Jak zwiększyliśmy zwrot z nakładów na reklamę ROAS o 132% dla galante.pl dzięki optymalizacji kampanii Google Ads?

Dla naszego klienta, sklepu internetowego galante.pl, prowadzimy kampanie Google Ads. Głównym działaniem, opisanym w poniższym case study, była optymalizacja kampanii, co w efekcie miało doprowadzić do zwiększenia zysków sklepu internetowego. Jakie wskaźniki decydują o rentowności kampanii? Przeczytaj i dowiedz się więcej. #wiemyjak

eactive-galante-case-study-3

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

O naszym kliencie

Sklep internetowy Galante działa od 2007 roku, oferuje szeroki asortyment galanterii skórzanej i eleganckich prezentów. Na stronie sklepu można znaleźć wysokiej jakości biżuterię i galanterię zarówno męską, jak i damską, ich konikiem są jednak spinki do mankietów, których w stałej ofercie posiadają blisko 1000 różnych modeli. Dla naszego klienta prowadzimy działania z zakresu Google Ads, których celem jest zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego.

Pani Kinga Szkultecka, właściciel sklepu galante.pl: We współpracy z EACTIVE cenię sobie obsługę klienta. Szacunek dla mojego czasu ma ogromne znaczenie, dlatego doceniam kontakt ze strony opiekunów tylko w naprawdę ważnych i pilnych sprawach. Co więcej prowadzone dla mojego sklepu kampanie udowadniają, że można mieć wyniki w rozsądnych kosztach.

 

Porównując zwrot z nakładów na reklamę kampanii Google Ads w okresie 12.2018-01.2019 do analogicznego okresu w roku ubiegłym w modelu last click (ostatniego kliknięcia), dzięki przeprowadzonym działaniom:

współczynnik KONWERSJI E-COMMERCE wzrósł o 28,72%

ROAS wzrósł o 132,88% | CPC spadło o 46,74% | Koszt reklam spadł o 291,85%

Dochód za kliknięcie wzrósł o 24,04% | Średnie przychody na sesję wzrosły o 24,98%

 

Prowadzone dla naszego klienta działania z zakresu Google Ads obejmują przygotowywanie kampanii Google Shop, linków sponsorowanych i remarketingu. Połączenie tych działań jest niezbędne, jeżeli myślimy o skutecznym dotarciu do potencjalnego klienta, na różnym poziomie jego zaznajomienia z marką.

Dlaczego warto łączyć te wszystkie rodzaje kampanii?

Ponieważ zapewniają większą ekspozycję w wyszukiwarce i sieci reklamowej. Część użytkowników lepiej reaguje na reklamy produktowe z obrazem i ceną, część woli zostać przyciągnięta komunikatem w tekście reklamowym. A jak użytkownik wyjdzie ze strony, to do akcji wkracza remarketing. Banery podążają za użytkownikiem i zwiększają świadomość marki oraz zachęcają do dokonania zakupu. Te 3 rodzaje kampanii, połączone razem, dają zatem wymierne korzyści.

Cele kampanii:

  • zwiększenie rentowności kampanii
  • osiągnięcie ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) minimum 500%

Cele zostały ustalone po rozmowie z klientem, którego kampania borykała się z odpowiednim osiągnięciem zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS). Był to jasny sygnał, że należy zwiększyć rentowność kampanii. ROAS na poziomie 500% to próg, który dla wielu branż pozwala utrzymać opłacalność kosztów kampanii. ROAS liczymy dzieląc osiągnięty przychód z reklam przez koszt kampanii i mnożąc razy 100%. Inaczej mówiąc – ROAS określa nam ile przychodu osiągniemy z 1 zł wydanego na reklamę.

Prowadzone działania:

W ramach kampanii Google Ads przeprowadziliśmy następujące działania:

  • stworzenie optymalnej struktury kampanii Google Shop,
  • dostosowanie stawek dla list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce (RLSA),
  • ograniczenie nietrafionych kliknięć poprzez eliminację fraz, które nie konwertowały,
  • lepsze rozplanowanie stawek za poszczególne produkty, oparte o marżowość,
  • dobór fraz w kampanii linków sponsorowanych z tzw. długiego ogona,
  • analiza sprzedaży i rentowności produktów.

Jak już wspomnieliśmy, cała kampania obejmowała działania z trzech obszarów Google Ads. Każdy obszar różni się sposobem prezentowania treści. Poniżej przykłady reklam, które zostały zaplanowane dla naszego klienta.

Przykłady stosowanych reklam:
Przykłady reklam Google Ads

Wyniki prowadzonych działań

Porównanie zwrotów z nakladów na reklamę kampanii google ads
Źródło: Google Analytics

Przygotowując kampanię mieliśmy określone dwa cele. W wyniku optymalizacji kampanii ROAS wzrósł o 132,88%, a zatem został osiągnięty cel uzyskania ROAS na poziomie 500%. Tym samym został również osiągnięty cel zwiększenia rentowności kampanii. Nasz klient za reklamy zapłacił mniej niż wcześniej, a przychody w stosunku do tych kosztów okazały się korzystniejsze niż poprzedni okres.

 

#wiemyjak zwiększyć sprzedaż w e-commerce

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.8/5 (36)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Paweł pisze:

    Sklepy internetowe muszą mieć na uwadze zarówno zachowania konsumentów (i być przygotowane na obawy związane z zakupami online) a także działania konkurencji, którą są nie tylko inne sklepy internetowe ale także wszystkie serwisy aukcyjne, które oferują wiele różnych produktów w obrębie jednej platformy. Dobrze przemyślana i zoptymalizowana kampania google ads to podstawa do zwiększenia swoich zysków za rozsądne pieniądze.

  2. Kaja pisze:

    Ciekawe case study :) łączenie różnych działań w ramach google ads jest dobrym rozwiązaniem i zgadzam się, że stwarza wiele możliwości na dotarcie do potencjalnego klienta