7 typów fraz kluczowych – znasz wszystkie?

frazy kluczowe

Frazy kluczowe – to one spędzają sen z powiek pozycjonerom i seo copywriterom. Dobrze dobrane bardzo pomagają odnieść sukces w internecie. W dzisiejszym wpisie nie będziemy pisać o tym, w jaki sposób dobierać frazy kluczowe, tym razem skupimy się na tym, jakie rodzaje słów kluczowych występują najczęściej. A które z nich Ty wykorzystujesz w procesie pozycjonowania swojej strony? #wiemyjak

Czym jest fraza kluczowa?

Słowa kluczowe, inaczej frazy kluczowe, to wyrazy, które są wpisywane w wyszukiwarce, celem odnalezienia konkretnych informacji, produktów lub usług. Wybór fraz kluczowych jest często jednym z pierwszych etapów pozycjonowania strony, ale nie tylko. Słowa kluczowe są wykorzystywane również w innych działaniach marketingowych jak np. reklamy Google, portale społecznościowe czy akcje marketingowe.

Jak dzieli się frazy kluczowe?

Możemy zatem wyróżnić następujące frazy kluczowe:

1. brandowe frazy kluczowe– są to słowa, wpisywane gdy nie znamy dokładnego adresu strony danej firmy. W wyszukiwarkę najczęściej wpisywana jest nazwa firmy lub część adresu strony internetowej, na którą chcemy trafić. Z reguły w takim przypadku szukana strona pojawia się na pierwszym miejscu. Dzieje się tak, gdy nazwy firm są unikalne, a często nazwa domeny strony firmowej zawiera w sobie jej nazwę. Gdy nazwa firmy nie jest unikalna i jest wiele podobnych, warto zadbać o optymalizację pod frazę „nazwa firmy”.

2. ogólne słowa kluczowe – składają się z 1-2 słów. Są one używane przez osoby, które nie mają sprecyzowanych oczekiwań co do wyszukiwanych informacji. Przykładowo szukają butów, ale nie mają na myśli żadnego konkretnego modelu np. „buty” lub „buty zimowe”. Konkurencja wśród stron pozycjonowanych na takie słowa kluczowe jest bardzo duża, dlatego przy podejmowaniu działań i planowaniu strategii nie należy się skupiać wyłącznie na tego rodzaju frazach.

3. frazy kluczowe typu długi ogon (long tail) – składają się z więcej niż 2 wyrazów, są to dość precyzyjne frazy, które pozwalają na lepsze pozycjonowanie stron pod konkretnych klientów. Pozycjonowanie na te frazy jest łatwiejsze, gdyż występuje tutaj mniejsza konkurencja. Przykładem frazy kluczowej typu długi ogon może być zwrot „buty zimowe skórzane brązowe”, czy „samsung galaxy A5 złoty”.

4. słowa kluczowe wspierające kampanie reklamowe – są one wykorzystywane najczęściej na portalach społecznościowych takich jak Twitter czy Instagram. Dodatkowo występuje przy nich znacznik hashtag (#). Z reguły te słowa kluczowe pozwalają wyszukać posty i zdjęcia związane z organizowanym wydarzeniem lub kampanią, np. #EURO2016.

5. frazy kluczowe opisujące problemy klientów (szczegółowe pytania klienta i prośby o opinie) – czyli słowa, które wpisujemy gdy chcemy poznać opinie innych na temat danego produktu czy usługi, np. „sklep x opinie”, „sklep x reklamacje”, „prostownica remington s6500 opinie”. A także gdy chcemy znaleźć rozwiązanie problemu np. „samsung A5 niedziałający przycisk wstecz”. Warto monitorować takie frazy, by sprawdzić oczekiwań klientów i znać problemy jakie napotykają.

6. branżowe słowa kluczowe – pozwalają dotrzeć do informacji z branży, w tym do blogów tematycznych, dzięki którym można śledzić konkurencję, ale i dowiedzieć się wielu przydatnych rzeczy. Są to bardziej ogólne słowa jak np. „branża budowlana”, „marketing” , „moda”.

7. frazy kluczowe zawierające dane osobiste – nazwiska – w wielu branżach można wyróżnić autorytety, które wyznaczają kierunek, czy są uznawane za ekspertów. Ludzie śledzą poczynania takich osób, aby być zawsze na bieżąco z aktualnościami branżowymi. Przykładowo dla osób związanych z szeroko rozumianym SEO mogą to być pracownicy Google, informujący o bieżących zmianach w wyszukiwarce. Gdy śledzimy takie osoby w wyszukiwarce możemy bezpośrednio wpisać imię i nazwisko takiej osoby. Ale nie tylko wówczas wpisujemy takie słowa kluczowe. Stosujemy je również gdy chcemy sprawdzić specjalistę, który będzie świadczył dla nas usługę np. lekarza, prawnika czy specjalistę ds. marketingu. Warto sprawdzić jakie informacje wyświetlają się po wpisaniu nazwisk specjalistów pracujących w firmie.

Jak więc widać słowa kluczowe mogą służyć do wyszukiwania informacji przez klientów, ale i właścicieli firm. Dobór odpowiednich fraz kluczowych jest konieczny by pozycjonowanie stron było skuteczne. Dlatego warto poświęcić odpowiednio dużo czasu, by dobrze dobrać frazy kluczowe do pozycjonowanej strony firmowej.

Nie tylko dobieramy najlepsze frazy kluczowe dla naszych klientów, ale również sprawiamy, że są pod nimi widoczni w internecie.

Zapraszamy do zapoznania się

z naszą OFERTĄ NA POZYCJONOWANIE STRON

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Artykuł od którego powinno się zaczynać pozycjonowanie – nic tak nie ułatwia pracy przy pozycjonowaniu jak dobry dobór słów kluczowych lekceważąc te zagadnienie będąc nawet w TOP10 czy TOP5 możemy nie uzyskać pożądanego ruchu na stronie.

  2. Bartek pisze:

    Bardzo przydatny artykuł. Frazy kluczowe i ich dobieranie to trudny temat dla początkujących, dzięki:)

  3. Adam pisze:

    Dzięki za artykuł, brawa za infografiki :p

  4. Gość pisze:

    Bardzo fajnie opisane czynności dla poczatkujących. Dzięki!

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem