WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Jak zwiększyliśmy liczbę fanów o 175,46% dla fanpage’a SIEGENIA-Group Polska dzięki Facebook Ads?

W funkcjonowaniu firmy ważne jest skuteczne łączenie różnych obszarów jej obecności w internecie. Strona internetowa to podstawa, ale ważne jest też wsparcie mediów społecznościowych. Dla naszego klienta Siegenia prowadziliśmy działania z zakresu Facebook Ads. Celem naszych działań było wzmocnienie fanpage’a firmy: SIEGENIA – Group Polska, co miało przełożyć się również na zwiększenie ruchu na stronie, a także zwiększenie świadomości o marce wśród jej potencjalnych klientów. #wiemyjak

Wzrost liczby fanów - Facebook Ads - case study

Siegenia to nowoczesna międzynarodowa firma zajmująca się produkcją najwyższej jakości okuć okiennych i drzwiowych. Ideą marki jest zapewnianie komfortowej przestrzeni, w której każdy może poczuć się swobodnie i bezpiecznie. Siegenia stawia przede wszystkim na rozwiązania inteligentne, które zmieniają codzienne życie na lepsze. Marka w Polsce posiada zakład produkcyjny natomiast sprzedaż prowadzona jest za pomocą ogólnopolskiej sieci sprzedaży.

Beata Fiedosichin, Sprzedaż i Marketing SIEGENIA GROUP: To raczej oczywiste, że w erze smartfonów i tabletów – medium, w którym firmy chcą być widoczne jest internet. Ale to, że wszyscy z niego korzystamy nie znaczy, że każdy z nas jest ekspertem, który potrafi zainteresować odbiorców i przyciągnąć klientów odpowiednim działaniem. A tacy właśnie są profesjonaliści z EACTIVE, którzy wiedzą jak dostępne narzędzia i możliwości przekuć na sukces w biznesie. A przy tym to po prostu sympatyczni ludzie, na których można polegać przy współpracy.

W wyniku prowadzonych działań:

liczba fanów wzrosła o 175,46%
ok. 30% ruchu na stronie pochodzi z Facebooka*

*wg danych z Google Analytics (mierzone są dane tylko na temat użytkowników, którzy wyrazili zgodę na zbieranie plików cookies)

Wstępne założenia

Głównym oczekiwaniem klienta wobec naszej agencji jest wypromowanie idei komfortowego wnętrza, nowoczesnych produktów marki, które mają wpływ na codzienne życie, a także zwiększenie świadomości marki na Polskim rynku. Tego typu działania mają mieć także bezpośredni wpływ na sprzedaż i zainteresowanie marką u przedstawicieli handlowych.

Cele kampanii:

  • dotarcie z przekazem reklamowym do nowych odbiorców,
  • zainteresowanie ofertą i rozwiązaniami Siegenia nowych użytkowników,
  • pozyskanie nowych użytkowników serwisu internetowego marki,
  • zachęcenie społeczności do wejścia w interakcję z marką (komentarze, polubienia, wiadomości),
  • pozyskanie nowych fanów na fanpage’a marki na Facebooku,
  • poszerzenie zasięgu oraz świadomości marki wśród społeczności Facebooka.

Strategia działania

Marka Siegenia oferuje przede wszystkim nowoczesne, inteligentne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo, komfort, swobodę i funkcjonalność w domach swoich klientów. Produkty te charakteryzują się wysoką jakością wykonania i są idealnym rozwiązaniem do smart domów czyli przestrzeni, nad którą mieszkaniec ma pełną kontrolę nawet w chwili gdy w niej fizycznie nie przebywa.

Przygotowując strategię dla marki Siegenia wcieliliśmy się w rolę osoby, która w najbliższym czasie rozpocznie budowę swojego domu. Zrozumieliśmy dzięki temu, że zazwyczaj tego typu przedsięwzięcie jest spełnieniem marzenia i jednym z życiowych celów. Taka przestrzeń ma zapewnić bezpieczeństwo całej rodzinie. Dom ten ma być miejscem, które zapewnia komfort i swobodę, w którym każdy jest szczęśliwy i nie ma żadnych czynników wprowadzających negatywne emocje. I to właśnie na te walory postanowiliśmy zwrócić szczególną uwagę w naszych komunikatach reklamowych. Natomiast aby dotrzeć do osób, które mają tego typu potrzeby, zdecydowaliśmy się wybrać kilka różnych form reklamy, w tym Facebook Ads.

Grupa docelowa kampanii

Nasze kampanie FB Ads skierowaliśmy do różnych grup odbiorców, w tym między innymi do osób, które w ostatnim czasie interesowały się rozwiązaniami dla domów, nieruchomościami, projektami budowlanymi, a także do młodych małżeństw. Oprócz tego osobne reklamy zostały skierowane do architektów, budowlańców czy osób zajmujących się na co dzień nieruchomościami. Zdecydowaliśmy się na taki krok, ponieważ to właśnie te osoby zazwyczaj pełnią funkcję doradców, a ich zdanie i rekomendacje są bardzo cenne dla ich klientów.

Przekaz reklamowy

Przekazy reklamowe dostosowywane są natomiast do bieżących okazji i wydarzeń tak, aby ich aktualny charakter zachęcał użytkowników do wejścia w interakcję z marką. Nawiązujemy tam także do produktów marki Siegenia oraz ich kluczowych cech. Aby na bieżąco aktywizować osoby, które już lubią fanpage marki promujemy wśród nich bieżące posty.

Efekty prowadzonych działań

Kampania Facebook Ads, prowadzona dla naszego klienta trwała 7 miesięcy (od sierpnia 2018 do lutego 2019). Nasze działania doprowadziły do zwiększenia fanów strony na Facebooku i wygenerowania ruchu na stronie internetowej, co było też głównymi założeniami kampanii. Podsumowując, liczba fanów wzrosła o 175,46% (z 436 do 1201), natomiast już po starcie kampanii 30% ruchu na stronie pochodziło z Facebooka (wg danych z Google Analytics), co było sukcesem, ponieważ początkowo Facebook nie generował żadnego ruchu na stronie.

Koszty kampanii były cały czas optymalizowane

  • Obniżenie kosztu za like o 21,35%
    W pierwszej fazie kampanii, której celem było zbieranie polubień strony, koszt za like wynosił 1,78 PLN. W drugiej fazie 1,40 PLN.
  • Obniżenie CPC o 73,84%
    Początkowy koszt kliknięcia (CPC) wynosił 1,72 PLN natomiast udało się go obniżyć do 0,45 PLN.

Zasięg kampanii

  • Z przekazami reklamowymi dotarliśmy do 650 945 osób, które pasowały do naszych grup odbiorców.
  • Reklamy uzyskały łącznie 2 841 388 wyświetleń.
  • Pozyskaliśmy 765 nowych fanów marki wydając średnio 1,50 PLN na polubienie.
  • Ponad 15 500 wyświetleń reklamy zakończyło się przejściem na stronę firmy. Średnio przejście na stronę kosztowało 0,69 PLN.
  • Reklamy były także chętnie udostępniane dalej (50 udostępnień).
  • Ponad 400 osób pozostawiło pod reklamą reakcję.

Przykładowa reklama w ramach kampanii dla naszego klienta:

Siegenia-Group Polska - przyklad reklamy na Facebooku

Jeżeli chcesz rozwinąć swój fanpage i wykorzystać potencjał Facebook Ads – zapraszamy do kontaktu z nami!
ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

07/05/2019
Wojciech Janik, Iga Katulska

Ocena artykułu:
4.8/5, głosów: 28

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Karolina pisze:

    Ciekawe case study. Chyba dosyć ciężka branża do reklamowania na facebooku, a jak widać są efekty!

  2. Emil pisze:

    Plus za tak szczegółowe dane i statystyki. Gratuluję efektów :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to