Buduj świadomości marki z wykorzystaniem sieci reklamowej Google

Budowanie świadomości marki obecnie nie jest proste, jednak wdrażając odpowiednie działania można już po pewnym czasie obserwować pierwsze pozytywne efekty. Kluczem do sukcesu jest też odpowiednia promocja biznesu – jednym ze sposobów może być sieć reklamowa Google i wyświetlanie w niej reklam displayowych, co przeznaczone jest głównie dla przedsiębiorców którym zależy właśnie na budowaniu świadomości marki.

budowanie świadomości marki

Masz produkt, który zostawia konkurencję daleko w tyle? Super! Nie oznacza to jednak, że możesz siedzieć wygodnie w fotelu i palić najdroższe kubańskie cygara. Pamiętaj, nic się samo nie sprzeda. W czasach, gdy trzeba walczyć o klienta, przekonując go do słuszności wyboru, określenie „bezkonkurencyjny” nie istnieje. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, a doskonale wiem, że chcesz (bo kto wchodziłby na rynek bez planu podbicia świata?), musisz zadbać o markę. Kropka. Nie wiesz od czego zacząć? Zacznij budować świadomość marki i pamiętaj, by przekaz był spójny i przemyślany, kierowany do określonej grupy docelowej. Dziś chcę Ci pokazać, jak sieć reklamowa Google pomoże Ci w realizacji tego procesu.

Zastanów się kiedy znane marki docierają do Ciebie ze swoim przekazem. Czy robią to gdy oglądasz telewizję, grasz w gry bądź komunikujesz się ze znajomymi? Jasne. Każdy moment jest dobry, by zwiększać świadomość marki. Grunt, by wizerunek, nad którym pracujesz, był pozytywny, pozostawiał dobre wrażenie. Przede wszystkim jednak, by trafiał do kogo trzeba i wtedy kiedy trzeba. Sieć reklamowa Google, której dziś się przyjrzymy, pozwala docierać do potencjalnych klientów w odpowiednim miejscu i czasie, co pozwala na budowanie świadomości marki. A o to przecież chodzi. #wiemyjak

Sieć reklamowa Google czyli odkryj moc reklam displayowych

Google oferuje Ci możliwość skorzystania z dwóch sieci – wyszukiwania i reklamowej. Ta pierwsza to głównie komunikaty tekstowe. Sieć reklamowa oferuje dużo więcej. Dzięki niej będziesz mógł stworzyć przekaz nie tylko tekstowy. Do dyspozycji dostaniesz atrakcyjniejszą, łatwiej przyswajalną formę – kolorowe reklamy graficzne oraz filmy czy animacje, czyli reklamy multimedialne. Reklamy bazujące na obrazie to dużo lepszy wybór niż tekstowe, szczególnie wtedy, gdy chodzi o budowanie świadomości marki. Operując atrakcyjną dla oka grafiką czy filmem dużo łatwiej stworzysz więź emocjonalną, zbudujesz historię, która pozostanie w pamięci odbiorcy na długi czas.

W jaki sposób sieć reklamowa Google buduje świadomość marki?

Jeśli wystartujesz z kampanią w sieci reklamowej Google, której głównym celem będzie budowanie świadomości marki, możesz spodziewać się wielu korzyści. Forma ta pomoże Ci:

  • zwiększyć liczbę pozytywnych skojarzeń odbiorcy z marką,
  • poprawić przywiązanie do marki dzięki dotarciu do konkretnej grupy docelowej,
  • zintensyfikować kontakty klientów z marką,
  • zachęcić klientów do poszukiwania marki i oferowanych przez nią produktów.

Jak budować świadomość marki przez sieć reklamową Google?

Jak już wiesz, budowanie świadomości marki to przemyślany proces kierowany do konkretnej grupy docelowej. Narzędzie wykorzystywane w jego trakcie nie mogą być dobrane przypadkowo, muszą prowadzić do określonego celu. Wystrzegaj się działania „po omacku”. Sieć reklamowa Google pozwoli Ci kierować kampanię na konkretne miejsca docelowe. Działać tam, gdzie bywają Twoi odbiorcy docelowi.

Sporą zaletą sieci reklamowej Google są różne formaty reklam. Jak wspomniałem wyżej, do wybranej grupy docelowej będziesz mógł dotrzeć nie tylko słowem pisanym, ale również obrazem, który w dzisiejszych czasach jest dużo bardziej „chwytliwy”. A gdy już wybierzesz witryny, które pomogą Ci pokazać swoją markę, będziesz mógł posłużyć się strategią określania stawek CPM. W ten sposób ustalisz stawki na podstawie celów skuteczności wyznaczonych dla prowadzonej kampanii.

Jak sprawdzić skuteczność kampanii budującej świadomość marki?

Zasięg, częstotliwość, zaangażowanie i wyświetlenia – te cztery wartości są dla Ciebie najważniejsze, na nich powinieneś się skupić, gdy przejdziesz do etapu mierzenia świadomości marki. Zasięg przedstawi Ci konkretne dane odnośnie liczby użytkowników, do których dotarła Twoja reklama. Częstotliwość określi średnią liczbę wyświetleń reklamy konkretnemu użytkownikowi w jakimś czasie. Wyświetlenia, które zapewne śledzisz również w innych kampaniach, odpowiedzą Ci na pytanie, ilu klientów zobaczyło Twoją reklamę. Na koniec zostawiłem najistotniejszą z punktu sprzedażowego wartość – zaangażowanie klientów. Zbadasz je poprzez mierzenie konwersji, czyli wykonania zaplanowanych dla użytkownika działań.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja wpisu: 29/01/2016 oraz aktualizacja: 19/01/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. mariusz pisze:

      Trzeba pamiętać, że budowanie świadomości marki to nie tylko reklamy google, ale wiele różnych działań, ich kompleksowość wpływa na pozytywne postrzeganie marki. Mam na myśli m.in. odpowiednią nazwę i logo, przekaz, jakość i wiarygodność, a także wdrażanie różnych form promocji w sieci.