Jak zwiększyliśmy zwrot z nakładów na reklamę ROAS o 132% dla galante.pl dzięki optymalizacji kampanii Google Ads?

Dla naszego klienta, sklepu internetowego galante.pl, prowadzimy kampanie Google Ads. Głównym działaniem, opisanym w poniższym case study, była optymalizacja kampanii, co w efekcie miało doprowadzić do zwiększenia zysków sklepu internetowego. Jakie wskaźniki decydują o rentowności kampanii? Przeczytaj i dowiedz się więcej. #wiemyjak

eactive-galante-case-study-3

O naszym kliencie

Sklep internetowy Galante działa od 2007 roku, oferuje szeroki asortyment galanterii skórzanej i eleganckich prezentów. Na stronie sklepu można znaleźć wysokiej jakości biżuterię i galanterię zarówno męską, jak i damską, ich konikiem są jednak spinki do mankietów, których w stałej ofercie posiadają blisko 1000 różnych modeli. Dla naszego klienta prowadzimy działania z zakresu Google Ads, których celem jest zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego.

Pani Kinga Szkultecka, właściciel sklepu galante.pl: We współpracy z EACTIVE cenię sobie obsługę klienta. Szacunek dla mojego czasu ma ogromne znaczenie, dlatego doceniam kontakt ze strony opiekunów tylko w naprawdę ważnych i pilnych sprawach. Co więcej prowadzone dla mojego sklepu kampanie udowadniają, że można mieć wyniki w rozsądnych kosztach.

 

Porównując zwrot z nakładów na reklamę kampanii Google Ads w okresie 12.2018-01.2019 do analogicznego okresu w roku ubiegłym w modelu last click (ostatniego kliknięcia), dzięki przeprowadzonym działaniom:

współczynnik KONWERSJI E-COMMERCE wzrósł o 28,72%

ROAS wzrósł o 132,88% | CPC spadło o 46,74% | Koszt reklam spadł o 291,85%

Dochód za kliknięcie wzrósł o 24,04% | Średnie przychody na sesję wzrosły o 24,98%

 

Prowadzone dla naszego klienta działania z zakresu Google Ads obejmują przygotowywanie kampanii Google Shop, linków sponsorowanych i remarketingu. Połączenie tych działań jest niezbędne, jeżeli myślimy o skutecznym dotarciu do potencjalnego klienta, na różnym poziomie jego zaznajomienia z marką.

Dlaczego warto łączyć te wszystkie rodzaje kampanii?

Ponieważ zapewniają większą ekspozycję w wyszukiwarce i sieci reklamowej. Część użytkowników lepiej reaguje na reklamy produktowe z obrazem i ceną, część woli zostać przyciągnięta komunikatem w tekście reklamowym. A jak użytkownik wyjdzie ze strony, to do akcji wkracza remarketing. Banery podążają za użytkownikiem i zwiększają świadomość marki oraz zachęcają do dokonania zakupu. Te 3 rodzaje kampanii, połączone razem, dają zatem wymierne korzyści.

Cele kampanii:

  • zwiększenie rentowności kampanii
  • osiągnięcie ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) minimum 500%

Cele zostały ustalone po rozmowie z klientem, którego kampania borykała się z odpowiednim osiągnięciem zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS). Był to jasny sygnał, że należy zwiększyć rentowność kampanii. ROAS na poziomie 500% to próg, który dla wielu branż pozwala utrzymać opłacalność kosztów kampanii. ROAS liczymy dzieląc osiągnięty przychód z reklam przez koszt kampanii i mnożąc razy 100%. Inaczej mówiąc – ROAS określa nam ile przychodu osiągniemy z 1 zł wydanego na reklamę.

Prowadzone działania:

W ramach kampanii Google Ads przeprowadziliśmy następujące działania:

  • stworzenie optymalnej struktury kampanii Google Shop,
  • dostosowanie stawek dla list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce (RLSA),
  • ograniczenie nietrafionych kliknięć poprzez eliminację fraz, które nie konwertowały,
  • lepsze rozplanowanie stawek za poszczególne produkty, oparte o marżowość,
  • dobór fraz w kampanii linków sponsorowanych z tzw. długiego ogona,
  • analiza sprzedaży i rentowności produktów.

Jak już wspomnieliśmy, cała kampania obejmowała działania z trzech obszarów Google Ads. Każdy obszar różni się sposobem prezentowania treści. Poniżej przykłady reklam, które zostały zaplanowane dla naszego klienta.

Przykłady stosowanych reklam:
Przykłady reklam Google Ads

Wyniki prowadzonych działań

Porównanie zwrotów z nakladów na reklamę kampanii google ads
Źródło: Google Analytics

Przygotowując kampanię mieliśmy określone dwa cele. W wyniku optymalizacji kampanii ROAS wzrósł o 132,88%, a zatem został osiągnięty cel uzyskania ROAS na poziomie 500%. Tym samym został również osiągnięty cel zwiększenia rentowności kampanii. Nasz klient za reklamy zapłacił mniej niż wcześniej, a przychody w stosunku do tych kosztów okazały się korzystniejsze niż poprzedni okres.

 

#wiemyjak zwiększyć sprzedaż w e-commerce

Ocena artykułu:
4.7/5 (35)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Kaja pisze:

    Ciekawe case study :) łączenie różnych działań w ramach google ads jest dobrym rozwiązaniem i zgadzam się, że stwarza wiele możliwości na dotarcie do potencjalnego klienta

  2. Paweł pisze:

    Sklepy internetowe muszą mieć na uwadze zarówno zachowania konsumentów (i być przygotowane na obawy związane z zakupami online) a także działania konkurencji, którą są nie tylko inne sklepy internetowe ale także wszystkie serwisy aukcyjne, które oferują wiele różnych produktów w obrębie jednej platformy. Dobrze przemyślana i zoptymalizowana kampania google ads to podstawa do zwiększenia swoich zysków za rozsądne pieniądze.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem