SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Budowa i pozycjonowanie zaplecza SEO

Linki z wartościowych stron i unikalny content to przepis na dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Oczywiście, pozycjonowanie stron to zdecydowanie bardziej skomplikowany proces łączący wiele istotnych elementów, jednak właśnie te dwa punkty pozwalają w pełni legalnie, zgodnie z zasadami Google zdobywać wysokie miejsce w SERP-ach. Mowa tu oczywiście o naturalnych linkach, którymi wymieniają się internauci oraz treści, która zainteresuje czytelników Internetu, a tym samym roboty giganta z Mountain View. O tym jak tworzyć dobry, wciągający, pozostający na dłużej w pamięci tekst zajmiemy się innym razem. Dziś zdradzimy przepis na wartościowe linki ze stron, o których wartości decydujesz Ty. Mamy na myśli zaplecze SEO, czyli strony – zazwyczaj – powiązane tematycznie ze stroną pozycjonowaną, które pomogą w zdobyciu pozycji w wynikach wyszukiwania.

Czym jest zaplecze SEO?

Zaplecze SEO to zbiór witryn, blogów, for internetowych itp. pomocnych w budowaniu pozycji konkretnej strony. Główną zaletą zaplecza, choć dla niektórych też wadą, jest fakt, iż odpowiadamy za nie sami i to od nas zależy jego wartość. Upraszczając – wartość linku z zaplecza zależeć będzie wyłącznie od nas, gdyż to my o nie dbamy, jesteśmy jego właścicielami.

Nie ma jednoznacznej definicji zaplecza SEO – każdy pozycjoner, to inne słowa. Pewnym jest, że głównym zadaniem zaplecza jest wsparcie serwisu głównego, powinno być pełne wartościowej treści związanej z witryną, której ma pomóc w osiągnięciu wysokich pozycji.

Jak zbudować zaplecze SEO?

Jeszcze niedawno budowa zaplecza SEO była procesem mocno zautomatyzowanym. Tworzone niedbale, na zasadzie „byle było”, generowane z automatu pozwoliło na linkowanie, nie wymagając przy tym czasochłonnej pracy. Dziś takie miejsca nie mają jakiekolwiek wartości, ba, linkowanie z nich może przynieść więcej szkód niż korzyści.

Czym zatem kierować się tworząc strony zapleczowe, by dały nam wymierne korzyści? Z jakich metod korzystać? Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę z jednego faktu – zaplecze SEO skierowane jest do zaawansowanych użytkowników, wiedzących „co w SEO piszczy”. Nie jest to proces dynamiczny, szybki i łatwy w realizacji. Wartościowe zaplecze SEO to realizacja wielu etapów mając na uwadze, że powinno być dobre niczym strona główna – jest swego rodzaju jej wizytówką.

Zaplecze wspomagające pozycjonowanie (SEO) strony głównej musi przede wszystkim trafiać w obecne trendy. W dzisiejszych czasach króluje oryginalny, unikatowy content, dlatego musimy wyposażyć je we frapującą treść, która świadczyć będzie, że mamy do czynienia z profesjonalną stroną czy blogiem. Nie możemy zapomnieć oczywiście o grafikach, plikach video, nagraniach dźwiękowych, formularzach, infografikach, komentarzach… Podobnie jak na stronie głównej, tak i na zapleczu musimy przekazywać treści skierowane do określonego odbiorcy, popisywać się posiadaną, ekspercką wiedzą. Należy pisać zapominając o SEO, mieć na względzie jedynie odbiorcę. Skupienie się na słowach kluczowych, pisanie „pod linka” zazwyczaj prowadzi do obniżenia wartości tekstu, który często zaczyna przypominać precla.

