Word of Mouth marketing – połącz go z pozycjonowaniem i zmaksymalizuj efekty!

Na naszym blogu już niejednokrotnie pokazywaliśmy, że w celu pozycjonowania stron warto łączyć ze sobą kilka technik marketingu internetowego, co znacznie zwiększy zasięg naszych działań, pozwoli zbudować renomę marki oraz zachęci potencjalnych klientów do wykonania określonego działania na stronie.

Tym razem skupimy się na tym, jak połączenie word of mouth marketingu z pozycjonowaniem może zmaksymalizować efekt naszych działań marketingowych.

Czym jest word of mouth marketing?

Word of mouth marketing (skrótowo wom marketing) to angielska nazwa odpowiadająca działaniom nazywanym w Polsce marketingiem szeptanym. Inne nazwy, z jakimi można się spotkać to buzz marketing, a także bardziej potoczna szeptanka. Niektórzy nawet nieco żartobliwie przyrównują go do tak zwanej poczty pantoflowej.

Wom marketing kojarzy się większości osób z dość nieudolnymi wpisami promującymi, umieszczanymi na forach internetowych. Aby kampania word of mouth marketing nie ograniczała się tylko do technik opisanych powyżej, najlepiej powierzyć tego rodzaju działania profesjonalistom dysponującym odpowiednim zapleczem.

Warto też pamiętać, że marketing szeptany to pojęcie o wiele szersze niż samo komentowanie na forach czy blogach. Jeżeli jesteś zainteresowany tematyką marketingu szeptanego, to zachęcamy do zapoznania się z poprzednim wpisem dotyczącym tego działu marketingu.

Wom marketing to doskonały sposób, aby budować reputację marki. Nie jest to jednak długoterminowa strategia marketingowa, która pozwoli rozwijać działalność. Idealnym uzupełnieniem word of mouth marketing jest pozycjonowanie. Takie połączenie może być częścią strategii marketingowej firmy.

Dlaczego warto łączyć pozycjonowanie z word of mouth marketing?

Niektórzy właściciele firm wciąż uważają, że pozycjonowanie stron w ich przypadku jest zbędne. Często dotyczy to właścicieli lokalnych firm, którzy rozwijali swój biznes w okresie, gdy rekomendacje ustne były główną formą marketingu. Od tego czasu wiele jednak zmieniło się w tej kwestii. Warto więc zmienić to myślenie i uświadomić jak poszczególne możliwości marketingowe – od social media, przez pozycjonowanie stron, po word of mouth marketing można połączyć i jak znacząco mogą one wpłynąć na powodzenie biznesu. #wiemyjak

Wyobraź sobie, że spotykasz koleżankę, która ma świetnie zrobiony manicure (Panowie mogą wyobrazić sobie, że spotykają kolegę, który właśnie odebrał samochód od lakiernika z doskonale wykonaną usługą). Mówi Ci nazwę salonu kosmetycznego / warsztatu samochodowego i szczerze poleca. Po pewnym czasie kiedy zdecydujesz się na wykonanie usługi w zarekomendowanym miejscu… nie pamiętasz już dokładnej nazwy. Jeśli właściciele wspomnianych wyżej firm zainwestowali w pozycjonowanie – Ty bez problemu, pamiętając tylko część nazwy i część adresu znajdziesz firmę, a właściciel zyska klienta.

Pozycjonowanie w połączeniu z wom marketing to wzmocnienie reputacji marki! Jako potencjalny klient, który słyszał o marce dzięki wom marketing, czujesz, że możesz jej zaufać, kiedy wpisujesz związane z nią hasło w wyszukiwarce, a jej strona pojawia się na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie wyświetliłaby Ci się na jednej z wyższych pozycji, to z pewnością zastanawiałbyś się czy jest wiarygodna i być może wybrałbyś firmę konkurencyjną wyświetlającą się kilka miejsc wyżej. Dzięki połączeniu wom marketingu i pozycjonowania, rzetelność Twojej marki w oczach klientów rośnie!

Oprócz klientów, również konkurencja bacznie obserwuje Twoją pozycję w wyszukiwarce. Dbając o pozytywne rekomendacje na temat marki i wysokie pozycje w Google, możesz być nie tylko TOP1 wyszukiwarce, ale też w umysłach ludzi… i klientów konkurencji. Wyobraź sobie, że słyszeli o firmie konkurencji od znajomych. Szukając jej strony w internecie, zobaczyli, że Twoja firma działająca w tej samej branży pojawia się się jako pierwsza, więc skorzystali z Twojej usługi. Jak myślisz, którą firmę polecą następnym znajomym? :)

Word of mouth marketing może sprawić, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna. Jednak z rekomendacjami jest podobnie jak z wpisem na blogu firmowym – może być świetny, przyciągnąć wielu użytkowników i wygenerować ruch na stronie, ale po pewnym czasie ludzie po prostu o nim zapomną. Dlatego właśnie potrzeba wsparcia w formie pozycjonowania, aby ta praca nie poszła na marne!

Zapraszamy do zapoznania się
z naszą OFERTĄ NA POZYCJONOWANIE!

 

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Witam,

    bardzo fajny artykuł – zwraca uwagę na fakt, że pozycjonowanie stron, to nie tylko opłata w Google Adwords, a bardzo złożone zadanie, w realizacji którego nie może zabraknąć żadnego elementu. Tylko ich odpowiednia synergia i wytrwałość pozwoli osiągnąć zamierzone rezultaty.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Michał Wiewiór
    CEO w Slavis

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem