SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Tworzenie infografiki – jak zrobić dobrą infografikę z programem?

Content is king – to hasło dość regularnie pojawia się we wpisach na naszym blogu. Zapewne jeszcze nie raz zostanie użyte, gdyż właśnie w tym tkwi sekret pozycjonowania. Wartościowa, wyjątkowa, unikatowa treść podana na wiele sposobów jest w stanie przynieść popularność tworzącym, zadba o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przełoży się na zysk. Należy pamiętać, że pod hasłem „content” nie ukrywa się jedynie treść pisana. Jak podaje Wikipedia, są to „artykuły, webinaria, evideo, podcasty, formy graficzne itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji”. Jak wiadomo, w czasach tl;dr – too long; didn’t read największą siłę mają formy graficzne – zdjęcia, grafiki, filmy video.

Jak zrobić infografikę, która porwie tłumy?

Dziś przyjrzymy się bliżej infografikom czyli wyjątkowej sztuce ilustracyjnej.

Infografiki zazwyczaj służą twórcom do przedstawienia w sposób graficzny dużej ilości wiedzy w sposób maksymalnie przyswajalny, gdzie krok po kroku, dojdzie się do sedna sprawy. Infografiki są forma niezwykle chwalona przez internautów, którzy bez konieczności czytania tysięcy zdań są w stanie posiąść konkretną wiedzę. Potencjał infografiki dostrzegli również specjaliści od PR-u, wykorzystując je do przebicia się do większej liczby odbiorców poprzez przedstawienia przy ich pomocy wyników badań czy świadczonych usług i płynących z nich zalet. Jak się okazuje tworzenie infografik nie jest wyjątkową sztuką, którą posiąść mogą tylko nieliczni – istnieje wiele darmowych narzędzi, przy użyciu których bez problemu, szybko i sprawnie można przygotować profesjonalnie wyglądającą ilustrację.

Infografiki - przykłady

Dobre infografiki, czyli jakie?

Infografiki, niczym zdjęcia, podzielić możemy na dobre i kiepskie. Te pierwsze mają w sobie to „coś”, co przykuwa uwagę, przy których bez wahania klikamy przycisk „udostępnij” publikując je na profilach w mediach społecznościowych. Drugie – kiepskie, są po prostu kiepskie. W czym tkwi sekret tworzenia wyjątkowych infografik, które docenia każdy, kto ma z nimi do czynienia? Czym jest to niemal legendarne „coś”? Jak się okazuje, to zbiór zasad, które wystarczy stosować, by przez obraz trafić do jak największej ilości odbiorców.

Oto kilka rad, które uzmysłowią nam jak zrobić infografikę która zdobędzie popularność w Internecie.

  • Reklamuj subtelnie

Tworząc infografikę pamiętaj, że najważniejsza jest treść. Na niej należy się skupić, dopracować ją, na jej podstawie budować wizerunek osoby czy firmy kompetentnej, która wie o co chodzi w branży, w której funkcjonuje. Wiele osób popełnia kardynalny błąd skupiając się na sobie, dając podstawy do podejrzeń o egocentryzm, co nie jest mile widziane w Internecie.

  • Nie rób nic na siłę

Największą moc nadasz infografice, jeśli uda Ci się połączyć wartościową treść i wyjątkową formę. Tylko taka fuzja pozwoli odnieść sukces. Jeśli chodzi o content – musisz zaciekawić, zaproponować niebanalne spojrzenie, nawet na oczywistą sprawę, zaskoczyć, wprawić odbiorcę w zdumienie. Następnie należy to odpowiednio „opakować” dbając o wyjątkową grafikę. Jednak nic na siłę – jeśli nie masz nic do powiedzenia, lepiej siedzieć cicho.

  • Dublowanie w przypadku infografik ma sens

Jeśli kilka dni, tygodni, czy nawet miesięcy temu udało Ci się porwać tłumy nowym spojrzeniem na problem np. wpisem na blogu, warto z tego skorzystać. Przerabiając słowa na postać graficzną trafisz do kolejnych odbiorców, którzy zgodnie z zasadą tl;dr niekoniecznie mieli chęci na czytanie, zaś na przejrzyście zaprezentowaną grafikę chętnie zerkną.

  • Konsultuj swoje pomysły

Tworząc infografikę warto zapytać inne osoby, czy obrany sposób myślenia jest interesujący i wzbudzi ciekawość internautów. Może się okazać, że pomysł, który chcesz przekształcić na formę graficzną jest delikatnie mówiąc nudny i szkoda tracić czasu na jego opracowywanie. Badanie gruntu to podstawa, o której należy pamiętać jeszcze przed rozpoczęciem procesu twórczego.

  • Grafiką zdobądź serca odbiorców

Infografika z definicji powinna obrazem przedstawić rozwiązanie problemu, przekazać wiedzę, zaciekawić odbiorcę. Jeśli wykonana będzie niedbale, nieprofesjonalnie, choćby udzielała odpowiedzi na pytanie „jak wielki jest wszechświat?”, nie zostanie doceniona. Na szczęście, realizacja tego punktu jest stosunkowo łatwa do spełnienia. Wystarczy skorzystać z jednego z łatwych w obsłudze programu do tworzenia infografik.

Który program do tworzenia infografiki wybrać?

Dzięki licznym programom do tworzenia grafik, które bez problemu znajdziemy w Internecie, szybko i sprawnie stworzymy atrakcyjną wizualnie infografikę. Większość z nich możemy uruchomić bezpośrednio w przeglądarce i nawet bez znajomości języka angielskiego, który króluje w ich przypadku, dzięki intuicyjnej obsłudze nadamy naszemu pomysłowi atrakcyjny formę. Poniżej trzy aplikacje, które warto poznać.

  • Infogr.am – użytkownicy, po rejestracji, dostają dwie możliwości tworzenia infografik – korzystając z darmowego konta, lub wykupując dostęp PRO. W pierwszym przypadku otrzymają możliwość skorzystania z sześciu szablonów, zaś ułożenie poszczególnych elementów odbywa się na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Interfejs aplikacji Infogr.am jest prosty i intuicyjny
  • Piktochart – aplikacja na starcie każe nam wybrać z jakiej formy graficznej chcemy skorzystać – infografiki, raportu, banneru czy prezentacji. Po wyborze dostajemy szablony, na podstawie których tworzymy swoje dzieło. Edytor programu Piktochart jest łatwy w obsłudze i nie sprawi problemów nawet początkującym grafikom
  • Visual.ly – w tym przypadku mamy do czynienia ze swoistą siecią społecznościową, która skupia wokół siebie twórców infografik. Możliwość stworzenia swojego dzieła jest jedynie dodatkiem, jednak w sporej ilości przypadków zupełnie wystarczającym. Jej możliwości docenią szczególnie miłośnicy SM.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Aleksandra Figiel pisze:

    Nasze grafiki tworzone są przez specjalistów w tej dziedzinie, polecamy firmę Pixhell :)

  2. Grzesiek pisze:

    Z którego korzystacie Wy? Bo wasze infografiki są świetne :)

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem