Jak zwiększyliśmy ilość transakcji na mobile o 176% dla plantica.pl w ramach projektu optymalizacji konwersji?

Firma: plantica.pl – sklep internetowy z branży akwarystycznej
Cel: Poprawienie skuteczności strony mobilnej
Efekt: Wzrost ilości transakcji na mobile o 176% dzięki optymalizacji konwersji
Usługa: Projekt optymalizacji konwersji oraz Pozycjonowanie stron

casestudy-eactive-plantica-2-1

Pan Andrzej Gorzawski, właściciel sklepu plantica.pl:Cieszymy się z osiągniętych wyników, wzrost sprzedaży jest ważny w naszej działalności, a współpraca z EACTIVE pomaga nam w rozwoju firmy. Ważne jest dla mnie również wspólne ustalanie, które zmiany zostaną wprowadzane na mojej stronie.”

Nasi specjaliści analityki internetowej oraz UX prowadzili działania dla naszego klienta. Szczególny nacisk w ostatnich działaniach został położony na poprawę skuteczności wersji mobilnej witryny. Prace nad stroną klienta przyniosły efekty w postaci wzrostu liczby transakcji176% na urządzeniach mobilnych, a także zwiększenie liczby użytkowników106%. Dodatkowo, na desktop, ilość transakcji wzrosła o 63%, a liczba użytkowników o 55%.

plantica-pl-strona-internetowa

Plantica.pl to sklep internetowy oferujący wiele produktów akwarystycznych, niezbędnych do stworzenia czy utrzymania akwarium. Oferują fachowe wsparcie, specjalistyczne doradztwo oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych ze skompletowaniem sprzętu i prowadzeniem akwarium. Nasz sklep powstał z pasji do akwarystyki, a klient jest dla nas najważniejszy – podkreśla Pan Andrzej Gorzawski, właściciel sklepu. – Nasi klienci na stronie sklepu internetowego mogą wybierać spośród bogatego asortymentu, dlatego zależy nam na funkcjonalności naszej strony i ciągłej poprawie jej skuteczności, tak żeby spełnić oczekiwania użytkowników, poszukujących przedmiotów i akcesoriów pomocnych w prowadzeniu akwarium.
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Porównując okres od maja do września 2018 do tego samego okresu roku ubiegłego, dzięki wprowadzonym zmianom:

WERSJA MOBILNA:

liczba TRANSAKCJI wzrosła o 176,06%

liczba UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 106,56%

PRZYCHODY wzrosły o 111,82%

liczba SESJI wzrosła o 111,90%

WERSJA DESKTOP:

liczba TRANSAKCJI wzrosła o 63,88%

liczba UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 55,36%

PRZYCHODY wzrosły o 53,36%

liczba SESJI wzrosła o 42,41%

Analiza strony klienta

Nasi specjaliści UX cały czas pracują nad poprawą skuteczności strony internetowej plantica.pl, zarówno wersji desktopowej jak i wersji mobilnej. Chcąc ustalić, jakie zmiany konieczne są do wprowadzenia, nasi specjaliści postanowili wytypować najważniejsze miejsca na stronie, wymagające usprawnień. #wiemyjak

click maps - plantica

W tym celu zostały wykorzystane click maps, dostępne w ramach narzędzia Yandex Metrica. Pokazało to obszary, w które najczęściej klikali użytkownicy, co widać na powyższym screenie strony. W ten sposób, takie elementy jak: duża grafika, olbrzymie logo oraz boxy i podwójne menu – zostały wytypowane do zmiany. Zostały przeprowadzone również testy A/B, żeby wytypować jak najlepszą wersję strony do wprowadzenia.

Wersja testowa – strona główna desktop:

Makieta plantici wersja testowa

Powyższa wersja testowa została zarekomendowana przez naszych specjalistów do wprowadzenia w celu poprawy skuteczności serwisu. Dodatkowo zastosowanie nowej wersji strony miało pokazać zachowania użytkowników, dzięki czemu można było podjąć dalsze decyzje co do podstron katalogowych i podstron produktowych. Co ważne, wnioski wyciągnięte z analizy desktopowej wersji strony, pozwoliły również na wprowadzenie udoskonaleń na mobile.

