Czy inwestycja w inbound marketing się opłaca?

ibound-marketing

Świat wokół nas cały czas się zmienia. Konsumenci są bardziej świadomi swoich potrzeb i szukają ciekawych ofert w zupełnie inny sposób niż jeszcze kilka lat temu. Właśnie dlatego wszelkie działania marketingowe należy dopasować do ich oczekiwań. Agresywna reklama odchodzi w zapomnienie. Obecnie o wiele lepszym rozwiązaniem jest budowanie stałej relacji z klientami i potencjalnymi odbiorcami naszych treści. Jednym z najnowszych trendów w działaniach promocyjnych jest inbound marketing. Czym on właściwie jest i jakie płyną z niego korzyści? Oto najważniejsze informacje dotyczące inbound marketingu. #wiemyjak

Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing to inaczej marketing przychodzący. Strategia marketingu inbound polega na podejmowaniu różnego rodzaju działań, które mają sprawić, że klient sam odnajdzie to, czego szuka. Wykorzystuje narzędzia umożliwiające dotarcie odbiorcom do kierowanego do nich przekazu. Można powiedzieć, że inbound marketing to przeciwieństwo tradycyjnych, często agresywnych metod marketingowych takich jak spoty, bilbordy czy irytujące pop-upy, które nazywane są marketingiem wychodzącym, czyli outbound marketingiem. Najważniejszym celem tej strategii jest budowanie świadomości marki wśród klientów, a także obustronnych relacji z odbiorcami i zaangażowanie potencjalnych klientów, by bardziej zżyli się z marką.

Marketing inbound zaliczany jest do działań tzw. marketingu za przyzwoleniem, którego zasady zostały opracowane przez Setha Godlina. Dobrym przykładem takiego działania jest subskrypcja newsletterów mailowych – odbiorca musi wyrazić zgodę, jeżeli chce otrzymywać takie informacje od producenta. Zwiększa to prawdopodobieństwo tego, że reklama trafi do osób potencjalnie zainteresowanych przekazem i ofertą firmy.

Jakie narzędzia i techniki wykorzystywane przy inbound marketingu?

Inbound marketing, jak to zostało wyżej wspomniane, koncentruje się na narzędziach i przekazach, które wymagają zgody użytkownika lub pojawiają się gdy klient potencjalny klient ich szuka. Do najpopularniejszych technik i narzędzi wykorzystywanych przez specjalistów z tego zakresu wymienić należy przede wszystkim:

  • pozycjonowanie i optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych;
  • media społecznościowe;
  • content marketing;
  • prowadzenie strony i bloga firmowego.

Jakie korzyści daje Twojej firmie inbound marketing?

Specjaliści podkreślają, że działania z zakresu inbound marketingu dają wiele wymiernych korzyści dla firmy. Do najważniejszych należy zaliczyć przede wszystkim:

  • docieranie przekazu reklamowego do osób, które są potencjalnymi klientami i są bardziej ukierunkowane na zakup konkretnego produktu – zwiększa to szanse na to, że osoba do której dotrze reklama kupi produkt – jest ona tym samym bardziej efektywna, np. odpowiednie pozycjonowanie stron pozwala wyświetlać się pod frazami wpisywanymi przez potencjalnych klientów;
  • aktywizowanie osób związanych z marką i jej produktami – do tego najczęściej wykorzystywane są social media, klienci zaangażowani w różne kampanie chętniej wybierają produkty takiej marki;
  • budowanie świadomości marki wśród potencjalnych odbiorców – świadomość marki wśród odbiorców jest niezwykle istotne, gdyż zwiększa szanse na to, że klient skorzysta z naszej oferty, tutaj warto wykorzystać możliwości content marketingu;
  • wierność produktom i usługom Twojej firmy – klienci cenią coraz bardziej nienachalne reklamy, które są dopasowane do ich potrzeb i to właśnie z takich ofert korzystają.

Techniki inbound marketingu warto łączyć ze sobą, a także wykorzystywać wraz z innymi metodami promocji stron internetowych i firm, o których już wcześniej pisaliśmy na naszym blogu.

Warto pamiętać, że jedynie długotrwałe strategie i systematyczne działanie mogą przyczynić się do sukcesu, jakim jest dotarcie do klientów i zwiększanie obrotów firmy. Wspominamy o tym, gdyż wiele osób zadaje pytanie, czy można osiągnąć dobre efekty w krótkim czasie np. czy można wypozycjonować stronę w miesiąc. Pozycjonowanie to proces, który wymaga czasu, zbyt agresywne działania mogą tylko zaszkodzić stronie. Również content marketing należy prowadzić systematycznie, pojednawczym eksperckim artykułem trudno jest zbudować zaufanie w internecie.

Dlaczego warto łączyć pozycjonowanie, content marketing, prowadzenie bloga, portali społecznościowych i inne działania? Ponieważ powala to docierać do jeszcze większe liczby klientów. Należy jednak pamiętać, że dobierając techniki wspierające pozycjonowanie stron należy dokładnie przeanalizować stronę, branżę czy konkurencję.

Wykorzystujemy możliwości inbound marketingu. Wiemy jak sprawić by potencjalni klienci sami odnaleźli Cię w wyszukiwarce Google.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gośka pisze:

    Zgadzam się, że inbound marketing daje wymierne korzyści dla firmy, ale jak pomyślę sobie o tym, że wiele firm kieruje swoje komunikaty w kosmos i nie zna nawet swojej grupy docelowej to o inbound marketingu nawet nie myślą. Bardzo fajna grafika.