SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Jak WordPress wspomaga pozycjonowanie (SEO) stron?

Dynamiczny rozwój systemów zarządzania treścią o których można było przeczytać w jednym z poprzednich wpisów na naszym blogu, niejako wyręczył programistów z konieczności zapisywania setek linijek kodem. CMS-y pozwoliły twórcom stron internetowych oraz blogerom na skorzystanie z gotowych rozwiązań, które nie dość, że wyróżniają się łatwością obsługi, to zaskakują wieloma pomocnymi narzędziami. WordPress, czyli napisany w języku PHP, wykorzystujący bazę danych MySQL system zarządzania treścią, to obecnie najpopularniejszy i najwszechstronniejszy CMS. Chętnie wykorzystywany szczególnie przez blogerów pozwala na dowolną zmianę tzw. skórek, instalację przydatnych wtyczek i optymalizację, również pod kątem pozycjonowania.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Nie oszukujmy się – każdy świadomy twórca stron internetowych czy blogów tworząc swoje miejsce w sieci, wprowadzając content, myśli o zdobyciu jak najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Obecność w TOP10 w Google to synonim popularności w Internecie, sposób na nowych klientów czy czytelników. Jak łatwo się domyślić, WordPress, jako najchętniej wykorzystywany CMS pozwala na optymalizację witryn czy blogów pod kątem SEO. Jak wygląda ten proces w przypadku tego systemu? Na jak wiele pozwala? Przekonajmy się!

WordPress Kokpit

Pozycjonowanie (SEO) z WordPressem zacznijmy od optymalizacji strony…

Jak wiemy, na pozycjonowanie (SEO) stron składają się trzy elementy – optymalizacja, content marketing oraz link building. Szereg działań wchodzących w skład powyższych procesów znajduje zastosowanie również w przypadku korzystania z WordPressa.

Korzystając z informacji na temat pozycjonowania wiemy, jak dużą rolę w optymalizacji odgrywają przyjazne adresy URL, poprawnie skonstruowane tytuły, opisy tzw. description czy alt-y w przypadku grafik. Przyjrzyjmy się jak zadbać o te elementy w przypadku WordPressa.

Ustawienie tagu <title>, czyli pola odpowiedzialnego za tytuł strony, to jeden z pierwszych kroków, które powinniśmy wykonać. Wzbogacony o słowa kluczowe, odpowiednio skonstruowany (o zasadach możesz przeczytać na naszym blogu) pomoże w zwiększeniu popularności strony w SERP-ach. Korzystając z WP możemy użyć wtyczek, które uzupełnią automatycznie tag tytułu pobierając treść z tytułu wpisu, bądź zadbać o każdy z nich samodzielnie.

Podobnie sprawa wygląda w przypadku opisów stron i innych metadanych. Ten najlepiej stworzyć samodzielnie, wzbogacając go o słowa kluczowe. Oczywiście, możemy również posłużyć się częścią treści na stronie, która robić będzie za description. Jak zapewne się domyślacie, WordPress posiada wtyczkę, która sama zadba o „automatyczne opisy” – nie polecamy jednak tego rozwiązania. Sugerujemy stworzenie unikalnej treści idealnie oddającej treść strony, którą przy pomocy jednej z wtyczek do WordPressa wprowadzimy w życie.

Pozostając w temacie tagów meta – WordPress pozwala również dobrać stosowne atrybuty „alt” do obrazków, czym przysłuży się zarówno nam, jako właścicielom pragnącym zadbać o pozycjonowanie strony, jak i użytkownikom ułatwiając im przez np. wyszukiwarkę obrazów znalezienie naszej grafiki, czy w momencie niewyświetlania tego pola, przez zapis tekstowy dowiedzieć się co prezentował nieobecny obrazek.

Gdy przypomnimy sobie najważniejsze informacje o optymalizacji stron, jako jeden z istotniejszych elementów zawsze wymienia się przyjazne linki. Korzystając z WordPressa, w polu Ustawienia -> Permalinki zmienimy strukturę adresów URL, zadbamy o ich wygląd. Linki dynamiczne(?p=<postid>)zamienimy na przyjazne SEO /%postname%, ustawimy kategorie – /%category%/%postmname%/, zaś w zakładce Ustawienia -> Podstawowe zdecydujemy czy nasza strona ma mieć postać z www czy bez-www.

W procesie optymalizacji równie ważne jest przygotowanie mapy strony, która poprawi linkowanie wewnętrzne oraz poinformuje wyszukiwarkę o aktualizacji. Ponownie z pomocą przychodzi nam wtyczka WordPress SEO, która automatycznie wygeneruję mapę XML uwzględniając posty, kategorie, strony, tagi i inne elementy witryny. W dodatku sama zadba o aktualizację mapy i przesyłanie do największych wyszukiwarek. Wygodne, prawda?

Nie mniej ważne niż powyższe czynności jest optymalizacja zastosowanej skórki. Poprawne nagłówki, „czysty” kod (warto w osobnych dokumentach przechowywać fragmenty kodu w javascriptcie lub CSS-ie), optymalizacja skracająca ładowanie strony czy czytelna nawigacja i struktura strony (Breadcrumbsy) – o tych elementach również nie można zapomnieć.

… a skończmy na „zewnątrz”

Ograniczanie się do optymalizacji strony, czyli tzw. on-site SEO jest częstym błędem popełnianym przez blogerów. Zapominając o różnych kanałach dystrybucji swoich treści tracimy ogromną szansę na zyskanie cennych linków i kontaktów, które mają realne przełożenie na pozycje w SERP-ach. WordPress, jako CMS pełen wtyczek tworzonych przez programistów z całego świata, pozwala na optymalizację wielu sposobów propagowanie treści.

Wtyczki integrujące stronę z serwisami społecznościowymi np. Facebookiem czy Twitterem nie tylko ułatwią Tobie jako twórcy wzmożenie działania na tych polach, lecz niektóre z nich będą pomocne dla odwiedzających. Gotowe rozwiązanie pozwalające udostępnić na prywatnej tablicy dany wpis będzie chętnie używane, niż standardowo przeprowadzona czynność czyli kopiowanie, wklejanie itp.

WordPress i pozycjonowanie (SEO) to dwa bratanki

Najpopularniejszy w dzisiejszych czasach CMS, którym bez wątpienia jest WordPress lubi się z pozycjonerami. Otwarty kod źródłowy pozwala programistom z całego świata przygotowywać wtyczki, które ułatwią działania SEO-wcom, a nawet osobom nie do końca wiedzącym jak działa pozycjonowanie (SEO) stron wyciągając do nich pomocną dłoń i prowadząc po kolejnych etapach działań. Niektóre z nich w znacznym stopniu automatyzują wiele mozolnych czynności, przyśpieszając naszą pracę, a nawet wyręczając nas całkowicie z ich wykonywania. Warto poznać tajniki WordPressa, aby wykorzystać je przy pozycjonowaniu stron!

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Rafał pisze:

    Niestety jednak w porównaniu z tworzeniem stron z tzw. „palca” WP generuje sporo kodu. Pojawia się zatem oczywiste pytanie: jak wpływa to na wskaźnik tekst/kod? Niektórzy sądzą, że nie ma on znaczenia, ja jednak zauważyłem na wielu przykładach, że wskaźnik ten wpływa na pozycje.

  2. Szymon Owedyk pisze:

    I dla mnie wtyczka Yoast SEO jest bardzo cenna. Dzięki za dodatkowe wskazówki :)

  3. Jakub Lisiecki pisze:

    Dedykowany CMS będzie miał przewagę tylko wtedy gdy zostanie stworzony z myślą o pozycjonowaniu od początku do końca.

  4. Tomek pisze:

    Czyli rozumiem, że wordpress jest przyjazny w pozycjonowaniu. Ma przewagę nad dedykowanymi CMS?

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem