Jak zwiększać widoczność postów na Facebooku? Poznaj 4 dobre rady

zwiększanie widoczności postów

Promowanie firmy w sieci i dbanie o jej pozytywny wizerunek powinno być podstawowym zadaniem każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na rozwijaniu swojego biznesu. Do wyboru jest wiele metod – przykładowo pozycjonowanie stron, reklamy Google’a, czy też social media. Tym razem przyjrzyjmy się bliżej promocji w social media, bo obecnie przecież samo posiadanie fanpage’a na Facebooku nie wystarczy! Skupmy się zatem na zwiększeniu widoczności firmy na Facebooku – pokażemy, jak można docierać do szerszej grupy odbiorców. #wiemyjak

Stworzenie skutecznej strategii social media to nie lada wyzwanie, szczególnie gdy docierają do Ciebie informacje, że Facebook przykładowo zawęża zasięgi postów i coraz trudniej przebić się z wartościowym materiałem do odpowiedniego grona fanów…. W końcu jeszcze nie tak dawno temu posty widziało nawet o połowę więcej fanów, niż ma to miejsce obecnie. O zasięgu decyduje przede wszystkim atrakcyjność i popularność danego posta, mierzona przez Facebooka ilością polubień, komentarzy i udostępnień. Gdy wspomnianych akcji zabraknie, portal bez skrupułów zmniejsza widoczność danego wpisu, tym samym odbierając Ci szansę na dotarcie do wymarzonego grona odbiorców.

Publikując zatem treści, które nie wzbudzają zaangażowania można jedynie obejść się smakiem i pomarzyć o szerokim zasięgu. Za promowanie postów można oczywiście zapłacić, jednak istnieją też metody bezpłatnego powiększania zasięgów, które poznasz już za chwilkę.

Różnorodne posty na Facebooku – to lubimy

O zasięg można zawalczyć bawiąc się formami postów i testując różne wersje – niezbyt przekonywujące jest przykładowo ciągłe dodawanie jedynie zdjęć, czy operowanie samym tekstem. Facebook może zmniejszać zasięg mniej atrakcyjnych wpisów, szczególnie jeśli nikogo one nie interesują i powtarzają ciągle ten sam schemat. Dlatego warto sprawdzić jakie rodzaje wpisów możesz dodawać na Facebooku i testować ich skuteczność, przykładowo prezentując materiał ze zdjęciem, wpis wideo, a może wpis z wydarzeniem – szczególnie wideo odgrywa tu dużą rolę i spory zasięg odnotowują filmy wgrywane bezpośrednio na Facebooka. Pokaż też czasem backstage firmy – fani uwielbiają posty pokazujące firmę od innej, mniej oficjalnej strony.

Zachęcanie do interakcji

Jak wiadomo, nic tak nie wpływa na popularność Twojego fanpage’a jak wartościowa i przydatna treść, jednak ona sama nie wystarczy… Trzeba ją dobrze zaprezentować i wzbudzić ciekawość tak, aby fani faktycznie chcieli się z nim zapoznać. Post powinien nie tylko dobrze opisywać przedstawiony materiał, ale czasem również zachęcać do interakcji – komentowania, polubiania, czy udostępniania. Komunikacja powinna być dopasowana do charakteru fanpega i rodzaju wpisu, dobrym zabiegiem jest również używanie „call to action”.

Weź sprawy w swoje ręce

Można samodzielnie próbować rozpromować wpis – co oczywiście nie oznacza spamowania. Dobrym sposobem jest udostępnianie wpisów w różnych grupach, które odpowiadają przytaczanej tematyce. Nie warto robić tego nachalnie, tylko wcześniej przemyśleć gdzie warto się zareklamować swoje wpisy tak, aby idealnie wpisywały się w tematykę grupy. Ważne, aby fani nie przegapili Twojej aktywności na fanpage (wystarczy przypomnieć im, żeby zaznaczyli opcję „otrzymuj powiadomienia”) i przedstawić im korzyści, które mogą zyskać śledząc Twój fanpage. Swobodnie możesz również udzielać się na podobnych profilach, aby zwiększyć swoją widoczność na Facebooku.

Facebookowe linkowanie

Przypominanie o poprzednich postach też może poprawić ich zasięg – to działanie sprawdza się w szczególności w sytuacji, gdy przygotowując specjalny cykl wpisów. To właśnie wtedy warto wstawić linki do wcześniejszych wpisów, aby Twoi fani przypadkiem nie zapomnieli o ich istnieniu. Kierując ich w ten sposób pozwalasz na zwiększenie widoczności i zasięgu poszczególnych postów.

Powyżej opisaliśmy przykładowe metody zwiększania zasięgu postów na Facebooku. Istotne jest testowanie wybranych metod i dobór takich, które w danym przypadku przynoszą oczekiwane korzyści. Sprawdzaj zatem statystyki i zwracaj uwagę na to, co interesuje Twoich fanów.

Wiemy jak zwiększać widoczność firm w internecie – skontaktuj się z nami, to dobierzemy odpowiednie metody promocji dla Twoich firmy. Poznaj naszą ofertę pozycjonowania stron >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Michal pisze:

    No i oczywiście można także użyć 'boost post'.
    Czyli najzwyczajniej zapłacić FB za promocję postu.
    Czasami może się to opłacić :)

  2. Kamil pisze:

    Z mojego doświadczenia wynika, że trzeba po prostu testować różne rozwiązania i analizować ruch na profilu – dopiero po jakimś czasie widać, na co najlepiej reagują odbiorcy i można świadomie planować jakąś bardziej przemyślaną strategię

  3. Adwave pisze:

    Ciekawy art, będziemy musieli przetestować. Dzięki!

  4. Wojciech pisze:

    Wszystkie sposoby są ciekawe i skuteczne, a moim zdaniem zachęcanie do interakcji, poprzez poruszanie ciekawych tematów, angażowanie ludzi do wypowiadania się, czy też organizację ciekawych konkursów jest z nich najlepsze.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem