Błędy na stronie, które mogą odstraszyć klientów Twojego sklepu internetowego

Błędy na stronie sklepu internetowego

Szukasz marketingowych rozwiązań dla swojej firmy?
#wiemyjak zrealizować Twoje biznesowe cele
POZNAJ Aktywny Model Rozliczeń Usług SEO & Ads

Prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś powiększyć swoje zyski? Udaje Ci się wygenerować ruch na stronie, jednak nie do końca wiesz czemu rozpływa on się w powietrzu, a po konwersji nie ma ani śladu? Bardzo możliwe, że na Twojej stronie znajdują się błędy, których możesz być nieświadomy.

Zapewne wiesz, jak wiele czynników może wpłynąć na zainteresowanie klienta Twoją ofertą i decyzję o zakupie. Wszystko zaczyna się od tego, momentu gdy klient do Ciebie trafia – niezależnie od tego, czy zadziałała przykładowo dobra reklama internetowa, czy możesz pochwalić się pozytywnymi opiniami, potencjalny klient wcześniej czy później znajdzie się w miejscu, gdzie będzie chciał dokonać zakupu lub się z Tobą skontaktować. Najczęściej jest to właśnie Twoja strona internetowa. Co zrobić, aby go na niej zatrzymać? Jakich błędów unikać? Sprawdź. #wiemyjak

Nieatrakcyjna strona internetowa

I to na pierwszy rzut oka. Nic tak nie odstraszy Twoich klientów jak nieczytelna, niezadbana i po prostu nieatrakcyjna strona internetowa. Tu wiele inspiracji może dać Ci prosta zasada – spróbuj postawić się na miejscu klienta i świeżym okiem spojrzeć na swoją stronę. Weź pod uwagę nawigację, intuicyjność, a nawet szafę graficzną, gdyż wszystko to może mieć wpływ na odbiór strony przez potencjalnych klientów i decyzję, czy kupi właśnie u Ciebie. Jeżeli będzie miał problem z odnalezieniem produktu którego szuka, również bardzo prawdopodobne, że szybko opuści stronę.

Niewłaściwe treści na stronie i brak zdjęć

Dotyczy to zarówno opisów produktów, jak i wszystkich innych tekstów, które znajdują się na Twojej stronie. Pamiętaj, że użytkownicy cenią sobie unikalne i wartościowe treści. Zadbaj o rzetelne opisy swoich produktów, a nie pożałujesz – nie kopiuj ich z innych stron, tylko stwórz swoje własne, pisane językiem korzyści tak aby były wyjątkowe i przyciągały uwagę. Staraj się również trzymać się zasad SEO podczas ich przygotowywania. Poprzez treści na stronie możesz zbudować wizerunek eksperta np. prowadząc bloga, co wzmocni Twój przekaż i wiarygodność. Nie da się ukryć jak wiele możesz zawdzięczać dobrej jakości zdjęciom, w końcu to one przyciągają uwagę i mogą zaważyć na decyzji o zakupie.

Brak optymalizacji procesu zakupowego

Dobrze przygotowany koszyk zakupowy to jeden z najistotniejszych elementów, który może być kluczowy w procesie zakupowym klienta. Dlatego należy starannie zadbać o jego strukturę i przetestować, które rozwiązania sprawdzają się najlepiej – ważne aby ścieżka zakupowa była jak najprostsza i szybka. Zbyt wiele rozpraszających elementów, niewidoczny przycisk CTA, czy bardzo długie formularze mogą odstraszyć klienta od przeprowadzenia transakcji. W wielu sklepach internetowych klienci często rezygnują z zakupu właśnie po zetknięciu z koszykiem zakupowym, który zamiast ułatwić proces zakupowy, zdecydowanie utrudnia sfinalizowanie transakcji. Klient może również zrezygnować z zakupu jeżeli nie znajdzie na stronie preferowanej możliwości zapłaty za towar.

Brak strony w wersji mobilnej

Wyobraźmy sobie, że klient już się o Tobie dowiedział i chce wejść na Twoją stronę korzystając ze smartfona (bo w końcu mobile to jeden z dominujących trendów), problem jednak w tym, że strona kompletnie nie jest dostosowana do jego urządzenia… Wiadomo, że wtedy wejdzie na stronę z której będzie mógł łatwo skorzystać za pośrednictwem swojego urządzenia. Trend mobile tylko nabiera tempa, więc żeby nie zostać w tyle jak najszybciej dostosuj swoją stronę i przygotuj wersję mobilną.

Utrudniony kontakt

Możliwość łatwego odnalezienia danych kontaktowych zdaje się być podstawą, nie zmienia to jednak faktu, że problem z ich odnalezieniem jest dość powszechny na stronach sklepów internetowych. To ogromny błąd – ukryte dane zniechęcą klienta do kontaktu, dlatego istotne jest, aby aktualne dane znajdowały się w widocznym miejscu i użytkownik nie musiał zastanawiać się, jak do nich dotrzeć. Klienta może odstraszyć zbyt długi formularz kontaktowy zawierający wiele niepotrzebnych pytań – za pomocą formularza użytkownik powinien otrzymać możliwość łatwego i szybkiego kontaktu.

Powyżej przedstawiliśmy wybrane błędy na stronach sklepów internetowych – nie należy jednak zapominać, że istnieje wiele innych elementów, które mogą wpłynąć na konwersję na Twojej stronie internetowej.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz