powiązane produkty – patentem na dodanie większej ilości produktów do koszyka jest polecanie powiązanych produktów. W końcu jeżeli ktoś kupuje sukienkę możliwe, że będzie zainteresowany butami czy torebką, jeżeli również są w ofercie sklepu. Dodając sekcję powiązanych produktów lub sekcję “inni klienci kupili także” podejmujesz działanie do zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie;
  • CTA – być może najważniejszy element na stronie produktowej, czyli wezwanie do działania: KUP, DODAJ DO KOSZYKA. Pamiętaj, że przycisk musi być dobrze widoczny – w końcu od tego, czy użytkownik go znajdzie zależy w dużej mierze powodzenie zakupu.

Bezpieczeństwo zakupu

Dbanie o bezpieczne zakupy klientów to warunek konieczny funkcjonowania sklepu internetowego. Polityka zwrotów i reklamacji powinna być jasno określona i zrozumiała dla użytkowników. Zadbaj również o system płatności – jakie formy płatności elektronicznych dopuszczasz, czy można również płacić gotówką przy odbiorze – to wszystko ma ogromne znaczenie dla budowania wiarygodności Twojego sklepu.

Bezpieczeństwo zakupu to również zaufana witryna z certyfikatem SSL (witryny z tym certyfikatem obok adresu url mają zieloną kłódkę w pasku adresu przeglądarki). Dzięki temu wszystkie dane wprowadzane przez użytkownika takie jak: adres zamieszkania, dane karty kredytowej czy inne dane osobowe są umieszczane z zachowaniem poufności.

Pozycjonowanie – poradnik techniczny

Zakupy na mobile

“Mobile first” jest powtarzane jak mantra, ale nie można zapomnieć o użytkownikach smartfonów. Zadbaj o dostosowanie strony swojego sklepu do urządzeń mobilnych! W końcu nawet jeśli użytkownik zrobi zakupy ostatecznie na komputerze po powrocie do domu, istnieje duża szansa, że produkty będzie przeglądać np. w drodze do pracy. Pamiętaj również, że bardzo często do sklepów internetowych trafia się poprzez reklamy w mediach społecznościowych, co jest dodatkowym powodem posiadania dobrej strony na mobile.

Prędkość strony

Szybkość ładowania się strony jest jednym z czynników rankingowych Google. Ma to również ogromne znaczenie dla użytkowników. Pamiętaj: im dłużej użytkownik czeka na wyświetlenie się strony na swoim urządzeniu, tym mniejsza szansa na to, że w ogóle kupi jakiś produkt. W większości przypadków istnieje duże prawdopodobieństwo w ogóle zamknięcia strony i szukania dalej wśród Twojej konkurencji!

Wyszukiwanie i nawigacja na stronie

Poruszanie się po Twojej witrynie musi być intuicyjne i zrozumiałe zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów Google. Zadbanie o breadcrumbs i linkowanie wewnętrzne da jasny sygnał tym drugim jakie są powiązania wewnętrzne na Twojej witrynie i które treści mają jakie znaczenie.

W przypadku użytkownika warto sprawić, żeby bezproblemowo mógł znaleźć interesujące go produkty. Wprowadź na swojej stronie pasek wyszukiwania. Lokalizacja paska wyszukiwania może być różna – wszystko zależy od układu i rozmieszczenia innych elementów na Twojej stronie. Zwykle jest to nagłówek lub miejsce poniżej i intuicyjnie już wielu z nas właśnie w tych miejscach szuka paska wyszukiwania.

Wspomniane wyżej breadcrumbs są również dobrym rozwiązaniem dla klientów – pokazują, w którym miejscu w strukturze strony aktualnie się znajdują, jakie kroki przeszli, żeby znaleźć się na konkretnej podstronie i w każdej chwili mogą wrócić do stron wcześniejszych.

Jak SEO poradnik wykorzystać?

Wizja jak dany sklep internetowy ma wyglądać i funkcjonować zawsze jest po stronie właściciela! I trudno z tym dyskutować, jednak warto sobie uświadomić, że to nie właściciel sklepu ma kupować. Dlatego dotarcie do użytkowników to pierwszy krok do zwiększenia swoich zysków. Nasz seo poradnik pozwala przyjrzeć się bliżej poszczególnym elementom sklepu online. Sprawdź czy opisane rozwiązania są wprowadzone u Ciebie. Jeżeli zadbasz o widoczność swojej strony, będzie można wdrożyć dodatkowe aspekty z zakresu user experience, a także działań reklamowych. Wszystko po to, żeby sklep online był prężnie rozwijającą się firmą bez porzuconych koszyków!

NAPISZ do NAS

#wiemyjak zwiększyć sprzedaż w e-commerce

14/08/2019
Iga Katulska

Ocena artykułu:
5/5, głosów: 6

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Takie bezpieczne SEO w sklepie online to podstawa. Super wyłożone na tacy. Dzięki. Ja bym jeszcze wspomniał o wartościowych opisach produktów, których często brakuje. Dobrych zdjęciach i filmach wideo ukazujących produkt z każdej strony. A nawet do tego vlogi z recenzjami :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to