Jak zwiększyliśmy liczbę fanów o 175,46% dla fanpage’a SIEGENIA-Group Polska dzięki Facebook Ads?

W funkcjonowaniu firmy ważne jest skuteczne łączenie różnych obszarów jej obecności w internecie. Strona internetowa to podstawa, ale ważne jest też wsparcie mediów społecznościowych. Dla naszego klienta Siegenia prowadziliśmy działania z zakresu Facebook Ads. Celem naszych działań było wzmocnienie fanpage’a firmy: SIEGENIA – Group Polska, co miało przełożyć się również na zwiększenie ruchu na stronie, a także zwiększenie świadomości o marce wśród jej potencjalnych klientów. #wiemyjak

Wzrost liczby fanów - Facebook Ads - case study

Siegenia to nowoczesna międzynarodowa firma zajmująca się produkcją najwyższej jakości okuć okiennych i drzwiowych. Ideą marki jest zapewnianie komfortowej przestrzeni, w której każdy może poczuć się swobodnie i bezpiecznie. Siegenia stawia przede wszystkim na rozwiązania inteligentne, które zmieniają codzienne życie na lepsze. Marka w Polsce posiada zakład produkcyjny natomiast sprzedaż prowadzona jest za pomocą ogólnopolskiej sieci sprzedaży.

Beata Fiedosichin, Sprzedaż i Marketing SIEGENIA GROUP: To raczej oczywiste, że w erze smartfonów i tabletów – medium, w którym firmy chcą być widoczne jest internet. Ale to, że wszyscy z niego korzystamy nie znaczy, że każdy z nas jest ekspertem, który potrafi zainteresować odbiorców i przyciągnąć klientów odpowiednim działaniem. A tacy właśnie są profesjonaliści z EACTIVE, którzy wiedzą jak dostępne narzędzia i możliwości przekuć na sukces w biznesie. A przy tym to po prostu sympatyczni ludzie, na których można polegać przy współpracy.

W wyniku prowadzonych działań:

liczba fanów wzrosła o 175,46%
ok. 30% ruchu na stronie pochodzi z Facebooka*

*wg danych z Google Analytics (mierzone są dane tylko na temat użytkowników, którzy wyrazili zgodę na zbieranie plików cookies)

Wstępne założenia

Głównym oczekiwaniem klienta wobec naszej agencji jest wypromowanie idei komfortowego wnętrza, nowoczesnych produktów marki, które mają wpływ na codzienne życie, a także zwiększenie świadomości marki na Polskim rynku. Tego typu działania mają mieć także bezpośredni wpływ na sprzedaż i zainteresowanie marką u przedstawicieli handlowych.

Cele kampanii:

  • dotarcie z przekazem reklamowym do nowych odbiorców,
  • zainteresowanie ofertą i rozwiązaniami Siegenia nowych użytkowników,
  • pozyskanie nowych użytkowników serwisu internetowego marki,
  • zachęcenie społeczności do wejścia w interakcję z marką (komentarze, polubienia, wiadomości),
  • pozyskanie nowych fanów na fanpage’a marki na Facebooku,
  • poszerzenie zasięgu oraz świadomości marki wśród społeczności Facebooka.

Strategia działania

Marka Siegenia oferuje przede wszystkim nowoczesne, inteligentne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo, komfort, swobodę i funkcjonalność w domach swoich klientów. Produkty te charakteryzują się wysoką jakością wykonania i są idealnym rozwiązaniem do smart domów czyli przestrzeni, nad którą mieszkaniec ma pełną kontrolę nawet w chwili gdy w niej fizycznie nie przebywa.

Przygotowując strategię dla marki Siegenia wcieliliśmy się w rolę osoby, która w najbliższym czasie rozpocznie budowę swojego domu. Zrozumieliśmy dzięki temu, że zazwyczaj tego typu przedsięwzięcie jest spełnieniem marzenia i jednym z życiowych celów. Taka przestrzeń ma zapewnić bezpieczeństwo całej rodzinie. Dom ten ma być miejscem, które zapewnia komfort i swobodę, w którym każdy jest szczęśliwy i nie ma żadnych czynników wprowadzających negatywne emocje. I to właśnie na te walory postanowiliśmy zwrócić szczególną uwagę w naszych komunikatach reklamowych. Natomiast aby dotrzeć do osób, które mają tego typu potrzeby, zdecydowaliśmy się wybrać kilka różnych form reklamy, w tym Facebook Ads.

Grupa docelowa kampanii

Nasze kampanie FB Ads skierowaliśmy do różnych grup odbiorców, w tym między innymi do osób, które w ostatnim czasie interesowały się rozwiązaniami dla domów, nieruchomościami, projektami budowlanymi, a także do młodych małżeństw. Oprócz tego osobne reklamy zostały skierowane do architektów, budowlańców czy osób zajmujących się na co dzień nieruchomościami. Zdecydowaliśmy się na taki krok, ponieważ to właśnie te osoby zazwyczaj pełnią funkcję doradców, a ich zdanie i rekomendacje są bardzo cenne dla ich klientów.

Przekaz reklamowy

Przekazy reklamowe dostosowywane są natomiast do bieżących okazji i wydarzeń tak, aby ich aktualny charakter zachęcał użytkowników do wejścia w interakcję z marką. Nawiązujemy tam także do produktów marki Siegenia oraz ich kluczowych cech. Aby na bieżąco aktywizować osoby, które już lubią fanpage marki promujemy wśród nich bieżące posty.

Efekty prowadzonych działań

Kampania Facebook Ads, prowadzona dla naszego klienta trwała 7 miesięcy (od sierpnia 2018 do lutego 2019). Nasze działania doprowadziły do zwiększenia fanów strony na Facebooku i wygenerowania ruchu na stronie internetowej, co było też głównymi założeniami kampanii. Podsumowując, liczba fanów wzrosła o 175,46% (z 436 do 1201), natomiast już po starcie kampanii 30% ruchu na stronie pochodziło z Facebooka (wg danych z Google Analytics), co było sukcesem, ponieważ początkowo Facebook nie generował żadnego ruchu na stronie.

Koszty kampanii były cały czas optymalizowane

  • Obniżenie kosztu za like o 21,35%
    W pierwszej fazie kampanii, której celem było zbieranie polubień strony, koszt za like wynosił 1,78 PLN. W drugiej fazie 1,40 PLN.
  • Obniżenie CPC o 73,84%
    Początkowy koszt kliknięcia (CPC) wynosił 1,72 PLN natomiast udało się go obniżyć do 0,45 PLN.

Zasięg kampanii

  • Z przekazami reklamowymi dotarliśmy do 650 945 osób, które pasowały do naszych grup odbiorców.
  • Reklamy uzyskały łącznie 2 841 388 wyświetleń.
  • Pozyskaliśmy 765 nowych fanów marki wydając średnio 1,50 PLN na polubienie.
  • Ponad 15 500 wyświetleń reklamy zakończyło się przejściem na stronę firmy. Średnio przejście na stronę kosztowało 0,69 PLN.
  • Reklamy były także chętnie udostępniane dalej (50 udostępnień).
  • Ponad 400 osób pozostawiło pod reklamą reakcję.

Przykładowa reklama w ramach kampanii dla naszego klienta:

Siegenia-Group Polska - przyklad reklamy na Facebooku

Jeżeli chcesz rozwinąć swój fanpage i wykorzystać potencjał Facebook Ads – zapraszamy do kontaktu z nami!

Ocena artykułu:
4.8/5 (29)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Karolina pisze:

    Ciekawe case study. Chyba dosyć ciężka branża do reklamowania na facebooku, a jak widać są efekty!

  2. Emil pisze:

    Plus za tak szczegółowe dane i statystyki. Gratuluję efektów :)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem