Word of Mouth marketing – połącz go z pozycjonowaniem i zmaksymalizuj efekty!

Na naszym blogu już niejednokrotnie pokazywaliśmy, że w celu pozycjonowania stron warto łączyć ze sobą kilka technik marketingu internetowego, co znacznie zwiększy zasięg naszych działań, pozwoli zbudować renomę marki oraz zachęci potencjalnych klientów do wykonania określonego działania na stronie.

Tym razem skupimy się na tym, jak połączenie word of mouth marketingu z pozycjonowaniem może zmaksymalizować efekt naszych działań marketingowych.

Czym jest word of mouth marketing?

Word of mouth marketing (skrótowo wom marketing) to angielska nazwa odpowiadająca działaniom nazywanym w Polsce marketingiem szeptanym. Inne nazwy, z jakimi można się spotkać to buzz marketing, a także bardziej potoczna szeptanka. Niektórzy nawet nieco żartobliwie przyrównują go do tak zwanej poczty pantoflowej.

Wom marketing kojarzy się większości osób z dość nieudolnymi wpisami promującymi, umieszczanymi na forach internetowych. Aby kampania word of mouth marketing nie ograniczała się tylko do technik opisanych powyżej, najlepiej powierzyć tego rodzaju działania profesjonalistom dysponującym odpowiednim zapleczem.

Warto też pamiętać, że marketing szeptany to pojęcie o wiele szersze niż samo komentowanie na forach czy blogach. Jeżeli jesteś zainteresowany tematyką marketingu szeptanego, to zachęcamy do zapoznania się z poprzednim wpisem dotyczącym tego działu marketingu.

Wom marketing to doskonały sposób, aby budować reputację marki. Nie jest to jednak długoterminowa strategia marketingowa, która pozwoli rozwijać działalność. Idealnym uzupełnieniem word of mouth marketing jest pozycjonowanie. Takie połączenie może być częścią strategii marketingowej firmy.

Dlaczego warto łączyć pozycjonowanie z word of mouth marketing?

Niektórzy właściciele firm wciąż uważają, że pozycjonowanie stron w ich przypadku jest zbędne. Często dotyczy to właścicieli lokalnych firm, którzy rozwijali swój biznes w okresie, gdy rekomendacje ustne były główną formą marketingu. Od tego czasu wiele jednak zmieniło się w tej kwestii. Warto więc zmienić to myślenie i uświadomić jak poszczególne możliwości marketingowe – od social media, przez pozycjonowanie stron, po word of mouth marketing można połączyć i jak znacząco mogą one wpłynąć na powodzenie biznesu. #wiemyjak

Wyobraź sobie, że spotykasz koleżankę, która ma świetnie zrobiony manicure (Panowie mogą wyobrazić sobie, że spotykają kolegę, który właśnie odebrał samochód od lakiernika z doskonale wykonaną usługą). Mówi Ci nazwę salonu kosmetycznego / warsztatu samochodowego i szczerze poleca. Po pewnym czasie kiedy zdecydujesz się na wykonanie usługi w zarekomendowanym miejscu… nie pamiętasz już dokładnej nazwy. Jeśli właściciele wspomnianych wyżej firm zainwestowali w pozycjonowanie – Ty bez problemu, pamiętając tylko część nazwy i część adresu znajdziesz firmę, a właściciel zyska klienta.

Pozycjonowanie w połączeniu z wom marketing to wzmocnienie reputacji marki! Jako potencjalny klient, który słyszał o marce dzięki wom marketing, czujesz, że możesz jej zaufać, kiedy wpisujesz związane z nią hasło w wyszukiwarce, a jej strona pojawia się na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie wyświetliłaby Ci się na jednej z wyższych pozycji, to z pewnością zastanawiałbyś się czy jest wiarygodna i być może wybrałbyś firmę konkurencyjną wyświetlającą się kilka miejsc wyżej. Dzięki połączeniu wom marketingu i pozycjonowania, rzetelność Twojej marki w oczach klientów rośnie!

Oprócz klientów, również konkurencja bacznie obserwuje Twoją pozycję w wyszukiwarce. Dbając o pozytywne rekomendacje na temat marki i wysokie pozycje w Google, możesz być nie tylko TOP1 wyszukiwarce, ale też w umysłach ludzi… i klientów konkurencji. Wyobraź sobie, że słyszeli o firmie konkurencji od znajomych. Szukając jej strony w internecie, zobaczyli, że Twoja firma działająca w tej samej branży pojawia się się jako pierwsza, więc skorzystali z Twojej usługi. Jak myślisz, którą firmę polecą następnym znajomym? :)

Word of mouth marketing może sprawić, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna. Jednak z rekomendacjami jest podobnie jak z wpisem na blogu firmowym – może być świetny, przyciągnąć wielu użytkowników i wygenerować ruch na stronie, ale po pewnym czasie ludzie po prostu o nim zapomną. Dlatego właśnie potrzeba wsparcia w formie pozycjonowania, aby ta praca nie poszła na marne!

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Michał Wiewiór pisze:

    Witam,

    bardzo fajny artykuł – zwraca uwagę na fakt, że pozycjonowanie stron, to nie tylko opłata w Google Adwords, a bardzo złożone zadanie, w realizacji którego nie może zabraknąć żadnego elementu. Tylko ich odpowiednia synergia i wytrwałość pozwoli osiągnąć zamierzone rezultaty.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Michał Wiewiór
    CEO w Slavis