Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

PraSEOwka #6

Oddajemy w Wasze ręce kolejną praSEOwkę. Znajdziecie w niej najważniejsze zmiany, które przyniósł nam początek roku 2020, czyli m.in. styczniową aktualizację algorytmu Google. Zapraszamy do lektury! #wiemyjak

praSEOwka_luty

SEO NEWS MIESIĄCA

13 stycznia Google wprowadził kolejną sporą aktualizację algorytmu, nazwaną January Core Update. Jak zwykle, w niewielkim odstępie czasu od wprowadzenia zmian, mogliśmy zaobserwować wahania w wynikach w widoczności stron. Największe zmiany przypadły na okres od 14 do 16 stycznia. Na co najbardziej wpłynęła aktualizacja?

Jest ona przede wszystkim silnie związana z YMYL (ang. your money your life) czyli klasyfikacją serwisów, których tematyka dotyczy medycyny, finansów, prawa czy bezpieczeństwa. Z racji ogromnego wpływu jaki mogą mieć one na użytkowników, są objęte specjalnym typem działań ze strony Google. Jeżeli zajmujecie się tego typu stronami, a zwłaszcza tematyką medyczną, na pewno odczuliście działania nowego algorytmu. Koniecznym jest więc zapoznanie się z zasadami E-A-T, o których więcej dowiecie się z artykułu Google.

Zmiany w danych strukturalnych

Google ogłosiło zmiany w sposobie prezentowania danych strukturalnych, które mają zostać wprowadzone już 6 kwietnia. Schemat data-vocabulary.org przestanie być używany przez Google, natomiast całe wsparcie zostanie przekierowane na inny shcemat – Schema.org. Według Google wszystkie błędy, które mogą pojawić się w związku z tą zmianą, nie będą miały negatywnego wpływu na wyniki wyszukiwań. Należy jednak uporać się z nimi do wymienionej wyżej daty – 6 kwietnia 2020.

Informacje o zmianach i błędach zaczęto przesyłać 21 stycznia za pośrednictwem Google Search Console. Więcej informacji o data-vocabulary.org znajdziecie na stronie Google

Aktualizacja funkcji w Google Search Console

28 stycznia Google poinformował o aktualizacji narzędzia do usuwania adresów. Dodane zostały trzy nowe funkcje: tymczasowe usunięcia, nieaktualna treść oraz filtrowanie safe search.

Pozwalają one na m.in. ukrycie strony w wynikach wyszukiwania, zarządzanie nieaktualnymi treściami (które może być używane nie tylko przez właścicieli strony), a także filtrowanie strony lub jej elementów, które mogą być zakwalifikowane jako treści dla dorosłych. Dokładny opis aktualizacji znajdziecie tutaj

Koniec z duplikowaniem contentu

Danny Sullivan poinformował użytkowników o zmianie zasad dotyczących featured snippets czyli tzw. stron, wyników czy też pozycji zerowych, które wyświetlają się bezpośrednio nad resztą wyników wyszukiwania. Ma to związek z działaniami podejmowanymi przez Google, które mają na celu walkę z problemem zduplikowanego contentu, a na tym do tej pory bazowały “strony 0”.

Główną zmiana, która została wprowadzona 22 stycznia, było przydzielenie stronie tylko jednej pozycji: zerowej nad wynikami wyszukiwania albo pierwszej pozycji wśród wyników. Według Sullivana ma to pomóc “odnajdywać odpowiednie informacje zaliczając wyniki zerowe jako część dziesięciu wyświetlanych stron internetowych”.

Do usłyszenia za miesiąc! :)

#wiemyjak

Ocena artykułu:
4.5/5 (2)

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak