Real-time marketing – co zrobić, żeby zadziałał?

real-time marketing - ważne elementy

Pomysłowość w marketingu jest na wagę złota, jednak w dzisiejszym świecie coraz trudniej zostać zauważonym i faktycznie wyróżnić się na tle konkurencji. Marketerzy prześcigają się więc w wymyślaniu coraz to ciekawszych rozwiązań, aby zwrócić uwagę i przyciągnąć odbiorców. W tym celu korzystają często z niestandardowych metod, które mogą przybliżyć ich do sukcesu. Nie bez znaczenia pozostaje tu tzw. real-time marketing. Czym są takie działania i na co należy zwrócić uwagę przygotowując je w takiej formie? #wiemyjak

Uchwycenie idealnego momentu to podstawa real-time marketingu

Jak sama nazwa wskazuje, real-time marketing to błyskotliwe działanie promocyjne „tu i teraz”, będące reakcją na aktualne ciekawe wydarzenia. Wykorzystać można nagłe, niespodziewane sytuacje, jak i te, na które wszyscy czekają już od pewnego czasu, jak na przykład różne wydarzenia sportowe. Cały sęk tkwi w przygotowaniu odpowiedniego przekazu i opublikowanie go w adekwatnym momencie – kluczowe staje się zatem wyłapywanie wydarzeń, do których można się odnieść oraz szybka reakcja. Trudność tkwi nie tylko w ciągłym trzymaniu ręki na pulsie, ale i pomysłowym wykorzystaniu danego wydarzenia do stworzenia trafnego materiału, który zyska popularność. Obecnie na potrzeby real-time marketingu idealnie odpowiadają kanały social media, a w szczególności Twitter i Facebook – w końcu to za ich pośrednictwem można szybko i łatwo nawiązać kontakt z odbiorcami. Dodatkowo na portalach społecznościowych jest szansa na wirusowe rozprzestrzenienie się treści, na czym szczególnie zależy marketerom.

Jak wykorzystać DecoMorreno?

W sieci ostatnio jest naprawdę gorąco za sprawą kakao DecoMorreno, które stało się…. Książką! Jak do tego doszło? Wszystko za sprawą wpisu na jednej z Facebookowych grup, gdzie jedna z internautek zapytała: „czy znacie inne powieści tego autora?” załączając zdjęcie kakao, faktycznie przypominające okładkę książki. To wystarczyło, żeby internet oszalał na punkcie DecoMorreno, gdzie coraz częściej można natknąć się na wzmianki o tym „włoskim pisarzu” i wspomniane zdjęcie rozprzestrzenia się wiralowo. Właśnie na taki moment czekały marki – jest to świetna sytuacja inspirująca do działań real-time marketingowych. Refleksem wykazały się delikatesy Piotr i Paweł, umieszczając na swoim profilu zdjęcie prosto z półki sklepowej, gdzie wśród książek zagościł oczywiście bestseller Cacao DecoMorreno. Szybko zareagował również Tymbark, a oba posty zostały bardzo pozytywnie odebrane przez internautów.

Innym przykładem skutecznych działań real-time jest też wielokrotnie przytaczana (zresztą nie bez powodu), bardzo trafna reakcja Oreo podczas jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych w USA – Super Bowl 2013. Sytuacja była dość zaskakująca, bo nagle w trakcie finałowego meczu na stadionie zapanowała ciemność z powodu awarii elektryczności. Ten moment wykorzystała marka Oreo i szybko po tym zdarzeniu opublikowała na Twitterze zdjęcie ciastka z podpisem, że w ciemności nadal można jeść Oreo. To wywołało falę pozytywnych reakcji na społecznościówkach – obrazek został udostępniony tysiące razy i obecnie akcja uchodzi za wzór jeśli chodzi o real-time marketing.

Bez tego ani rusz!

Przede wszystkim bez dobrego pomysłu – o tym możemy Cię zapewnić, bo w tym przypadku błyskotliwy i trafny pomysł to podstawa. Przygotowując się do wdrożenia real-time marketingu warto również wcześniej w pewnym stopniu zaplanować ten „spontan” – zastanów się nad celem akcji, odpowiedniej komunikacji, a także reakcji na ewentualny negatywne opinie użytkowników. Nie obejdzie się również bez profili społecznościowych i odpowiedniej liczby fanów np. na Facebooku, bo w końcu najlepiej trafić do jak największego grona odbiorców. Oczywiście taki post można też promować różnymi drogami, aby powiększyć jego zasięg. Potencjał real-marketingu często wykorzystują większe firmy, ze względu na ogromne szerze fanów i szansę na wirusowe rozprzestrzenienie się treści, jednak przy dobrym pomyśle sprawdzić może się każdy. Istotą jest również pełna czujność i umiejętność wyboru odpowiedniego wydarzenia, które ma potencjał marketingowy.

Co zyskujesz wykorzystując real-time marketing?

Kiedy już uda Ci się stworzyć świetny pomysł real-time, który zadziała to korzyści takich działań może być sporo, a dotyczą one przede wszystkim zwiększenia rozpoznawalności marki. Treści, mknące wirusowo przez internet, mogą docierać do kolejnych internautów i przyczyniać się do zapamiętania marki i budowania jej pozytywnego wizerunku. To tak naprawdę dobry nośnik reklamowy zwiększający zainteresowanie marką i chęć skorzystania z jej usług. Istotna jest również forma przekazu – zabawna i trafna zmniejsza dystans między marką i jej odbiorcami, będąc dobrym polem do komunikacji.

Chcesz promować swoją firmę w internecie przy użyciu sprawdzonych metod? Skontaktuj się z nami w celu sprawdzenia oferty pozycjonowania stron.   >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Michał pisze:

    Dobry artykuł. Świetnie zrobione RTM może pomóc firmie w bardzo szybkim zdobyciu popularności a co ważniejsze rozpoznawalności.

  2. Aśka pisze:

    Słyszałam sporo o real-time marketingu. Mam jednak wrażenie,że największe korzyści mają z tego większe firmy,znane – przykładowo taka Coca cola, czy inne marki o których wspominacie w tekście. Ciężko wybić się nawet z bardzo ciekawym pomysłem gdy prowadzi się mniejszy biznes.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem