Dlaczego potrzebujesz hashtagów?

Hashtagi

Era hashtagów w internecie rozpoczęła się na Twitterze, następnie hashtagi pojawiły się na Instagramie oraz coraz częściej znajdziemy je na Facebooku. Hashtagi używane w różnym celu i w różnej formie przez osoby indywidualne czy firmy na portalach społecznościowych, stały się sposobem komunikacji w społeczeństwie internetowym. Czy ma znaczenie jak ich używamy, kiedy i gdzie? Czy hashtagi są tak naprawdę nam potrzebne?

#cotojesthashtag?

Nazwa hashtag wzięła się z połączenia dwóch angielskich pojęć: hash – kratka, oraz tag – znacznik. Pierwszym portalem, na którym zaczęły pojawiać się hashtagi był Twitter, a następnie tą drogą zaczęły kroczyć inne portale społecznościowe. Dzięki hashtagom, zarówno firmy, jak i indywidualni użytkownicy internetu chcą poszerzać zasięg swoich postów wśród osób zainteresowanych daną tematyką. Jeśli Jan doda swoje zdjęcie na Intagramie przy nowym samochodzie to możliwe, że doda hashtag #nowysamochod. Z takiego samego hashtagu może skorzystać Skoda, która wprowadzi nowy model auta. Cel Jana jest bardzo podobny do celu salonu samochodowego, choć jednak trochę inny – dlaczego? Marka, która używa hashtagów chce dotrzeć już do konkretnej grupy docelowej. I tak np. Skoda używając hashtagu #nowysamochod prawdopodobnie chce dotrzeć do osób, których interesują auta z salonów, a nie auta eksploatowane wcześniej przez innych kierowców.

Używanie hashtagu może mieć inny cel niż rozszerzanie zasięgu postów. Jak widać podczas przeglądania różnych portali społecznościowych są różne szkoły korzystania z hashtagów. Jedni używają ich jak najwięcej w jednym poście by zwiększać zasięg, inny wykorzystują tylko jeden wybrany hashtag, by tylko z nim być kojarzonym, bez względu na zasięg. Jak jednak korzystać z hashtagów by wpisy w social media były atrakcyjne i przyjazne dla czytelników?

#budowaniehashtagów

Aby komunikacja przy pomocy hashtagów była zrozumiała i czytelna należy zwrócić uwagę na trzy podstawowe sprawy:

Po pierwsze – jak długi powinien być hashtag? Ważne jest by nie popadać z skrajności w skrajność jeśli chodzi o długości hashtagów. Nieprawidłowe będzie, #gdyjednymhashtagiembedziedlugiezdanieponiewazdlauzytkownikajesttonieczytelne. Pamiętaj jednak, że #nie #chodzi #też #o #to by #z #każdego #słowa, #z #każdego #spójnika #robić #osobny #hashtag. Gdy dodasz hashtagi do swojego wpisu na portalu społecznościowym to spójrz na niego oczami użytkownika. Jeśli hashtagi, które stworzysz będą nieczytelne to jednocześnie cały post stanie się nieatrakcyjny.

Po drugie – jakich hashtagów używać? Jeśli prowadzisz firmę i chcesz zwiększyć swój zasięg to przygotuj hashtagi już wcześniej i dobieraj odpowiednie do konkretnych wpisów na portalu społecznościowym. Wybierz jeden główny hashtag oraz kilka bardziej szczegółowych. Dzięki stworzeniu rodziny hashtagów, uzyskasz spójność wszystkich swoich wpisów i będziesz precyzyjniej zwiększał zasięg do swojej grupy docelowej.

Po trzecie – na co zwrócić uwagę podczas tworzenia hashtagów​? Przede wszystkim pamiętaj, że hashtagi powinny być łatwe do zapamiętania i powiązane z tym co rzeczywiście oferujesz. Precyzyjność przy korzystaniu z hashtagów jest bardzo ważna, ponieważ jeśli oferujesz usługi fryzjerskie w Krakowie to przemyśl czy #fryzjer jest dla Ciebie bardziej atrakcyjny i bardziej trafny czy jednak #fryzjerkrakow.

#socialmedia

Na ten moment Intagram najbardziej lubi hashtagi. Korzystanie z wielu różnych hashtagów na tym portalu społecznościowym na pewno zwiększy zasięg Twojego profilu. Twitter jest też dobrym miejscem na używanie hashtagów, jednak w tym przypadku więcej nie oznacza lepiej. Ze względu na większe ograniczenia znaków w pojedynczym wpisie, wstawianie hasha na Twiterze przed każdym słowem nie będzie dobrym pomysłem. Natomiast na Facebooku, który mimo że nie ma takich obostrzeń trzeba też rozsądnie podchodzić do ilości hashtagów. Facebook miał na celu pielęgnować relacje ludzi, znajomych, rodzin, a hashtagi pełnią zupełnie inną rolę.

#wiemyjak

Hashtagi pomagają zwiększać widoczność w internecie, a to już jest nasza specjalność. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na pozycjonowanie stron!

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem