PraSEOwka #6

Oddajemy w Wasze ręce kolejną praSEOwkę. Znajdziecie w niej najważniejsze zmiany, które przyniósł nam początek roku 2020, czyli m.in. styczniową aktualizację algorytmu Google. Zapraszamy do lektury! #wiemyjak

praSEOwka_luty

SEO NEWS MIESIĄCA

13 stycznia Google wprowadził kolejną sporą aktualizację algorytmu, nazwaną January Core Update. Jak zwykle, w niewielkim odstępie czasu od wprowadzenia zmian, mogliśmy zaobserwować wahania w wynikach w widoczności stron. Największe zmiany przypadły na okres od 14 do 16 stycznia. Na co najbardziej wpłynęła aktualizacja?

Jest ona przede wszystkim silnie związana z YMYL (ang. your money your life) czyli klasyfikacją serwisów, których tematyka dotyczy medycyny, finansów, prawa czy bezpieczeństwa. Z racji ogromnego wpływu jaki mogą mieć one na użytkowników, są objęte specjalnym typem działań ze strony Google. Jeżeli zajmujecie się tego typu stronami, a zwłaszcza tematyką medyczną, na pewno odczuliście działania nowego algorytmu. Koniecznym jest więc zapoznanie się z zasadami E-A-T, o których więcej dowiecie się z artykułu Google.

Zmiany w danych strukturalnych

Google ogłosiło zmiany w sposobie prezentowania danych strukturalnych, które mają zostać wprowadzone już 6 kwietnia. Schemat data-vocabulary.org przestanie być używany przez Google, natomiast całe wsparcie zostanie przekierowane na inny shcemat – Schema.org. Według Google wszystkie błędy, które mogą pojawić się w związku z tą zmianą, nie będą miały negatywnego wpływu na wyniki wyszukiwań. Należy jednak uporać się z nimi do wymienionej wyżej daty – 6 kwietnia 2020.

Informacje o zmianach i błędach zaczęto przesyłać 21 stycznia za pośrednictwem Google Search Console. Więcej informacji o data-vocabulary.org znajdziecie na stronie Google

Aktualizacja funkcji w Google Search Console

28 stycznia Google poinformował o aktualizacji narzędzia do usuwania adresów. Dodane zostały trzy nowe funkcje: tymczasowe usunięcia, nieaktualna treść oraz filtrowanie safe search.

Pozwalają one na m.in. ukrycie strony w wynikach wyszukiwania, zarządzanie nieaktualnymi treściami (które może być używane nie tylko przez właścicieli strony), a także filtrowanie strony lub jej elementów, które mogą być zakwalifikowane jako treści dla dorosłych. Dokładny opis aktualizacji znajdziecie tutaj

Koniec z duplikowaniem contentu

Danny Sullivan poinformował użytkowników o zmianie zasad dotyczących featured snippets czyli tzw. stron, wyników czy też pozycji zerowych, które wyświetlają się bezpośrednio nad resztą wyników wyszukiwania. Ma to związek z działaniami podejmowanymi przez Google, które mają na celu walkę z problemem zduplikowanego contentu, a na tym do tej pory bazowały “strony 0”.

Główną zmiana, która została wprowadzona 22 stycznia, było przydzielenie stronie tylko jednej pozycji: zerowej nad wynikami wyszukiwania albo pierwszej pozycji wśród wyników. Według Sullivana ma to pomóc “odnajdywać odpowiednie informacje zaliczając wyniki zerowe jako część dziesięciu wyświetlanych stron internetowych”.

Do usłyszenia za miesiąc! :)

#wiemyjak

Ocena artykułu:
4.5/5 (2)

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem