Jak zwiększyliśmy widoczność o 1266% dla specialfitness.pl dzięki pozycjonowaniu?

Firma: specialfitness.pl – sklep internetowy z branży sportowej
Efekt: wzrost widoczności o 1266% dzięki pozycjonowaniu

screen-specialfitness-pl
Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jeżeli wśród Was są osoby mające do czynienia z tego rodzaju działalnością, na pewno zdajecie sobie sprawę z możliwości, ale i zagrożeń jakie niesie za sobą ten biznes. Zapewne wielu z nas potwierdzi, że podstawowym celem istnienia sklepu internetowego jest sprzedaż. Jak zatem sprawić, żeby przyciągnąć klientów i przekonać ich do zakupu naszych produktów? Dla naszego klienta specialfitness.pl w ramach usługi pozycjonowania zwiększyliśmy widoczność strony1266%. Poniższe case study ma na celu pokazać, że dzięki pozycjonowaniu można wpłynąć w dobry sposób na funkcjonowanie sklepu internetowego, ale także uświadomić, że pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, który wymaga ciągłej pracy nad stroną, wprowadzania zmian i udoskonaleń.
#wiemyjak

Początki współpracy

Z naszym klientem, specialfitness.pl rozpoczęliśmy współpracę w październiku 2016 roku. Specialfitness.pl to sklep z branży sportowej, specjalizujący się w sprzedaży wysokiej jakości sprzętu siłowego i fitness. Prowadzą sprzedaż dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Jak podkreśla Pan Krzysztof Kuźniar, właściciel specialfitness.pl – Zainwestowanie w pozycjonowanie było kolejnym krokiem w rozwoju działalności i sposobem na zdobycie nowych klientów. Dla mojej firmy ważne jest ciągłe doskonalenie, tym bardziej stawiamy na innowacyjność oraz wysoką jakość naszych usług. Naszym celem jest zapewnienie każdemu możliwości wyposażenia swojej siłowni w profesjonalny sprzęt.

Analiza strony przeprowadzona przez naszych specjalistów wykazała kilka problemów. Do najważniejszych można zaliczyć słaby profil linków, a także występowanie na stronie wirusa.

W początkach współpracy skupiono się na usunięciu wirusa ze strony. Po przeprowadzeniu szczegółowego audytu on-site poprawiono m.in. przekierowania 302 oraz wytypowano strony do usunięcia z indeksu. Natomiast audyt off-site wskazał, które linki należy zgłosić w pliku Disavow do usunięcia. Jak podkreślali nasi specjaliści, audyt wykazał, że większość linków prowadząca do strony naszego klienta naruszała wskazówki jakościowe Google. Wykonanie i wgranie pliku Disavow w narzędziach dla webmasterów miało na celu zabezpieczenie strony przed dostaniem kary od Google Search Quality Team.

Porównując okres od października 2017 do czerwca 2018 roku do tego samego okresu roku ubiegłego, dzięki wprowadzonym zmianom :

RUCH ORGANICZNY wzrósł o 199%

liczba nowych UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 176%

Po roku współpracy z klientem :

WIDOCZNOŚĆ TOP10 wzrosła o 600%

Od początku współpracy z klientem :

WIDOCZNOŚĆ TOP10 wzrosła o 1266%

Kolejne działania

Dalsze miesiące współpracy skupiały się na poprawie Pagespeed Insights, UX oraz optymalizacji. Po rocznej pracy nad serwisem zoptymalizowane zostały wszystkie podstrony. Warto zwrócić uwagę na optymalizację, która skupiła się na wprowadzeniu nowych tekstów i przeredagowaniu już istniejących. Wprowadzona optymalizacja tekstowa na każdej podstronie pozwoliła na dobre ustrukturyzowanie strony. Przełożyło się to również na wzrost na każdej z kategorii serwisu, dzięki czemu poprawiła się ogólna widoczność serwisu. Szczególnie ważne z perspektywy klienta było również uwzględnienie w optymalizacji fraz, które klient określił jako priorytetowe.

W kolejnych pracach nad stroną klienta poprawiono breadcrumbs, zoptymalizowano nagłówki a także meta-tagi. Na uwagę zasługują także działania prowadzone w pierwszym kwartale 2018 roku. Nasi specjaliści skupili się przede wszystkim na optymalizacji technicznej serwisu. Wprowadzone działania miały na celu dostosować serwis do specyfiki jego funkcjonowania. Z racji częstych zmian asortymentu i usuwania ze strony produktów konieczne było wprowadzenie przekierowań. Dodatkowo cały czas przeprowadzana jest optymalizacja treści na stronie, tworzone są bardziej rozbudowanych treści, a także analizowane są treści blogowe na serwisie klienta.

Efekty prowadzonych działań

Widoczność

Na poniższym wykresie został zaznaczony początek naszej współpracy z specialfitness.pl W październiku 2016 widoczność serwisu wyglądała następująco:

TOP3: 0 TOP10: 15
widocznosc-specialfitness-pazdziernik-2016
Źródło: SENUTO

Po roku współpracy można zauważyć już efekty działań prowadzonych przez naszych specjalistów. W październiku 2017 widoczność serwisu była na poziomie:

TOP3: 13 TOP10: 102
widocznosc-specialfitness-pazdziernik-2017
Źródło: SENUTO

Podsumowując roczną współpracę widzimy wzrost widoczności serwisu. Po roku współpracy widoczność w TOP10 wzrosła o 600%. Jak wspomnieliśmy na początku tego case study pozycjonowanie jest długotrwałym procesem. Po roku naszej współpracy można zauważyć już zadowalające efekty, jednak ważne jest żeby stale pracować nad wzrostem widoczności serwisu.

Poniższy wykres przedstawia wyniki z bieżącego miesiąca. W czerwcu 2018 roku widoczność serwisu przedstawia się następująco:

TOP3: 27 TOP10: 205
widocznosc-specialfitness-czerwiec-2018
Źródło: SENUTO
Podsumowując cały okres naszej współpracy z klientem można zauważyć, że widoczność w TOP10 wzrosła o 1266%.

Liczba użytkowników

O skuteczności działań z zakresu pozycjonowania świadczy również wzrost liczby użytkowników. Dla sklepu internetowego jest bardzo ważne, żeby pozyskiwać nowych użytkowników, którzy mogą dokonać zakupu i tym samym zrealizować cel sklepu. Od początku naszej współpracy wzrost liczby użytkowników wyglądał następująco:
wzrost-liczby-uzytkownikow-od-poczatku-wspolpracy-specialfitness
Źródło: Google Analytics

Ponieważ ze specialfitness.pl współpracujemy już dwa lata, możemy porównać jak nasze działania wpłynęły na funkcjonowanie sklepu w poszczególnych latach współpracy
porownanie-liczby-uzytkownikow-specialfitness
Źródło: Google Analytics

Dane z Google Analytics pokazują również liczbowe wyniki prowadzonych przez naszych specjalistów działań.
porownanie-liczby-uzytkownikow-specialfitness-tabela
Źródło: Google Analytics

Podsumowanie

Prawie dwuletnia współpraca i praca nad serwisem internetowym naszego klienta przyczyniły się do wzrostu ruchu199%, wzrostu widoczności, a także do wzrostu liczby nowych użytkowników176%. Wyniki jakie osiągnęliśmy są na prawdę zadowalające, a cały czas dążymy do poprawy widoczności i ruchu na stronie – mówi Pan Krzysztof Kuźniar – Dodam jeszcze, że doceniam podejście EACTIVE do obsługi klienta, a merytoryczne wyjaśnianie niezrozumiałych spraw rozwiewały moje wszelkie wątpliwości. Pamiętajmy, że prowadzenie działań z zakresu pozycjonowania wymaga solidnej analizy strony na początku współpracy. W późniejszej pracy nad serwisem istotna jest jego optymalizacja, zarówno techniczna jak i treści umieszczanych na stronie. Warto również pamiętać, że jeżeli chcemy poprawić widoczność strony w wyszukiwarce, należy kontrolować wprowadzane zmiany i poświęcić czas na ciągłe udoskonalanie naszego serwisu.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

26/06/2018
Jakub Urbanek, Iga Katulska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to