Jak zwiększyliśmy ilość transakcji na mobile o 176% dla plantica.pl dzięki analityce internetowej?

Firma: plantica.pl – sklep internetowy z branży akwarystycznej
Cel: poprawienie skuteczności strony mobilnej
Efekt: wzrost ilości transakcji na mobile o 176% dzięki analityce internetowej

plantica-pl-strona-internetowa

Pan Andrzej Gorzawski, właściciel sklepu plantica.pl:Cieszymy się z osiągniętych wyników, wzrost sprzedaży jest ważny w naszej działalności, a współpraca z EACTIVE pomaga nam w rozwoju firmy. Ważne jest dla mnie również wspólne ustalanie, które zmiany zostaną wprowadzane na mojej stronie.”

Nasi specjaliści analityki internetowej prowadzili działania dla naszego klienta w ramach usługi pozycjonowania. Szczególny nacisk w ostatnich działaniach został położony na poprawę skuteczności wersji mobilnej witryny. Prace nad stroną klienta przyniosły efekty w postaci wzrostu liczby transakcji176% na urządzeniach mobilnych, a także zwiększenie liczby użytkowników106%. Dodatkowo, na desktop, ilość transakcji wzrosła o 63%, a liczba użytkowników o 55%.

Plantica.pl to sklep internetowy oferujący wiele produktów akwarystycznych, niezbędnych do stworzenia czy utrzymania akwarium. Oferują fachowe wsparcie, specjalistyczne doradztwo oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych ze skompletowaniem sprzętu i prowadzeniem akwarium. Nasz sklep powstał z pasji do akwarystyki, a klient jest dla nas najważniejszy – podkreśla Pan Andrzej Gorzawski, właściciel sklepu. – Nasi klienci na stronie sklepu internetowego mogą wybierać spośród bogatego asortymentu, dlatego zależy nam na funkcjonalności naszej strony i ciągłej poprawie jej skuteczności, tak żeby spełnić oczekiwania użytkowników, poszukujących przedmiotów i akcesoriów pomocnych w prowadzeniu akwarium.

Porównując okres od maja do września 2018 do tego samego okresu roku ubiegłego, dzięki wprowadzonym zmianom:

WERSJA MOBILNA:

liczba TRANSAKCJI wzrosła o 176,06%

liczba UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 106,56%

PRZYCHODY wzrosły o 111,82%

liczba SESJI wzrosła o 111,90%

WERSJA DESKTOP:

liczba TRANSAKCJI wzrosła o 63,88%

liczba UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 55,36%

PRZYCHODY wzrosły o 53,36%

liczba SESJI wzrosła o 42,41%

Analiza strony klienta

Nasi specjaliści cały czas pracują nad poprawą skuteczności strony internetowej plantica.pl, zarówno wersji desktopowej jak i wersji mobilnej. Chcąc ustalić, jakie zmiany konieczne są do wprowadzenia, nasi specjaliści postanowili wytypować najważniejsze miejsca na stronie, wymagające usprawnień. #wiemyjak

click maps - plantica

W tym celu zostały wykorzystane click maps, dostępne w ramach narzędzia Yandex Metrica. Pokazało to obszary, w które najczęściej klikali użytkownicy, co widać na powyższym screenie strony. W ten sposób, takie elementy jak: duża grafika, olbrzymie logo oraz boxy i podwójne menu – zostały wytypowane do zmiany. Zostały przeprowadzone również testy A/B, żeby wytypować jak najlepszą wersję strony do wprowadzenia.

Wersja testowa – strona główna desktop:

Makieta plantici wersja testowa

Powyższa wersja testowa została zarekomendowana przez naszych specjalistów do wprowadzenia w celu poprawy skuteczności serwisu. Dodatkowo zastosowanie nowej wersji strony miało pokazać zachowania użytkowników, dzięki czemu można było podjąć dalsze decyzje co do podstron katalogowych i podstron produktowych. Co ważne, wnioski wyciągnięte z analizy desktopowej wersji strony, pozwoliły również na wprowadzenie udoskonaleń na mobile.

Testowanie rozwiązań

Nasi specjaliści testowali następujące rozwiązania:

  • DZIAŁANIE: usunięcie mało istotnych kategorii w głównym menu,
    CEL: poprawa nawigacji poprzez uwidocznienie kategorii produktów w ramach menu znajdującego się z lewej strony;
  • DZIAŁANIE: usunięcie tła w górnej części serwisu,
    CEL: poprawa widoczności elementów znajdujących się w dolnej części strony;
  • DZIAŁANIE: przeniesienie boxów: dotpay, rzetelna firma, opineo, płatności payu na stronę główną serwisu,
    CEL: zwiększenie wiarygodności serwisu;
  • DZIAŁANIE: zaznaczenie białym kolorem ramki dla kategorii produktowych po lewej stronie serwisu
    CEL:  polepszenie widoczności kategorii produktowych;
  • DZIAŁANIE: usunięcie boxów i trzeciego menu,
    CEL: usunięcie, zgodnie z analizą przy pomocy narzędzia Yandex Metrica, praktycznie nieklikalnych elementów;

Jak pokazały testy, nowa wersja strony była w stanie osiągnąć znaczne lepsze efekty, co do liczby odsłon czy co do liczby transakcji. Dzięki przeprowadzeniu takich testów, nasi specjaliści udowodnili, że ich zalecenia są dobre i przyniosą zadowalające dla klienta rezultaty. Potwierdzeniem są ostatecznie uzyskane wyniki, dokonane po wprowadzeniu zmian, prezentowane poniżej.

Wyniki po wprowadzeniu zmian:

Ostatecznie, wprowadzone zmiany przyniosły następujące rezultaty:

Zmiany na desktop:
desktop-planica-pl-wyniki
Źródło: Google Analytics

Zmiany na mobile:
mobile-planica-pl-wyniki
Źródło: Google Analytics

Powyższe wyniki porównują okres funkcjonowania wersji strony, przygotowanej przez naszych specjalistów z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jak widzimy, dla wersji mobilnej nastąpił wzrost liczby użytkowników106,56%, wzrost liczby transakcji176,06%, a także wzrost przychodów111,82%. Warto również zwrócić uwagę na współczynnik konwersji e-commerce, który bierze pod uwagę liczbę konwersji w stosunku do liczby wygenerowanych sesji. Jak widać, w przypadku mobile poprawił się o 30,08%Cieszymy się z osiągniętych wyników – mówi Pan Andrzej Gorzawski – wzrost sprzedaży jest ważny w naszej działalności, a współpraca z EACTIVE pomaga nam w rozwoju firmy. Ważne jest dla mnie również wspólne ustalanie, które zmiany zostaną wprowadzane na mojej stronie. Praca nad serwisem pod kątem analityki internetowej dała efekt w postaci właśnie podniesienia współczynnika konwersji e-commerce, dzięki czemu nastąpił wzrost sprzedaży. Jest to potwierdzenie, że warto dbać o strony mobilne, ponieważ dobrze przygotowane są w stanie wygenerować ruch i poprawić przychody firmy. W czasach, kiedy coraz więcej użytkowników internetu korzysta z urządzeń mobilnych nie można lekceważyć tych kwestii, szczególnie przy działalności e-commerce.

#wiemyjak POPRAWIĆ SKUTECZNOŚĆ TWOJEJ STRONY

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

26/10/2018
Mateusz Sipa, Iga Katulska

Ocena artykułu:
4.7/5, głosów: 16

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Wiktor pisze:

    O tym jak ważna jest strona mobilna słyszy się wszędzie. Ciekawe case study. Widać, że dobrze przeprowadzone działania mogą dać fajny efekt. Pozdrawiam :)

  2. Dawid pisze:

    Prowadzę sklep internetowy i wiem, że czasami przekonanie się do proponowanych przez agencje zmian, zwłaszcza tych dotyczących wyglądu bywa trudne… Warto poświęcić jednak na to czas jeżeli będą takie efekty.

  3. Alicja pisze:

    Ciekawy case, jak widać wygląd strony i umieszczenie poszczególnych elementów to nie tylko wizja twórcy :) ale przekłada się też na realne wyniki finansowe

  4. Tomek pisze:

    Z analizy strony można się wiele dowiedzieć a przełożenie informacji na praktykę też nie jest łatwym procesem. Gratuluję wyników. Ciekawy artykuł.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to