Testowanie rozwiązań

Nasi specjaliści testowali następujące rozwiązania:

  • DZIAŁANIE: usunięcie mało istotnych kategorii w głównym menu,
    CEL: poprawa nawigacji poprzez uwidocznienie kategorii produktów w ramach menu znajdującego się z lewej strony;
  • DZIAŁANIE: usunięcie tła w górnej części serwisu,
    CEL: poprawa widoczności elementów znajdujących się w dolnej części strony;
  • DZIAŁANIE: przeniesienie boxów: dotpay, rzetelna firma, opineo, płatności payu na stronę główną serwisu,
    CEL: zwiększenie wiarygodności serwisu;
  • DZIAŁANIE: zaznaczenie białym kolorem ramki dla kategorii produktowych po lewej stronie serwisu
    CEL:  polepszenie widoczności kategorii produktowych;
  • DZIAŁANIE: usunięcie boxów i trzeciego menu,
    CEL: usunięcie, zgodnie z analizą przy pomocy narzędzia Yandex Metrica, praktycznie nieklikalnych elementów;

Jak pokazały testy, nowa wersja strony była w stanie osiągnąć znaczne lepsze efekty, co do liczby odsłon czy co do liczby transakcji. Dzięki przeprowadzeniu takich testów nasi specjaliści udowodnili, że ich zalecenia są dobre i przyniosą zadowalające dla klienta rezultaty. Potwierdzeniem są ostatecznie uzyskane wyniki, dokonane po wprowadzeniu zmian, prezentowane poniżej.

Wyniki po wprowadzeniu zmian:

Ostatecznie, wprowadzone zmiany przyniosły następujące rezultaty:

Zmiany na desktop:
desktop-planica-pl-wyniki
Źródło: Google Analytics

Zmiany na mobile:
mobile-planica-pl-wyniki
Źródło: Google Analytics

Powyższe wyniki porównują okres funkcjonowania wersji strony, przygotowanej przez naszych specjalistów z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jak widzimy, dla wersji mobilnej nastąpił wzrost liczby użytkowników106,56%, wzrost liczby transakcji176,06%, a także wzrost przychodów111,82%. Warto również zwrócić uwagę na współczynnik konwersji e-commerce, który bierze pod uwagę liczbę konwersji w stosunku do liczby wygenerowanych sesji. Jak widać, w przypadku mobile poprawił się o 30,08%Cieszymy się z osiągniętych wyników – mówi Pan Andrzej Gorzawski – wzrost sprzedaży jest ważny w naszej działalności, a współpraca z EACTIVE pomaga nam w rozwoju firmy. Ważne jest dla mnie również wspólne ustalanie, które zmiany zostaną wprowadzane na mojej stronie. Praca nad serwisem pod kątem analityki internetowej dała efekt w postaci właśnie podniesienia współczynnika konwersji e-commerce, dzięki czemu nastąpił wzrost sprzedaży. Jest to potwierdzenie, że warto dbać o strony mobilne, ponieważ dobrze przygotowane są w stanie wygenerować ruch i poprawić przychody firmy. W czasach, kiedy coraz więcej użytkowników internetu korzysta z urządzeń mobilnych, nie można lekceważyć tych kwestii, szczególnie przy działalności e-commerce.

#wiemyjak POPRAWIĆ SKUTECZNOŚĆ TWOJEJ STRONY

Ocena artykułu:
4.7/5 (16)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Wiktor pisze:

    O tym jak ważna jest strona mobilna słyszy się wszędzie. Ciekawe case study. Widać, że dobrze przeprowadzone działania mogą dać fajny efekt. Pozdrawiam :)

  2. Dawid pisze:

    Prowadzę sklep internetowy i wiem, że czasami przekonanie się do proponowanych przez agencje zmian, zwłaszcza tych dotyczących wyglądu bywa trudne… Warto poświęcić jednak na to czas jeżeli będą takie efekty.

  3. Alicja pisze:

    Ciekawy case, jak widać wygląd strony i umieszczenie poszczególnych elementów to nie tylko wizja twórcy :) ale przekłada się też na realne wyniki finansowe

  4. Tomek pisze:

    Z analizy strony można się wiele dowiedzieć a przełożenie informacji na praktykę też nie jest łatwym procesem. Gratuluję wyników. Ciekawy artykuł.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem