WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Jak zwiększyliśmy zwrot z nakładów na reklamę ROAS o 132% dla galante.pl dzięki optymalizacji kampanii Google Ads?

Dla naszego klienta, sklepu internetowego galante.pl, prowadzimy kampanie Google Ads. Głównym działaniem, opisanym w poniższym case study, była optymalizacja kampanii, co w efekcie miało doprowadzić do zwiększenia zysków sklepu internetowego. Jakie wskaźniki decydują o rentowności kampanii? Przeczytaj i dowiedz się więcej. #wiemyjak

eactive-galante-case-study-3

O naszym kliencie

Sklep internetowy Galante działa od 2007 roku, oferuje szeroki asortyment galanterii skórzanej i eleganckich prezentów. Na stronie sklepu można znaleźć wysokiej jakości biżuterię i galanterię zarówno męską, jak i damską, ich konikiem są jednak spinki do mankietów, których w stałej ofercie posiadają blisko 1000 różnych modeli. Dla naszego klienta prowadzimy działania z zakresu Google Ads, których celem jest zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego.

Pani Kinga Szkultecka, właściciel sklepu galante.pl: We współpracy z EACTIVE cenię sobie obsługę klienta. Szacunek dla mojego czasu ma ogromne znaczenie, dlatego doceniam kontakt ze strony opiekunów tylko w naprawdę ważnych i pilnych sprawach. Co więcej prowadzone dla mojego sklepu kampanie udowadniają, że można mieć wyniki w rozsądnych kosztach.

 

Porównując zwrot z nakładów na reklamę kampanii Google Ads w okresie 12.2018-01.2019 do analogicznego okresu w roku ubiegłym w modelu last click (ostatniego kliknięcia), dzięki przeprowadzonym działaniom:

współczynnik KONWERSJI E-COMMERCE wzrósł o 28,72%

ROAS wzrósł o 132,88% | CPC spadło o 46,74% | Koszt reklam spadł o 291,85%

Dochód za kliknięcie wzrósł o 24,04% | Średnie przychody na sesję wzrosły o 24,98%

 

Prowadzone dla naszego klienta działania z zakresu Google Ads obejmują przygotowywanie kampanii Google Shop, linków sponsorowanych i remarketingu. Połączenie tych działań jest niezbędne, jeżeli myślimy o skutecznym dotarciu do potencjalnego klienta, na różnym poziomie jego zaznajomienia z marką.

Dlaczego warto łączyć te wszystkie rodzaje kampanii?

Ponieważ zapewniają większą ekspozycję w wyszukiwarce i sieci reklamowej. Część użytkowników lepiej reaguje na reklamy produktowe z obrazem i ceną, część woli zostać przyciągnięta komunikatem w tekście reklamowym. A jak użytkownik wyjdzie ze strony, to do akcji wkracza remarketing. Banery podążają za użytkownikiem i zwiększają świadomość marki oraz zachęcają do dokonania zakupu. Te 3 rodzaje kampanii, połączone razem, dają zatem wymierne korzyści.

Cele kampanii:

  • zwiększenie rentowności kampanii
  • osiągnięcie ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) minimum 500%

Cele zostały ustalone po rozmowie z klientem, którego kampania borykała się z odpowiednim osiągnięciem zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS). Był to jasny sygnał, że należy zwiększyć rentowność kampanii. ROAS na poziomie 500% to próg, który dla wielu branż pozwala utrzymać opłacalność kosztów kampanii. ROAS liczymy dzieląc osiągnięty przychód z reklam przez koszt kampanii i mnożąc razy 100%. Inaczej mówiąc – ROAS określa nam ile przychodu osiągniemy z 1 zł wydanego na reklamę.

Prowadzone działania:

W ramach kampanii Google Ads przeprowadziliśmy następujące działania:

  • stworzenie optymalnej struktury kampanii Google Shop,
  • dostosowanie stawek dla list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce (RLSA),
  • ograniczenie nietrafionych kliknięć poprzez eliminację fraz, które nie konwertowały,
  • lepsze rozplanowanie stawek za poszczególne produkty, oparte o marżowość,
  • dobór fraz w kampanii linków sponsorowanych z tzw. długiego ogona,
  • analiza sprzedaży i rentowności produktów.

Jak już wspomnieliśmy, cała kampania obejmowała działania z trzech obszarów Google Ads. Każdy obszar różni się sposobem prezentowania treści. Poniżej przykłady reklam, które zostały zaplanowane dla naszego klienta.

Przykłady stosowanych reklam:
Przykłady reklam Google Ads

Wyniki prowadzonych działań

Porównanie zwrotów z nakladów na reklamę kampanii google ads
Źródło: Google Analytics

Przygotowując kampanię mieliśmy określone dwa cele. W wyniku optymalizacji kampanii ROAS wzrósł o 132,88%, a zatem został osiągnięty cel uzyskania ROAS na poziomie 500%. Tym samym został również osiągnięty cel zwiększenia rentowności kampanii. Nasz klient za reklamy zapłacił mniej niż wcześniej, a przychody w stosunku do tych kosztów okazały się korzystniejsze niż poprzedni okres.

 

NAPISZ do NAS

#wiemyjak zwiększyć sprzedaż w e-commerce

06/03/2019
Tymoteusz Krawczyk, Iga Katulska

Ocena artykułu:
4.9/5, głosów: 34

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Kaja pisze:

    Ciekawe case study :) łączenie różnych działań w ramach google ads jest dobrym rozwiązaniem i zgadzam się, że stwarza wiele możliwości na dotarcie do potencjalnego klienta

  2. Paweł pisze:

    Sklepy internetowe muszą mieć na uwadze zarówno zachowania konsumentów (i być przygotowane na obawy związane z zakupami online) a także działania konkurencji, którą są nie tylko inne sklepy internetowe ale także wszystkie serwisy aukcyjne, które oferują wiele różnych produktów w obrębie jednej platformy. Dobrze przemyślana i zoptymalizowana kampania google ads to podstawa do zwiększenia swoich zysków za rozsądne pieniądze.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to