Czy inwestycja w inbound marketing się opłaca?

ibound-marketing

Świat wokół nas cały czas się zmienia. Konsumenci są bardziej świadomi swoich potrzeb i szukają ciekawych ofert w zupełnie inny sposób niż jeszcze kilka lat temu. Właśnie dlatego wszelkie działania marketingowe należy dopasować do ich oczekiwań. Agresywna reklama odchodzi w zapomnienie. Obecnie o wiele lepszym rozwiązaniem jest budowanie stałej relacji z klientami i potencjalnymi odbiorcami naszych treści. Jednym z najnowszych trendów w działaniach promocyjnych jest inbound marketing. Czym on właściwie jest i jakie płyną z niego korzyści? Oto najważniejsze informacje dotyczące inbound marketingu. #wiemyjak

Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing to inaczej marketing przychodzący. Strategia marketingu inbound polega na podejmowaniu różnego rodzaju działań, które mają sprawić, że klient sam odnajdzie to, czego szuka. Wykorzystuje narzędzia umożliwiające dotarcie odbiorcom do kierowanego do nich przekazu. Można powiedzieć, że inbound marketing to przeciwieństwo tradycyjnych, często agresywnych metod marketingowych takich jak spoty, bilbordy czy irytujące pop-upy, które nazywane są marketingiem wychodzącym, czyli outbound marketingiem. Najważniejszym celem tej strategii jest budowanie świadomości marki wśród klientów, a także obustronnych relacji z odbiorcami i zaangażowanie potencjalnych klientów, by bardziej zżyli się z marką.

Marketing inbound zaliczany jest do działań tzw. marketingu za przyzwoleniem, którego zasady zostały opracowane przez Setha Godlina. Dobrym przykładem takiego działania jest subskrypcja newsletterów mailowych – odbiorca musi wyrazić zgodę, jeżeli chce otrzymywać takie informacje od producenta. Zwiększa to prawdopodobieństwo tego, że reklama trafi do osób potencjalnie zainteresowanych przekazem i ofertą firmy.

Jakie narzędzia i techniki wykorzystywane przy inbound marketingu?

Inbound marketing, jak to zostało wyżej wspomniane, koncentruje się na narzędziach i przekazach, które wymagają zgody użytkownika lub pojawiają się gdy klient potencjalny klient ich szuka. Do najpopularniejszych technik i narzędzi wykorzystywanych przez specjalistów z tego zakresu wymienić należy przede wszystkim:

  • pozycjonowanie i optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych;
  • media społecznościowe;
  • content marketing;
  • prowadzenie strony i bloga firmowego.

Jakie korzyści daje Twojej firmie inbound marketing?

Specjaliści podkreślają, że działania z zakresu inbound marketingu dają wiele wymiernych korzyści dla firmy. Do najważniejszych należy zaliczyć przede wszystkim:

  • docieranie przekazu reklamowego do osób, które są potencjalnymi klientami i są bardziej ukierunkowane na zakup konkretnego produktu – zwiększa to szanse na to, że osoba do której dotrze reklama kupi produkt – jest ona tym samym bardziej efektywna, np. odpowiednie pozycjonowanie stron pozwala wyświetlać się pod frazami wpisywanymi przez potencjalnych klientów;
  • aktywizowanie osób związanych z marką i jej produktami – do tego najczęściej wykorzystywane są social media, klienci zaangażowani w różne kampanie chętniej wybierają produkty takiej marki;
  • budowanie świadomości marki wśród potencjalnych odbiorców – świadomość marki wśród odbiorców jest niezwykle istotne, gdyż zwiększa szanse na to, że klient skorzysta z naszej oferty, tutaj warto wykorzystać możliwości content marketingu;
  • wierność produktom i usługom Twojej firmy – klienci cenią coraz bardziej nienachalne reklamy, które są dopasowane do ich potrzeb i to właśnie z takich ofert korzystają.

Techniki inbound marketingu warto łączyć ze sobą, a także wykorzystywać wraz z innymi metodami promocji stron internetowych i firm, o których już wcześniej pisaliśmy na naszym blogu.

Warto pamiętać, że jedynie długotrwałe strategie i systematyczne działanie mogą przyczynić się do sukcesu, jakim jest dotarcie do klientów i zwiększanie obrotów firmy. Wspominamy o tym, gdyż wiele osób zadaje pytanie, czy można osiągnąć dobre efekty w krótkim czasie np. czy można wypozycjonować stronę w miesiąc. Pozycjonowanie to proces, który wymaga czasu, zbyt agresywne działania mogą tylko zaszkodzić stronie. Również content marketing należy prowadzić systematycznie, pojednawczym eksperckim artykułem trudno jest zbudować zaufanie w internecie.

Dlaczego warto łączyć pozycjonowanie, content marketing, prowadzenie bloga, portali społecznościowych i inne działania? Ponieważ powala to docierać do jeszcze większe liczby klientów. Należy jednak pamiętać, że dobierając techniki wspierające pozycjonowanie stron należy dokładnie przeanalizować stronę, branżę czy konkurencję.

Wykorzystujemy możliwości inbound marketingu. Wiemy jak sprawić by potencjalni klienci sami odnaleźli Cię w wyszukiwarce Google.

Zapraszamy do zapoznania się

z naszą OFERTĄ NA POZYCJONOWANIE STRON

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gośka pisze:

    Zgadzam się, że inbound marketing daje wymierne korzyści dla firmy, ale jak pomyślę sobie o tym, że wiele firm kieruje swoje komunikaty w kosmos i nie zna nawet swojej grupy docelowej to o inbound marketingu nawet nie myślą. Bardzo fajna grafika.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem