3 kroki do zwiększenia skuteczności e-commerce opartego na IdoSell Shop

Każdy e-commerce można rozwijać w wielu obszarach. Jednym z kluczowych czynników rozwoju sklepu online jest ukierunkowanie na pozyskiwanie nowych klientów. Jeżeli korzystasz z platformy IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) na pewno masz już podstawy, warto jednak pomyśleć o tym, co jeszcze możesz zrobić dla swojego biznesu. Każda platforma e-commerce ma swoje ograniczenia, zdajemy sobie również sprawę, że w przypadku tej konkretnej nie wszystko może być proste i intuicyjne. W tym artykule chcemy przyjrzeć się działaniom, które pozwolą docierać do nowych odbiorców i zwiększą Twoją przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy 3 kroki do zwiększenia skuteczności sklepu działającego na IdoSell Shop. #wiemyjak

Idosell - wyższy poziom dla sklepu

Szukasz marketingowych rozwiązań dla swojej firmy?
#wiemyjak zrealizować Twoje biznesowe cele
POZNAJ Aktywny Model Rozliczeń Usług SEO & Ads

Krok 1: Postaw na pozycjonowanie i zadbaj o stałe źródło ruchu dla sklepu na IdoSell (IAI Shop)

To, że pozycjonowanie pozwala pracować nad przewagą konkurencyjną i w dłuższym okresie zapewnić stałe, pewne źródło pozyskiwania nowych użytkowników, a co za tym idzie przełożyć się również na sprzedaż naszych produktów, nie jest niczym nowym. Warto zacząć jednak od tego, że dywersyfikacja miejsc, z których pozyskujemy klientów, pozwala na umocnienie marki. W tym przypadku pozycjonowanie strony może być trzonem naszych działań, uzupełnianym np. o czasowe akcje reklamowe.

Jeżeli posiadasz sklep oparty na IdoSell Shop, na pewno zauważyłeś wbudowane rozwiązania systemu, które pomagają w pozycjonowaniu. Nasi specjaliści SEO zwracają jednak uwagę, że mimo to na serwisie mogą pojawić się trudności m.in. z optymalizacją nagłówków, poprawą szybkości strony oraz z tworzeniem modułów linkowania dla polecanych i powiązanych produktów.

Jak sobie z tym poradzić? Nasz Zespół SEO On-Site postawił na bardziej „ręczną” optymalizację serwisów oraz na testowanie różnych rozwiązań i mierzenia ich wpływu na SEO serwisu. Duże wsparcie zapewnia również Zespół Webdeveloperów, który znalazł własne rozwiązania, aby wyminąć ograniczenia systemu. Wszystko to pracuje na zwiększanie skuteczności sklepu w wynikach wyszukiwania.

Efekty naszej pracy:

Jednym ze sklepów działających na IdoSell, który pozycjonujemy od czerwca 2020 jest bemuke.pl. Wykonywaliśmy dla nich m.in. optymalizację techniczną strony i optymalizację błędów indeksowania. Wprowadziliśmy też wstępne działania off-site. Poniżej prezentujemy efekty, jakie już wypracowaliśmy dla tego sklepu.

Widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania stale rośnie. Najnowsze dane wykazują 165 fraz w TOP3 oraz 975TOP10.

bemuke - widoczność w top3

bemuke - widoczność w top10

Lepsza widoczność cały czas przyczynia się również do ruchu na stronie, który w okresie ostatnich 12 miesięcy prezentował się następująco:

bemuke - ruch na stronie

Krok 2: Promuj skutecznie swoje produkty sklepu IdoSell (IAI Shop) i miej jak najwyższy ROAS

Jak mówi stare powiedzenie: reklama dźwignią handlu! I w tym przypadku ma tutaj duże znaczenie, bo dzięki akcjom reklamowym można dotrzeć do masy nowych klientów. IdoSell Shop oferuje swoje własne rozwiązania reklamowe. Z doświadczenia jednak wiemy, że nie wystarczy uruchomić kampanii reklamowych i czekać na efekty, tym bardziej że można natrafić na problemy techniczne.

Nasz Zespół Performance Marketing zwraca szczególną uwagę na problemy, jakie mogą się pojawić przy tworzeniu reklam dla sklepów na IdoSell Shop. Mówimy tu o trudnościach związanych z dostępami, które resetują się co 30 dni oraz np. z plikiem produktowym, który wpływa na wyświetlanie się reklam. Przez lata pracy ze sklepami IdoSell (IAI) nasi specjaliści wypracowali szereg reguł i własnych narzędzi do radzenia sobie z tym systemem, żeby tworzyć skuteczne reklamy dla naszych klientów.

Równie istotne jest zadbanie o rentowność kampanii. Koszty, jakie ponosisz, nie powinny przecież przewyższać Twoich zysków! Dlatego właśnie kampanie warto powierzyć specjalistom, którzy stale pracują nad ich optymalizacją i skutecznością.

Krok 3: Wprowadzaj zmiany UX tam, gdzie jest to możliwe

Wymienione wyżej działania mają na celu sprowadzić użytkowników na stronę sklepu. Kiedy już się na niej znajdą, bardzo ważne jest dopracowanie ścieżki zakupowej, tak żeby skończyła się konwersją. Wprowadzanie zmian UX na stronach sklepów opartych na IdoSell Shop może być problematyczne. Sama platforma stwarza możliwości tak zaprojektowania swojego sklepu, żeby był on przyjazny użytkownikom, jednak czasem potrzeba indywidualnej oceny i wdrożenia zmian dopasowanych do potrzeb konkretnego e-commerce.

Nasze doświadczenie pokazuje, że zmiany te są utrudnione (głównie przez brak możliwości ingerencji w kod strony), ale też wiemy, że warto je wprowadzać wszędzie tam, gdzie tylko jest to możliwe! Dlatego analiza tego, co dzieje się na stronie sklepu oraz ulepszanie wdrożonych rozwiązań jest istotnym elementem w procesie zwiększania konwersji.

Efekty naszej pracy:

Dla klienta, z którym współpracujemy już od 2017 roku, kronos-shop.pl nasz Zespół UX & Web Analytics zrealizował m.in.:

  • implementację narzędzi analitycznych na serwisie,
  • analizę stron docelowych pod kątem słów kluczowych i sprzedaży na stronie,
  • oraz analizę UX na całym serwisie.

Co daje analiza UX serwisu?

Taka analiza pozwala spojrzeć na cały serwis kompleksowo pod względem UX i zawiera mnóstwo praktycznych wskazówek. Specjaliści UX analizują szczegółowo cały serwis, sprawdzają skuteczność poszczególnych elementów i zalecają wprowadzenie zmian. Zmiany mogą dotyczyć wyglądu poszczególnych elementów na stronie, ale również sposobu prezentowania użytkownikowi informacji np. o płatnościach.

Celem takiej analizy jest wykazanie rzeczy do poprawy, a docelowo również poprawa skuteczności strony. W końcu użytkownik, który trafi już na stronę sklepu, powinien dokonać zakupu.

Zmiany można obserwować również dzięki wynikom serwisu. Dla przykładu podajemy wyniki, jakie osiągnął serwis naszego klienta w ostatnim miesiącu 2020 roku w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim.

kronos-shop - analityka internetowa strony

Warto zauważyć, że parametry dla całego serwisu oraz dla ruchu organicznego rosną w zakresie ilości transakcji (wzrost o 120% dla wszystkich transakcji oraz wzrost o 110% dla transakcji z ruchu bezpłatnego), przychodów (wzrost o 132%158%) czy unikalnych zakupów (wzrost o 125% oraz o 121%).

Wszystkie zmiany pracują zatem na poprawę skuteczności sklepu internetowego.

Zacznij działać dla poprawy skuteczności sklepu na IdoSell Shop (IAI Shop)

Platformy e-commerce są różne, a wybór odpowiedniej dla danego sklepu jest oczywiście sprawą indywidualną. To, w jaki sposób będziemy rozwijać swój sklep online również. W naszym przekonaniu warto zadbać o różne źródła ruchu, które w konsekwencji przełożą się na wyniki finansowe. Platforma IdoSell Shop (dawniej IAI) może przysporzyć kilku trudności w działaniach dążących do zwiększenia ruchu na stronie. To właśnie dlatego skorzystanie z pomocy specjalistów jest dobrym rozwiązaniem. Dzięki pracy z innymi sklepami działającymi na tej platformie jesteśmy w stanie wypracować własne rozwiązania, które przyniosą efekty dla wymagających marek.

Sprawdź, co możemy zaproponować Twojemu e-commerce.

Z chęcią wykorzystamy naszą wiedzę i doświadczenie.

#wiemyjak

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
3.5/5 (13)

Komentarze

Dodaj komentarz