Weźmy pod uwagę np. blogi. Tworząc je należy zadbać, by treściowo odpowiadały profilowi strony przewodniej. Jeśli jest to sklep oferujący meble, artykuły na blogu traktujące o telefonach komórkowych będą mocno nietrafione i bardzo podejrzane. Zaplecze MUSI nawiązywać do promowanej marki, produktu lub typu usług, niekoniecznie bezpośrednio. Powinno umożliwiać „dorzucenie” linka w sposób naturalny, nie wzbudzający podejrzeń ani czytelników, ani Google.

Czy budowa zaplecza SEO jest zawsze konieczna?

Bardzo często oczekiwane pozycje strony w wynikach wyszukiwania możliwe są do osiągnięcia po kilku lub kilkunastu linkach z wartościowych stron. Robienie czegoś nad wyrost, zaśmiecanie Internetu niepotrzebnymi stronami czy blogami, generowanie sztucznych treści to nie zawsze dobry pomysł. Podobnie jak w przypadku innych czynności pozycjonerskich, taki i przy budowie zaplecza SEO niezbędna jest rozwaga i świadomość działań, nabywane wraz z doświadczeniem wyczucie, intuicja. Nie ma gotowych sposobów, sprawdzonych metod które działałaby w każdym przypadku. Wiedza i zdobywane przez lata umiejętności dopasowania sytuacji do prowadzonych działań – w tym tkwi przepis na sukces. Po co wydawać pieniądze na serwery, domeny, skrypty, płacić za teksty, jeśli działania będą zbędne?

Budowa zaplecza SEO – tak, to niezwykle skuteczna metoda pomocna w budowaniu pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak tylko wtedy, gdy tworzone jest przez profesjonalistów świadomych prowadzonych działań, gdyż granica między spamem, a dobrą treścią jest niezwykle cienka.

Pozycjonowanie a zaplecze SEO

O zapleczu SEO można mówić godzinami, choć nie każdy pozycjoner jest do tego skory. Liczne działania prowadzenie w procesie jego budowy wymagają przede wszystkim ogromnej wiedzy i świadomości poczynionych ruchów. Nie bez znaczenia jest doświadczenie pozycjonera, gdyż to on w całości za nie odpowiada. To jak zostanie zbudowane destynuje jego późniejszy sukces. Tworzone bez stosownej wiedzy może przynieść więcej strat niż korzyści. Coś jak z zaufaniem – pozycje trudniej odbudować niż miasto po trzęsieniu ziemi.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Kordian Minkina pisze:

    Zbudowanie zaplecze SEO to nadal jedna z najlepszych technik na pozyskanie mocnych i stabilnych linków do pozycjonowanych stron. Tak jak wspomnieliście – nie jest to jednak metoda linkowania dla wszystkich. Budowa zaplecza to czasochłonna i wymagająca wiedzy oraz zasobów finansowych technika.

  2. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Panie Bartku, tak jak pisała już wyżej Klaudia, aby zaplecze przyniosło oczekiwane efekty, przede wszystkim powinno być wysokiej jakości. Oznacza to między innymi, że zaplecze musi odpowiadać tematycznie witrynie, którą ma za zadanie wspierać. Pozdrawiamy:)

  3. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Panie Tomaszu, zadał Pan bardzo trudne pytanie:) i niestety nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Zaplecze powinno być tak duże, jak duże jest jego zadanie do wykonania, czyli musi być na tyle duże, aby przekazać odpowiednio dużą moc pozycjonowanej stronie. Zależy to między innymi od wielkości serwisu i konkurencyjności konkretnych słów kluczowych. Przy tym trzeba pamiętać, że na pozycje w wyszukiwarce wpływa również wiele innych czynników, nie tylko zaplecze.

  4. Bartek Jakubowski pisze:

    Pomimo posiadania małego zaplecza nie wiem do końca jak zacząć rozbudowywać je. Czy według was dobrą metodą jest budowa zaplecza w postaci portalu lokalnego o danym mieście by posiadać zaplecze pod pozycjonowanie lokalne?

  5. Tomasz Więdłowski pisze:

    A jak duże powinno być takie zaplecze seo?

  6. Emil pisze:

    Podjąłem się raz tworzenia zaplecza seo i mimo wcześniejszej lektury wieelu źródeł, między innymi waszego:) poległem. To zdecydowanie nie na moje nerwy. Prawdą jest, że lepiej powierzyć zaplecze seo specjalistom:) no chyba, że lubimy naprawdę duże wzywania..

  7. Jakub Wasielewski pisze:

    @Mat – zależy, jaki chcesz osiągnąć cel. W myśl idei budowania jakościowych stron opartych na content marketingu, wdrażając dobrej jakości zaplecze seo, masz możliwość wygenerowania z niego zarówno lepszych pozycji strony docelowej jak i pozyskania dla niej ruchu z tych właśnie stron zaplecza. Musisz jednak takie zaplecze faktycznie linkować. Ważna jest optymalizacja pod konkretne frazy kluczowe i jego aktualizacja.

  8. Mat pisze:

    No właśnie, stoję przed faktem budowania zaplecza pod mocno konkurencyjne frazy. Teraz pytanie czy równocześnie pozycjonować zaplecze i stronę ( wszystko dopiero co postawione ) czy skupić się teraz na zapleczu i po 2-3 miesiącach powoli linkować docelową ?

    • Klaudia Witek EACTIVE pisze:

      Mat proszę uściślić co znaczy „równocześnie pozycjonować zaplecze i stronę”?
      Czy chodzi o emitowanie linków z zaplecza do strony docelowej od samego początku?
      Czy może o równoczesne działania na serwisie i zapleczu, ale niezależne od siebie?

  9. genju2 pisze:

    Witam,
    Od kilku lat pozycjonuję stronki ale nigdy nie skupiałem się nad tym aby robić zaplecze. Sporo czytam na ten temat w internecie. Zdaje sobie sprawę że aby linki na zapleczu miały swoją wartość to musi minąć np minimum rok. Obecnie pozycjonuję stronki nie potrzebując własnego zaplecza i idzie mi całkiem nieźle.
    Zastanawiam się aby nie wykupić hostingu seo + 16 domen i zacząć budować zaplecze. Tylko nie mam tak na prawdę ubranej tematyki czyli było by to zaplecze ogólne. Zastanawiam się nad tym czy to dobre rozwiązanie tworzyć zaplecze ogólne gdzie będę mógł w przyszłości np umieszczać linki do stron z biżuterią, z samochodami itp. Czy zaplecze musi być zrobione pod konkretną tematykę czyli np 15 stronek o tematyce wyłącznie samochodowej?
    Bo teraz zastanawiam się wyłożę sporo $ w zaplecze o tematyce samochodowej a w przeciągu roku nie uda mi się znaleźć klienta w tej branży…
    Budujecie się zaplecze dużo wcześniej czy wtedy kiedy się ma konkretnego już Klienta?

    • Klaudia Witek EACTIVE pisze:

      Witam, zaplecze powinno się budować z myślą o konkretnym serwisie.
      Zaplecze zazwyczaj prowadzi do stosowania praktyk (linkowanie do wielu stron / do każdego ze swoich klientów), które wyszukiwarka od razu rozpoznaje jako spam i wyklucza witrynę z rankingowania.
      Zaplecze powinniśmy budować w zasadzie tylko wtedy gdy w danej branży nie ma zbyt wielu miejsc gdzie można pozyskać odnośniki.
      Serwisy zapleczowe w ujęciu niniejszego artykułu mają być jakościowe i nie odbiegać od prawdziwych witryn prowadzonych w sieci, tylko wtedy mają one szanse powodzenia, również pod kątem profilu linków przychodzących.
      Budowa takiego zaplecza jest dość kosztowna i może się okazać że pozyskiwanie linków z już istniejących serwisów będzie lepszym rozwiązaniem.

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem