Wykreuj pozytywny wizerunek firmy dzięki 6 złotym zasadom

budowanie świadomości marki

Budowanie świadomości marki w sieci, czyli tak zwany e-branding to nie lada wyzwanie, wymagające dobrego planowania i wytrwałości – w końcu działania często należy realizować wielokanałowo i długofalowo. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych! Aby dopiąć swego należy poznać jednak kilka uniwersalnych zasad skutecznego budowania świadomości marki w internecie, których wdrożenie to już prosta ścieżka do sukcesu. Gdy chcemy zadbać o promocję firmy i swoich usług, nie możemy siedzieć z założonymi rękami, tylko wykorzystać każdy moment, aby zwiększać świadomość marki.

Nie ma Cię w internecie – nie istniejesz?

Dla każdego przedsiębiorcy jest już jasne, jak obecnie istotna staje się widoczność w internecie. Często mówi się więc, że jeśli naszej marki tam nie ma, to praktycznie nie istnieje. W końcu internet to świetne źródło dotarcia do potencjalnych klientów i zainteresowania ich swoją ofertą. Na samym początku prowadzenia działalności każdy przedsiębiorca powinien bardzo dokładnie przemyśleć nazwę swojej firmy, logo oraz identyfikację wizualną – każdy z tych elementów wpływa na rozpoznawalność marki i jej odbiór wśród potencjalnych klientów. Oczywiście budowanie świadomości marki to proces długotrwały, wymagający również odpowiedniej wiedzy przejawiającej się w realizacji odpowiednich działań. Aby nasza marka kojarzyła się dobrze, należy nieustannie dbać o jej wizerunek – poniżej przedstawiamy kilka złotych zasad skutecznego brandingu.

Twoja recepta na sukces – złote zasady

1. Ocena obecnej sytuacji i odpowiedni plan to podstawa. Najpierw zastanów się, jak oceniłbyś aktualną widoczność Twoje firmy w internecie? Czy próbujesz dotrzeć do swoich klientów wykorzystując wszystkie dostępne możliwości? Poznałeś już moc social media lub reklamy internetowej? Zobacz, czego Ci brakuje i rozplanuj swoje działania. Weź pod uwagę charakter Twojej branży i zastanów się, które kanały pomogą Ci w budowaniu świadomości swojej marki.

2. Nie zapominaj do kogo kierujesz swój przekaz. Bez określenia swojej grupy docelowej, Twoje wysiłki mogą pójść na marne, bo przecież tworzenie przekazu dla wszystkich, to jak tworzenie go dla nikogo. Musisz zastanowić się kto jest Twoim klientem i jakie drogi prowadzą do tego klienta. Od tego możesz uzależnić miejsce, gdzie możesz się reklamować i styl przekazu, jakim warto się posługiwać, aby oczywiście marka kojarzyła się w odpowiedni i pozytywny sposób.

3. Zwiększaj swoją widoczność. Korzystaj z odpowiednich narzędzi i metod promocji. W końcu budowanie świadomości marki to ciągła praca nad widocznością w internecie! Zastanów się, czy znasz potencjał dostępnych metod reklamowych, przykładowo takich jak Google AdWords? Niedawno pisaliśmy o tym, jak wartościowe może okazać się wykorzystanie sieci reklamowej Google do budowania świadomości marki, dzięki której możesz trafić bezpośrednio do swoich klientów docelowych. Nie zapominaj również o innych, równie cennych metodach takich jak pozycjonowanie stron, social media, content marketing, e-mail marketing, marketing wirusowy czy prowadzenie akcji marketingowych.

4. Zadbaj o stronę, niech stanie się Twoją wizytówką. Klienci mogą trafiać na Twoje reklamy, zainteresować się produktem/usługą, wejść na stronę i…. szybko zrezygnować z zakupu. Dlaczego? Nieintuicyjność, brak przejrzystości, nieaktualne informacje i ogólny chaos – to tylko niektóre elementy, które mogą zniechęcić potencjalnego klienta do zrealizowania transakcji. Pamiętaj, że atrakcyjna strona nie tylko go zachęci, ale również na dłużej pozostanie w jego pamięci i chętnie na nią wróci. Istotny jest również wybór dobre domeny internetowej zawierającą unikalną, ale chwytliwą nazwę, którą łatwo zapamiętać – najlepiej, gdyby występowała w niej nazwa firmy. Twoim atutem będzie także dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.

5. Klient nasz pan! Jest to stara zasada, ale jest zawsze na czasie i ciężko zaprzeczyć jej uniwersalności. Pracuj nad relacjami z klientami, spraw, aby byli w pełni zadowoleni z Twoich usług. Przez swoje podejście też kreujesz wizerunek – zostajesz pozytywnie zapamiętany, a dobre opinie wpłyną bezpośrednio na Twój wizerunek i będą w stanie przyciągnąć wielu potencjalnych klientów. Śledzenie opinii i wyciąganie właściwych wniosków dostarczy Ci wiedzy, co podoba się Twoim klientom, a co ich drażni – dzięki temu łatwo możesz planować przyszłe działania i spełnić oczekiwania Twojej grupy docelowej.

6. Dbaj o jakość. Możesz być widoczny w internecie, mieć atrakcyjną stronę i dobrze dobraną grupę docelową, jednak jeśli Twój produkt będzie kiepski jakościowo, Twoje wysiłki pójdą na marne. Zadbaj o to co sprzedajesz – aby zachować zgodność produktu/usługi z opisem i jakość jej wykonania. Wtedy masz możliwość zbudowania długotrwałej, pozytywnej relacji z klientem i zbudować wizerunek oparty na pozytywnych opiniach.

Budowanie świadomości marki to proces wymagający odpowiedniej wiedzy i zachowania spójności prowadzonych działań. Jest bardzo istotnym elementem prowadzenia działalności i realizowany dobrze, pomoże osiągnąć sukces. #wiemyjak

Nie wiesz jak zabrać się do marketingu internetowego? My doskonale wiemy jak zwiększać widoczność w internecie przy użyciu sprawdzonych metod. Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania stron >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem